Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
30-12-2006, 01:45
stukają popychacze po wymianie oleju????
Autor Wiadomość
przemo_Jg
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2006, 17:26   stukają popychacze po wymianie oleju????

Witam w moim Galu (101tys km z książką serwisową 2,4GDI,99r) wczoraj wymieniłem olej na zalecany przez serwis Shel Helix Plus AH 10w-30 i silnik oszalał a konkretnie popychacze. Przed wymiana stukały na zimnym silniku do momentu nagrzania teraz walą cały czas najbardziej w zakresie 2000-3000tys obrotów co się dzieje??? Podkreślam że poziom oleju jest jest ok.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-10-2006, 20:41   

No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2006, 21:40   

saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich

Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy.
 
 
przemo_Jg
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 00:17   

saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej?

Wcześniej był jakiś syntetyk Texako Hawoline nie widze dokładnej lepkości bo kartka kontrolna jest zniszczona...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2006, 08:50   

jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co?
 
 
przemo_Jg
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 09:54   

Krzyzak napisał/a:
jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co?

Nie mam opakowania kupowałem go w serwisie i był lany z beczki jako Shel 10w-30 (do GDI) W serwisie powiedzieli że Castrol wycofał się z produkcji oleju do GDI....na jaki wobec tego znowu mam zmienić i czy po wymianie wróci do normy?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2006, 09:59   

Tak się zastanawiam i wydaje mi się że powinieneś przeczytać ten temat
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2006, 10:10   

w Gdańsku, niedaleko mnie, jest sklep, gdzie widziałem Castrola 10W30 - na opakowaniu nie było napisane, że to do GDI, ale było napisane, że jest to olej przeznaczony do silników VW z bezpośrednim wtryskiem - czyli prawie to samo; na 100% można go kupić, ale cena jest dosyć wysoka (sprzedawany w op. 1 litr) - z tym, że wymiana spokojnie co 15-20 tkm może być

ktoś ostatnio pisał, że w beczkach to jedzie byle co - potem się tylko naklejki przylepia...
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-10-2006, 10:17   

Chmm zawsze wydawało mi się ze jak klepie to znaczy że samoregulatory nieszczelne i czeba wymienic albo gestszy olej wlać. Olej podczas eksploatacjii traci walory lepkości i im dłużej pracuje tym jest rzadszy... moze sie myle to prosze o korekte
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-10-2006, 14:19   

bokciu napisał/a:
saphire napisał/a:
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich

Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy.


Albo Mobil1 5W50 bo taki mam w Cari GDI i nic nie klekocze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 18:05   

Prawda jest taka,ze jeden ma wlany olej taki kto inny taki ,jednemu stuka innemu nie stuka.U jednego wystrczy zmienic na inny i jest cisza u drugiego mozna zmienic co wymiane a i tak bedzie walilo.
Uwazam,ze nie ma reguly na to.Taka uroda tych silnikow.pewnie zalezy to golwnie od tego jak byly one eksploatowane a wiemy ,ze roznie.Mi tez wala na zimnym.Musze przejechac niekiedy az 2-3 km zeby sie uspokoily.tym bardziej ,ze teraz w takim okresie gdzi etemp. sa juz niskie silnik nagrzewa sie dluzej.
Tez sie zastanawialem nad zmiana oleju przy nastepnej wymianie ale sam juz nie wiem co lac.
Obecnie mam 5W40 Elfa a mzoe wlac tej samej specyfikacji tylko innej marki?
A moze przyjsc na 5W30 albo 5W50?
A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali.
Nie ma chyba na to zlotego srodka.nobla temu kto znajdzie na to srodek zaradczy ktory w 100% to wyeliminuje.
Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem.

pozdr.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-10-2006, 20:23   

bokciu napisał/a:
Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem


Próbuj, bedziesaz prekursorem.... i dostaniesz nobla od siebie.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2006, 15:07   

bokciu napisał/a:
A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali.

tyle, że kolega dostał z beczki, więc tak naprawdę, to nie wiadomo, co dostał
 
 
Artoos
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2007, 09:34   Uciszacz zaworów.

Wystarczy wlać podczas wymiany oleju tzw. "uciszacz zaworów" (ja stosowałem w Maździe f-my Liqued Molid, której to firmy oleje też polecam) i wszystko wraca do normy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.