Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdychający Galant
Autor Wiadomość
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 25-02-2011, 09:59   Zdychający Galant

Witam wszystkich .Proszę o pomoc ,chciałbym przywrócić do życia Gala z 1987r. poj.2,4 silnik G64B niestety zabrakło mi pomysłu co jeszcze sprawdzić lub wymienić. Objawy : silnik po nocy uruchamia się za trzecim razem,wchodzi na obroty ok.1500 informując że tzw.ssanie jest.Wolne obroty ustawiłem dzięki stronie Kol. Krzyżaka zresztą wymiana rozrządu i kilka innych spraw też zrobiłem po konsultacji z Kol. Krzyżakiem. Póżniej obroty spadają ,ale szybciej niż silnik się nagrzewa, gdzieś po około 1 min. Obroty lekko falują ,ale w granicach przyzwoitości. W czasie kiedy wolne są w granicach 1500 silnik bardzo chętnie wchodzi na obroty 3,4,5 tyś. żaden problem.Gdy lekko spadną np.do 1100 lub silnik jest już ciepły i są tak jak ustawiłem 850-900 w żaden sposób nie chce się kręcić.Po dodaniu gazu zdycha tak jakby wyjąć kluczyk,jak odpuszczę znowu chodzi na wolnych. Jak podpompuję trochę gazem wchodzi krztusi się ,strzela w tłumik,przerywa,ale wchodzi. Zrobione: wymieniona sonda ,ustawienie obrotów,ze sprawdzeniem działania silniczka krokowego,sprawdzenie czujników temp.sprawdzenie przepływomierza ,przez wyjecie wtyczki silnik gaśnie.sprawdzenie zapłonu,trochę zgrubne bo na podstawie położenia palca rozdzielacza z blizniaczym autem.Oczywiście oczyściłem wszystko co można. Kiedy się poprawia?Kiedy odłączę jedną z wtyczek przy przepustnicy ,albo jak przyspieszyłem do końca regulacji zapłon strzelał kichał ale się nie dławił ,można powiedzieć że była poprawa. Jeśli chodzi o ECU to w opinii użytkowników uchodzi za wyjątkowo trwałe. Nie oczekuję cudów ,ale ktoś może ktoś z Kolegów ma jakiś pomysł?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3560
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-02-2011, 17:03   

Może to jakieś problemy z układem paliwowym, słabe ciśnienie paliwa, cofające się paliwo po dłuższym postoju. Sprawdzałeś w tym kierunku?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-02-2011, 17:13   

Dzieje się tak od wymiany rozrządu?
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 25-02-2011, 21:55   

Jeśli chodzi o paliwo to musi być bo po odłączeniu jednej z wtyczek przy przepustnicy chodzi w miarę dobrze.Przed zmianą rozrządu stał ok. roku więc trudno powiedzieć,poza tym ta wtyczka była cały czas odłączona.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3560
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-02-2011, 00:58   

Spróbuj jeszcze raz sprawdzić zapłon, ale za pomocą lampy stroboskopowej. Wtedy wykluczysz źle ustawiony zapłon.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 26-02-2011, 08:41   

Tak zamierzam zrobić ,sprawdzę też rozrząd,ale nawet gdyby coś było nie tak, to inaczej powinien zachowywać się silnik.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-02-2011, 08:52   

Robert74, jak chcesz to mogę podjechać ze sprzętem i posprawdzamy co jest nie tak :D Tyle, że najpierw muszę skończyć u siebie przekładanie silnika :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 26-02-2011, 14:55   

Oczywiście że chcę.jeszcze pytasz :biggrin: . Co do terminu to nie ma pośpiechu ,tym bardziej że gal stoi w nieogrzewanym garażu,w którym jest chyba zimniej niż na zewnątrz. Jak patrzę w prognozy to koło 10 marca ma być cieplej to może wtedy?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-02-2011, 23:04   

To przypomnij się jakoś jak uznasz, że jest wystarczająco ciepło, żeby posiedzieć chwile :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 27-02-2011, 00:34   

Oczywiście,tylko może już odezwę się na GG .Miałbym wyrzuty sumienia nie dość że przyjeżdżasz to jeszcze do zimnego garażu i wyjeżdżasz z zapaleniem płuc :) . Skontaktuję się pod koniec tygodnia i dziękuję za pomoc .
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-02-2011, 08:28   

Najlepiej telefonicznie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.