BMW 525 Executive kombi. |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 03-02-2011, 18:23
|
|
|
sebo199 napisał/a: | Ciekawe czy przebieg cofnięty?
Galant
|
Dobre |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 03-02-2011, 20:31
|
|
|
Dzisiaj w drodze do Szczecina zauważyłem niepokojące zjawisko. Przy prędkości 110 do 130 km/h pojawiają się mocne wibracje. Najbardziej są odczuwalne z przodu auta. Aż deska podskakuje. Przy hamowaniu czuć szarpanie, chyba z prawej strony przód. Przypomina to zwichrowane tarcze ale ma mniejszą częstotliwość i mocniej puka. Według tego co szukałem może to być zerwana któraś z tulei wahaczy. W sobotę jadę do mechanika sprawdzić. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:39
|
|
|
sebo199, a może defekt opony? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:45
|
|
|
Też się zastanawiałem nad oponą. Mam niemieckie nadlewki. Tylko czy przy hamowaniu by tak szarpało i pukało? Zwichrowana tarcza przypomina działanie ABSu a tutaj są uderzenia jak na większym obwodzie i nie czuć tego na pedale tyko telepie budą. Przy 120 jest lekkie pukanie, między 105 a 110 najsilniejsze a koło 100 zanika. Przy 80-90km/h nie czuć tego. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:49
|
|
|
Jeżeli to nalewki, to wszystkiego się można spodziewać. Przełóż tył-przód i na odwrót, może akurat |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 05-02-2011, 15:34
|
|
|
No i jestem po wizycie w warsztacie. Szarpanie przy hamowaniu to zerwana tuleja w wahaczu. Lata sobie luzem. Wibracje nie zostały wyjaśnione. Poradzono mi zacząć od wyważenia kół. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 10-04-2011, 22:44
|
|
|
Wiosna nadejszła więc troche opóźnionych aktualizacji w temacie.
Letnie obuwie założone. Spalanie średnie wzrosło z 8,5 na 10 litrów.
Wibracje powodowała tarcza która była zwichrowana (wyglądała jak zgięta w pół). Wymieniłem tarcze z klockami, łączniki drążka stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego, tuleje na wahaczach i olej w dyferku. Na wymianę czekają paski.
Fotka fantów:
Rozpiska zakupów:
Wymieniłem też opaski zaciskowe na zbiorniku z płynem wspomagania bo te juz puszczały. |
|
|
|
 |
wookash83
Mitsumaniak
Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 826 Skąd: Kołobrzeg
|
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 11-04-2011, 21:41
|
|
|
Koła 17" i opona 255 robią swoje czyli spustoszenie w zbiorniku a automat dorzuca parę groszy swoich kosztów w spalaniu. Do stanu idealnego, czyli mojego minimum jeszcze troszkę brakuje ale z czasem się zrobi. |
|
|
|
 |
daron64
Mitsumaniak
Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 275 Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
|
Wysłany: 06-06-2011, 12:30
|
|
|
jak ja swego czasu chorowalem na e34..za gowniarza pamietam na parkingu widzialem czarne cudo w sedanie i literka "m" na klapie(pewnie tylko literka), w srodku kubelki, czarna skora, sluszne fele..a jakos pozniej mialem okazje widziec jak koles nim startuje(bo inaczej tego nazwac nie mozna bylo). W ogole bmw sie dla mnie skonczylo na e30 i e34. Nowsze to juz nie to..oby wiecej takich nie zajechanych na naszych drogach. Zadowolenia z uzytkowania zycze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:32
|
|
|
daron64 napisał/a: | W ogole bmw sie dla mnie skonczylo na e30 i e34 | Dokładnie tak jak mi. Jedyne bmw jakie bym kupił to e30 w cabrio z końca produkcji. Naprawdę ciekawe auto. |
|
|
|
 |
daron64
Mitsumaniak
Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 275 Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
|
Wysłany: 06-06-2011, 23:30
|
|
|
Hugo nawet nic mi nie mow. Na e30 choruje od baardzo dawna. I tak jak Ty chetnie bym takowa w cabrio sobie sprawil. Wzglednie w kupeji. Moje glowne zajecie jak mam wolna chwile to od kilku lat przegladanie allegro i kazdego e30 jakie sie pojawia =p Jak sytuacja materialna pozwoli na utrzymanie 2aut to nic innego jak e30 nie wchodzi w gre. Choc ceny godnych egzemplarzy zaczynaja sie juz powoli robic zaporowe |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-06-2011, 15:50
|
|
|
no tylko, że trzeba pamiętać, że im wiecej się czeka na to e30 to staje się starsze a tym samym coraz bardziej zajechane |
|
|
|
 |
daron64
Mitsumaniak
Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 275 Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
|
Wysłany: 08-06-2011, 19:04
|
|
|
Saqu napisał/a: | no tylko, że trzeba pamiętać, że im wiecej się czeka na to e30 to staje się starsze a tym samym coraz bardziej zajechane |
Z tym, ze te auta juz sa w wiekszosci co najmniej pelnoletnie. Tzn sedan sie skonczyl bodaj w '91 jak wchodzilo e36, no a kupeja(choc nie jestem pewny czy nie z sedanem), kombi i kabriolecik ciut pozniej(ostatnie modele sa bodaj z '94, wiec juz tez nie mlode), wiec albo kupi sie auto, ktore sila rzeczy bedzie mniej lub bardziej zuzyte i bedzie wymagalo inwestycji, albo wyda sie >20k pln i kupi sie, ze tak sie slownictwem allegrowych sprzedawaczy posluze, rarytasik. Juz pomijam jakie ceny m3 osiagaja jak sie jakims cudem na allegro pojawia..chodzi mi o to, ze jak z kazdym autem, mozesz kupic trupa poskladanego z 4, ktorym jakis gowniarz sie wyzywal, albo szukac..szukac..szukac..ale te auta juz taniec nie beda(zadbane) |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|