Przesunięty przez: Hubeeert 30-12-2006, 01:45 |
stukają popychacze po wymianie oleju???? |
Autor |
Wiadomość |
przemo_Jg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2006, 17:26 stukają popychacze po wymianie oleju????
|
|
|
Witam w moim Galu (101tys km z książką serwisową 2,4GDI,99r) wczoraj wymieniłem olej na zalecany przez serwis Shel Helix Plus AH 10w-30 i silnik oszalał a konkretnie popychacze. Przed wymiana stukały na zimnym silniku do momentu nagrzania teraz walą cały czas najbardziej w zakresie 2000-3000tys obrotów co się dzieje??? Podkreślam że poziom oleju jest jest ok. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-10-2006, 20:41
|
|
|
No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2006, 21:40
|
|
|
saphire napisał/a: | No to pewnie za rzadki olej jak dla nich |
Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy. |
|
|
|
 |
przemo_Jg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 00:17
|
|
|
saphire napisał/a: | No to pewnie za rzadki olej jak dla nich. Jaki miałes wcześniej? |
Wcześniej był jakiś syntetyk Texako Hawoline nie widze dokładnej lepkości bo kartka kontrolna jest zniszczona... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2006, 08:50
|
|
|
jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co? |
|
|
|
 |
przemo_Jg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 09:54
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jeśli masz opakowania, to zobacz czy ten 10W30 ma napisane, że jest specjalnie przygotowany do silników GDI - bo ogólnie to bardzo dobry olej (na pewno Castrol, nie wiem jak Shell)
a może to był jakiś Shell z beczki? - może dostałeś jakieś byle co? |
Nie mam opakowania kupowałem go w serwisie i był lany z beczki jako Shel 10w-30 (do GDI) W serwisie powiedzieli że Castrol wycofał się z produkcji oleju do GDI....na jaki wobec tego znowu mam zmienić i czy po wymianie wróci do normy? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2006, 09:59
|
|
|
Tak się zastanawiam i wydaje mi się że powinieneś przeczytać ten temat |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2006, 10:10
|
|
|
w Gdańsku, niedaleko mnie, jest sklep, gdzie widziałem Castrola 10W30 - na opakowaniu nie było napisane, że to do GDI, ale było napisane, że jest to olej przeznaczony do silników VW z bezpośrednim wtryskiem - czyli prawie to samo; na 100% można go kupić, ale cena jest dosyć wysoka (sprzedawany w op. 1 litr) - z tym, że wymiana spokojnie co 15-20 tkm może być
ktoś ostatnio pisał, że w beczkach to jedzie byle co - potem się tylko naklejki przylepia... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-10-2006, 10:17
|
|
|
Chmm zawsze wydawało mi się ze jak klepie to znaczy że samoregulatory nieszczelne i czeba wymienic albo gestszy olej wlać. Olej podczas eksploatacjii traci walory lepkości i im dłużej pracuje tym jest rzadszy... moze sie myle to prosze o korekte |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-10-2006, 14:19
|
|
|
bokciu napisał/a: | saphire napisał/a: | No to pewnie za rzadki olej jak dla nich |
Raczej za gęsty.To 10W a nie 5W.
Wlej 5W i powinno wrocic do normy. |
Albo Mobil1 5W50 bo taki mam w Cari GDI i nic nie klekocze. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 18:05
|
|
|
Prawda jest taka,ze jeden ma wlany olej taki kto inny taki ,jednemu stuka innemu nie stuka.U jednego wystrczy zmienic na inny i jest cisza u drugiego mozna zmienic co wymiane a i tak bedzie walilo.
Uwazam,ze nie ma reguly na to.Taka uroda tych silnikow.pewnie zalezy to golwnie od tego jak byly one eksploatowane a wiemy ,ze roznie.Mi tez wala na zimnym.Musze przejechac niekiedy az 2-3 km zeby sie uspokoily.tym bardziej ,ze teraz w takim okresie gdzi etemp. sa juz niskie silnik nagrzewa sie dluzej.
Tez sie zastanawialem nad zmiana oleju przy nastepnej wymianie ale sam juz nie wiem co lac.
Obecnie mam 5W40 Elfa a mzoe wlac tej samej specyfikacji tylko innej marki?
A moze przyjsc na 5W30 albo 5W50?
A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali.
Nie ma chyba na to zlotego srodka.nobla temu kto znajdzie na to srodek zaradczy ktory w 100% to wyeliminuje.
Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem.
pozdr. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-10-2006, 20:23
|
|
|
bokciu napisał/a: | Np. w Mazdach czesto pomaga wymiana zaworka pompy olejowej.Koszt niewielki a jaka radosc.
czy moze ktos juz probowal przeprowadzic ten zabieg w Mitsu?
Koszt zaworka i sprezyny do Gala to niespelna 100 zl z tego co wiem |
Próbuj, bedziesaz prekursorem.... i dostaniesz nobla od siebie.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2006, 15:07
|
|
|
bokciu napisał/a: | A moze lac ten specjalny do GDI i miec takie problemy jak kolega przemo_Jg,ze nawet na cieplym mu teraz wali. |
tyle, że kolega dostał z beczki, więc tak naprawdę, to nie wiadomo, co dostał |
|
|
|
 |
Artoos [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2007, 09:34 Uciszacz zaworów.
|
|
|
Wystarczy wlać podczas wymiany oleju tzw. "uciszacz zaworów" (ja stosowałem w Maździe f-my Liqued Molid, której to firmy oleje też polecam) i wszystko wraca do normy... |
|
|
|
 |
|