Zamknięty przez: mkm 16-06-2011, 01:34 |
moje trzy diamenty |
Autor |
Wiadomość |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 07-12-2010, 18:31 Re: moje trzy diamenty
|
|
|
Przesliczne auto, lekka gleba by się przydała i będzie idealnie. |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 07-12-2010, 19:43
|
|
|
KamilR10, ApAcHoS, dziękuję
ApAcHoS napisał/a: | lekka gleba by się przydała |
myślałem o tym ale moim marzeniem jest mieć drugi samochód na zloty, a galant ma być komfortowym środkiem do podróżowania. Jeżeli się nie uda to galant pójdzie w dół i dostanie wypasione koło. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 01-01-2011, 21:07
|
|
|
Podczas przerwy świąteczno-noworocznej Misiek bez trudu łyknął ponad 1200km legitymując się spalaniem rzędu 8,5l/100km. Powoli zbliża się czas wymiany oleju i zastanawiam się czy nie przejść na pełen syntetyk jakiejś popularnej firmy żeby nie było problemu z zakupem dolewek. Teraz jest wlany półsyntetyk shella i podczas podróży miałem problem z dokupieniem bo akurat tej stacji jak na złość nie było w pobliżu. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 11-02-2011, 17:28
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie. U miśka nic złego się nie dzieje więc nie pisałem na forum. Kolejne kilometry połknięte bez problemu.
Zmobilizowałem się w końcu ogarnąć sprawę świecącej kontrolki check engine:
P0431 warm up catalyst deteri oration 2
P0155 oxygen sensor 2 (front) heater
może mi ktoś przybliżyć co kryje się pod tymi błedami? z tego co sam się domyślam to padła sonda lamba (tylko która) i kończy się katalizator. może ktoś zweryfikować moje podejrzenia?
z góry dziękuję za odpowiedź. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
Ostatnio zmieniony przez SiM 13-02-2011, 11:18, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2011, 18:01
|
|
|
Według manuala nie ma takich kodów błedów, czym diagnozowałeś te błedy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 13-02-2011, 11:18
|
|
|
podbijam i ponawiam pytanie. bardzo zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. stało się to dla mnie swoistym wyzwaniem i bardzo działa na ambicje
Cytat: | Witam po dłuższej przerwie. U miśka nic złego się nie dzieje więc nie pisałem na forum. Kolejne kilometry połknięte bez problemu.
Zmobilizowałem się w końcu ogarnąć sprawę świecącej kontrolki check engine:
P0431 warm up catalyst deteri oration 2
P0155 oxygen sensor 2 (front) heater
może mi ktoś przybliżyć co kryje się pod tymi błedami? z tego co sam się domyślam to padła sonda lamba (tylko która) i kończy się katalizator. może ktoś zweryfikować moje podejrzenia?
z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:02
|
|
|
SiM, Chcesz ten problem rozwiązac naukowo, czy obrazowo
A tak konkretnie:
Nie wiem czy dobrze rozumuje, bo manual nie określa tych błedów, ale bład P0155, mówi bank 2, czujnik pierwszy, wiec domniemam, że bank pierwszy jest przy chłodnicy, a bank 2gi jest przy ścianie grodziowej, sonda pierwsza, to ta przed katalizatorem, bład P0431 definiuje wadliwość działania katalizatora. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:07
|
|
|
Z natury jestem typem samouka i do całej zdobytej wiedzy dochodzę próbując, szukając, testując, ale rzadko kiedy mam okazję podpierać się na stricte naukowych podstawach. Więc zacznę od próby obrazowej a jak się nie uda przejdę do naukowej
robertdg, też tak mi się wydaję że chodzi o sondę w przednim kolektorze. Czy można ją jakoś sprawdzić np miernikiem i jak to zrobić? Czy od razu wymienić?
Cytat: | bład P0431 definiuje wadliwość działania katalizatora. |
tego się obawiam ale nasuwa mi się pytanie. Błąd ten musi pochodzić z sondy za katalizatorem która sprawdza czy spaliny za są lepsze od tych przed. A jeśli ta 1-sza sonda podaje zaniżone wartości to nawet właściwy odczyt z sondy za katalizatorem może być wyższy co może skutkować pojawieniem się ww. błędu |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
Ostatnio zmieniony przez SiM 13-02-2011, 12:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:14
|
|
|
SiM, zaczne, od tego, że manual definiuje konkretna sonde, albo jej grzalke za pomoca odpowiedniego kodu, a m.in. są to kody P0130, P0135, P0136, P0141, P0420 - to nieprawidłowe działanie katalizatora
Manual plik 13.pdf w suplemencie 2001 dokładnie opisuje jak dojść do rozwiązania kłopotów, od strony 21.
Skanowanie sond najlepiej przeprowadzić w trybie rzeczywistym skanerem diagnostycznym. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 13-02-2011, 12:20
|
|
|
Cytat: | Manual plik 13.pdf w suplemencie 2001 dokładnie opisuje jak dojść do rozwiązania kłopotów, od strony 21. |
jeszcze do suplementu nie dotarłem - utknąłem w części podstawowej rozdział "engine and emmision control"- ale zaraz poczytam w dodatku. dzięki za naprowadzenie poszukiwań we właściwe miejsce. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
|