 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przyczyny "złapania kapcia" |
Autor |
Wiadomość |
kirbi
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma, 1.9 TD,99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2011, 20:46 Przyczyny "złapania kapcia"
|
|
|
Może się komuś przyda, oby nie...
Dzisiaj zajmiemy się tematem wrażliwym dla wielu kierowców. Każdy kto chociaż kilka lat użytkuje samochód na pewno spotkał się z problemem złapania gumy, albo jak kto woli przysłowiowego „kapcia”. Jest to drobiazg w porównaniu z innymi poważniejszymi usterkami jakie mogą spotkać nasz samochód, ale jest to uciążliwe i upierdliwe. Szczególnie gdy np. jedziemy do pracy albo na wymarzony urlop. Musimy pamiętać żeby wyposażyć się w koło zapasowe (niektóre samochody fabrycznie nie posiadają), które należy sprawdzać raz na kilka miesięcy, bądź przed dalszą podróżą czy jest w porządku.Przyczyn złapania gumy jest wiele. Najczęstsze to:
Gwóźdź lub śruba w oponie
Jest to najczęstsza przyczyna uchodzenia powietrza. Charakteryzuje się tym, że schodzi powoli, np. 0,3 bara na dobę. Do naprawienia w każdej wulkanizacji, koszt ok. 30 zł.
Skrzywienie felgi
Może to się zdarzyć podczas najechania na dziurę lub krawężnik. Często nie widać nic gołym okiem, najczęściej krzywi się felga od wewnętrznej strony. Ciśnienie schodzi błyskawicznie. Do naprawienia w specjalistycznych zakładach zajmujących się prostowaniem felg. Koszt – od kilkudziesięciu zł za felgę stalową do nawet 300zł za felgę aluminiową 22 cali. Cena jest zależna od rozmiaru felgi i rodzaju uszkodzenia.
Przecięcie opony
Po nieprawidłowym najechaniu na krawężnik, lub najechaniu na coś ostrego możemy przeciąć oponę. Ciśnienie schodzi od razu. Nie powinno się naprawiać. Należy wymienić oponę na nową.
Zardzewiały ranty
Jest to bolączka większości użytkowników używanych samochodów. Korozja zaczyna być najbardziej aktywna po około 10-15 lat użytkowania samochodu. Polega na tym, że ranty w feldze stalowej są zardzewiałe od wewnętrznej strony (na styku opony i felgi), ciśnienie uchodzi powoli. Niewiele zakładów się tym zajmuje. Naprawa polega na wyczyszczeniu ze rdzy felgi i nałożeniu kilku warstw lakieru. Pomaga na kilka sezonów, po czym problem może wrócić. Koszt – ok. 20-30zł za koło.
Wadliwy wentyl
Ciśnienie schodzi powoli, lub natychmiast. Wentyl może być nieszczelny ze starości,wadliwy z fabryki lub w sporadycznych przypadkach nieprawidłowo założony. Koszt wymiany wentyla to ok. 10zł. Chyba, że dochodzi wyważenie, to ok. 20zł.
Spawana felga
Często się zdarza, że nasza felga aluminiowa była wcześniej spawana. Niestety taka felga jest dużo mniej wytrzymała i bardziej narażona na dalsze skrzywienia. Bardzo możliwe, że powietrze schodzi ze starego spawu lub pęknięcia obok. Taką felgę należy wymienić na nową. Spawanie felgi to koszt od 50zł w górę w zależności od rodzaju i wielkości uszczerbku.
Źródło: http://www.moto.seowww.com.pl
Jeżeli znacie jeszcze jakieś inne przyczyny piszcie. |
|
|
|
 |
aneheli
Forumowicz
Auto: Lancer CK1A 1.3 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: zduńska wola
|
Wysłany: 20-02-2011, 11:10
|
|
|
kirbi napisał/a: | Wadliwy wentyl
Ciśnienie schodzi powoli, lub natychmiast. Wentyl może być nieszczelny ze starości,wadliwy z fabryki lub w sporadycznych przypadkach nieprawidłowo założony. Koszt wymiany wentyla to ok. 10zł. Chyba, że dochodzi wyważenie, to ok. 20zł. |
Wymieniałem, różnie liczą bo jeszcze dochodzą koszty zdjęcia/założenia koła, i wentyl może być gumowy albo metalowy, ten drugi droższy ale czy lepszy to już nie powiem. |
|
|
|
 |
|
|