Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z uszczelniacza wału korbowego
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-02-2011, 15:09   

Jakiej firmy uszczelniacze zakładałeś? Jeśli nie próbowałeś jeszcze to spróbuj Hyundaia (z intercarsu lub od dilera (2x drożej niestety) )
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2011, 17:22   

No pisalem - CORTECO zakladalem. Nie usmiecha mi sie ponowne montowanie i demontowanie i tak w kolko co 3 miechy (a $ lecą). Trzeba to zrobić raz a porządnie.

Ktoś chętny?

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-02-2011, 19:04   

Ja osobiście wstawiam tylko Nok-i i nie ma problemów z poceniem,na wałkach lub wale zawsze jest ślad po starym simeringu trzeba zapamiętać w którym miejscu znajdował się stary i można go troszkę przesunąć.W każdym razie montaż nie jest taki prosty i większość pseudo mechaników potrafi to zepsuć,część tania a trochę pracy jest.Możliwość wyrobienia obudowy jest praktycznie zerowa,chyba że ktoś poniszczy ostrym narzędziem
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2011, 20:45   

Ale slawekdr ma problem z obudową uszczelniacza , a nie z samym uszczelniaczem , Ostatnio montowalismy Nok-a w pudełku Corteco .

Musisz poszukac całej obudowy z pompą oleju lub samej obudowy ,a pompę przełożymy z twojego auta . Tak jak pisałem obudowa jest uszkodzona przez kogos kto nieprecyzyjnie wymieniał poprzednio uszczelniacze i ja uszkodził na obwodzie :?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-02-2011, 01:06   

Hmmm...skoro tak się sprawa ma to najlepiej jakbyś wrzucił tutaj fotki jak wyciągniesz pompę. Można by ocenić w jakim stanie jest gładź, jednak pewnie potrzebujesz auta cały czas więc przestój nie wchodzi w grę?

Ja miałem podobne odczucia jak mi się zaczeło lać z wałków rozrządu. Niby były NOKI - czy oryginały to nie wiem choć płaciłem po 25 zł za sztukę (x4). Wymieniłem to na Corteco (Corteco nie nok w środku) bo takie były wtedy pod ręką i mimo skrócenia spreżynki praktycznie nic to nie pomogło. Później w międzyczasie u kolegi robiliśmy rozrząd i profilaktycznie wymieniliśmy uszczelniacze na jakieś takie dzwine nieznanego pochodzenia (jakiś tajwan podejrzewam - były w zestawie z rozrzadem). I też puszczają. W końcu wpadłem na pomysł założyć uszczelniacze od Hyundaia i w tym momencie przestało cieknąć. Zrobiłem już na nich 10 tysięcy km i jak na razie suchutko. A też miałem swojego czasu podejrzenia że może gładź na wałku jest uszkodzona bo były widoczne niewielkie ślady po czymś ostrym w okolicy obudowy uszczelniacza.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2011, 17:28   

Auto stoi - lało sie jak z butelki. Zeby przejechac 15 km musialem kupic banke oleju (5l) - zuzylem prawie całą;)

A pompe sie wyciagnie - jak tylko auto trafi na warsztat. Zobaczymy co z tego wyjdzie;)

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-02-2011, 18:29   

A oleju za dużo nie zalałeś?Zbyt wysoki poziom zwiększa ciśnienie oleju co powoduje rozszczelnienie w najsłabszym punkcie,tak samo zły olej.Potrafi wypchać uszczelnienie,w razie co pompę posiadam
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-03-2011, 15:38   

Jak tam, problem z wyciekiem rozwiązany?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2011, 08:30   Wyciek z uszczlniacza wału korbowego

Cześć,
długo by opowiadać.
Generalnie awaria usunięta - auto sprawne. Jednak jak się okazało w silniku było bardzo dużo szlamu. Smok był przytkany jak na zdjęciu.
http://img11.imageshack.us/i/dsc04657qj.jpg/

Wygląda na to, ze przyczyną wycieku tym razem, mogło być ciśnienie. Podobno aż symering wywinęło (stąd taki nagły wyciek).

No ale - przy okazji wymieniona pompa, nowy simering i zobaczymy co sie bedzie dalej działo.

Na wyczyszczenie silnika pPolecono mi Xeramic Engine Flush - potem znowu wymiana oleju - ale boje sie wlać bo obawiam sie zupałnego rozszczelnienia silnikia. (~340 000 km przebiegu).
Zastanawiam sie czy nie wlać sobie oleju syntetycznego i pojeździć trochę, zobaczyć co się będzie działo. On też powinien pomóc wypłukać syf.

Generaalnie, narazie znowu cieszę się jazdą;)

P.S. Tydzien przed awarią wlałem jakieś gówno do oleju (pt: zmniejsza dymienie). Uwazam, ze to była tym razem główna przyczyna.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-03-2011, 09:18   

slawekdr napisał/a:
Zastanawiam sie czy nie wlać sobie oleju syntetycznego i pojeździć trochę, zobaczyć co się będzie działo. On też powinien pomóc wypłukać syf.


Efekt może być podobny jak po zalaniu płukanki, lepiej zmień z trzy razy obecny olej, np co 2tyś. Bez ryzyka rozszczelnienia. Silnikowi na pewno nie zaszkodzi.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-03-2011, 12:47   

Zwykły olej mobila 10w40 pięknie płucze silnik. Po zalaniu musiałem znowu ściągać pokrywę zaworów(poprawka krzywo ułożonej uszczelki) i domyło ją do czysta. płukanek osobiście bym unikał, zwłaszcza przy takim przebiegu.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.