evoscan |
Autor |
Wiadomość |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 27-02-2011, 00:10
|
|
|
też do was wpadnę |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-02-2011, 06:50
|
|
|
pepi
A może napiszesz coś więcej o swojej zabawie z programem, pewnie zainteresowało by to wiele osób. |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:56
|
|
|
się zlot MM zrobi |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 28-02-2011, 23:50
|
|
|
na prośbę osób pytających o co chodzi pisze obiecanego post
nie wiem czy to dobry dział ale generalnie można bawić się galantami w okolicy
A wiec
mogey zmieniać limity obrotow i prędkości
2 mapy paliwa
(można zmienić moment lub moc )
Mapy zapłonu
Można cofnąć zapłon żeby zmniejszyć nagrzewanie katalizatora (spada zużycie paliwa)
Paliwa o niskiej zawartości oktanów (mapy)
Ingeruje w data bazy knock ( spalanie stukowe )
Ogień z @$#% … czyli mamy przy przegazowaniu ogień z wydechu
Zmiana obrotów na jałowym biegu
Można wyciac imobilajzer można zmenic kod jego
Można dokładać tempomat, TCL
Blokada EGR
Zmniejszenie spalania:
Generalnie skupiłem sie na spalaniu i oszczędności paliwa w trasie, jeździe mieszanej, głownie miejskiej w zasadzie. Poprzez zmianę map wtrysku, zapłonu i pokrewnych ich mnożników uzyskuje przynajmniej 1,0l/100km niższe spalanie w trasie. 2L/100 w mojej vr4. Przy dodatkowej zmianie CT adderow, poststrt enrichmentow itd okolo 1,5l/100km mniejsze spalanie w cyklu miejskim tj. przy krótkich odcinkach przy nie rozgrzanym silniku. Najlepsze wyniki w spadku uzyskiwane sa naturalnie zima po redukcji tzw. enrichmentow, adjustmentod i retirementow na zarówno AFR i kat zapłonu. Pomaga tez zmiana cyklów mapy pracy zaworu EGR i kilku innych mniej ważnych ciekawostek typu wymuszanie obrotów biegu jałowego itd. …
Moc/moment obrotowy uzyskuje wprowadzając delikatnie mówiąc kosmetyczne zmiany w funkcje obsługi i zabezpieczania przed spalaniem stukowym, wszelkiego rodzaju filtry i mnożniki zostają tu dostosowane do nowych map paliwa i zapłonu przez co praktycznym przyrostem mocy i momentu obrotowego jakiego można sie spodziewać przy sprawnym silniku i peryferiach jest nierzadko banalnie prosta w tym przypadku do uzyskania bariera 15%+
Wszelkiego rodzaju zmiany peryferyjne silnika, zwodowanie skrzyni automatycznej wraz z jej podstawowymi parametrami czy modowanie odpowiedzi ASC czy ABS/TCL lub AYC generalnie dostosowywane sa pod użytkownika i jego styl jazdy tudzież sposobu użytkowania auta, tu nie ma tu reguły. Generalnie w takich przypadkach przy ingerencji równoległej w inne ecu instaluje hardware'owa zmianę ECU silnika jako nadrzędnego w systemie przez ktora to zmianę użytkownik ma możliwość wyboru jednego z dowolnie i na zyczenie przedprogramowanych trybow pracy calego systemu. Tryby te sa naturalnie wybierane przyciskami a mody dzialaja w locie tj. w naszym przypadku podczas jazdy.
Czyli tak jedziemy - włączamy przycisk i wskakuje nam dowolnie wybrane przez siebie ustawienie
1 przycisk większa moc 2. eko jazda itd. Itd.
Max 10
Calom może być wgrana jako jeden setup w ECU i zostaje na stale
Albo jak kto chce to można zrobić modowalne ECU i każda z wymienionych opcji może być włączana na przycisk
Kto jechał moim autem wie o co mi chodzi i jak to działa
ciekawsze mody z opcji jakie do tej pory instalowałem w ECxx i EAxx i których kilkanaście egzemplarzy ma za osoba ponad 10kkm przebiegu średnio:
-LC (Launch Control) automat i manual, przy czym automat nie rzadko na zlecenie użytkownika ma zmienione patterny down i up shift zmiany biegów. Cały mod polega na prostym i znanym od zarania dziejów motoryzacji utrzymaniu obrotów silnika na zadanej wartości przy pełnym otwarciu przepustnicy. W tedy puszczając sprzęgło lub wbijając drive nie tylko zapewniamy bezpieczny stopień użytkowania systemu przeniesienia napędu ale możemy zapewnić autu bezpieczny i bez błędny kompromis miedzy niebezpiecznym przeciążeniem a optymalnym momentem obrotowym na starcie przy zachowaniu absolutnego bezpieczeństwa eksploatacyjnego w/w systemow.
Czyli bardziel po ludzku Wrzucasz N wciskasz gaz i wrzucasz D
WM (Wallet Mode) zazwyczaj aktywowany tajnym przyciskiem lub na życzenie sekwencyjna kombinacja sygnałów I/O pozwoli zdegradować auto na czas użytkowania osoby trzeciej poprzez nałożenie limitów prędkości maksymalnej, maksymalnych obrotów, maksymalnej temperatury bla bla bla, generalnie ma zapewniać bezpieczne oddanie misia w inne rece lub na czas serwisu
Czyli jak ktos weźmie od nas auto to nie znając pewnej sekwencji przełączników i ich kolejności nie pojedzie więcej niż 60km/h
MM (Map Mode) tutaj szeroki mod, zapewniający współistnienie od 2 do 16 tzw piggy back w stockowym ecu i wyboru podczas jazdy dowolnego ustawienia czy to pełna ekonomika, moc, moment itd.
KW (Knock Warning) mod ten dosłownie wyświetla w krytycznych dla silnika lub przed ich wystąpieniem problemach informacje na zegarach, możliwością jest także zdefiniowanej reakcji obronnej która zostaje wprowadzana. Po upływie zadanego czasu od zaistnienia zagrożenia lub w trybie natychmiastowym, reakcja mającą za zadanie w ciągu kilkuset milisekund zupełne zniwelowanie przyczyn występowania problemu lub przeciążenia
polecam takze zgoglowanie Lift to shitf, downlift to shift, ALS, WIde range maps, Alt BCLO, Alt BDEL, Alt BCL Timer, Alt BCL, Auto ISC, Auto IIS, Auto Intelli onboard based EBC
itd.
PS. Wszystko zostalo sprawdzone na galantach
Niestety nie udało mi się zczytac softu z carismy
Jak by ktos miał na zbyciu stare ECU z carismy przed i po liftowej to chetnie przygarnę
Albo zdjecie ( musze mieć fotke bebechow)
Ps2 Kuba co do twoich błędów w okolicy przepustnicy masz 3 wtyczki wyciągnij je przeczyść i wepnij powinno być oki |
_________________
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 01-03-2011, 09:43
|
|
|
pepi,
Miło by było jak byś był na ogólnopolskim w tym roku i coś u mnie dało by się "podrasować"
pepi napisał/a: | Niestety nie udało mi się zczytac softu z carismy |
Mam nadzieje że Ci się to uda do zlotu pozdro |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2011, 14:24
|
|
|
Rafał, co do Carismy to mogę Ci takową podstawić na parę dni... |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-03-2011, 16:37
|
|
|
Szkoda, ze nie mam wolnego ECU z GDI bo bym chętny był na takie zmiany. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:57
|
|
|
pepi, jesteś, że tak powiem, genialny
Dzięki za radę co do błedów ECU.
Jestem chętny na zmiany ustawień ECU silnika i skrzyni |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
Ostatnio zmieniony przez 04-03-2011, 00:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2011, 15:03
|
|
|
Ostatecznie ktoś jeździ ze zmienioną mapą? |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18-06-2011, 20:55
|
|
|
błąd z abs-u trzeba kompem kasować czy starczy reset przez odpięcie aku? zmieniałem dziś płyn hamulcowy i jak odpaliłem auto na podnośniku, przednie koła zaczęły się kręcić i zaświecił się abs i nie gaśnie |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-06-2011, 21:35
|
|
|
Jogurt, zgaśnie, tylko wybierz się na kilometrową przejażdżkę |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Misiuwisi
Nowy Forumowicz Misiuwisi

Auto: Space Wagon 2.0 GLX 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-07-2011, 10:10
|
|
|
pepi,
witaj, jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy. Po latach wracam na forum.
Potrzebuję oszczędnościowej ingerencji w mapy i/lub EGR. Jak można by się spotkać?
Dwa razy w miesiącu jestem w Rudzie Śl. zawodowo.
Mój misiek to SPACE WAGON 2.0 GLX z 2001 roku ściągnięty w lutym z Holandii.
Ma 230000km, przeglądy do 209000km z jednym właścicielem.
Śmiga, aż miło. Oleju nie bierze w ogóle.
Miałem poprzednią wersję SW '95 z silnikiem 2.0 (550 000km R.I.P). Mam po nim do wydania
filtr pow., przepływkę (kanciasta), przepustnicę, aparat zapłonowy, lusterko. Ogólnie miał dużo wspólnego z Galantem.
Palił 9,5 gazu na trasie (benzyny 8,5).
Z nowym SW nie ma tak łatwo, choć potrafię jeździć oszczędnie nawet dużą bryką.
Jest super zrywny zarówno na benzynie, jak i na gazie. Wszystko w nim gra.
Kupiłem sobie VAG oraz interfejs OBDII. Widziałem już co nieco. Błędów brak.
Chętnie bym go trochę stępił, byle mniej palił. Nie potrzebuję 190 na autostradzie(no problem).
Przejazdy mam 200-300 km. Pali nie mniej niż 10l/100 benzyny. Niby norma, ale powyżej 120/h to szybko rośnie. Przy 140 na autostradzie weźmie i 15l gazu(STAG300)
Generalnie to chciałbym mieć wybór zwłaszcza przy wyprzedzaniu, choć lubię jeździć spokojnie.
Kiedyś, w Kadecie przed wyprzedzaniem przełączałem na benzynę , bo chciałem być szybciej w domu.
W Poznaniu nie znam nikogo, kto czułby bluesa w takim stopniu jak Ty.
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-07-2011, 12:23
|
|
|
Misiuwisi napisał/a: | ale powyżej 120/h to szybko rośnie. Przy 140 na autostradzie weźmie i 15l gazu(STAG300) |
wiem, że nie do mnie pytanie, ale aerodynamiki nie przeskoczysz. |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
|