Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdarte klocki po 12tys ?!?!
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 28-01-2011, 13:31   

I jak zwykle i igły zrobiono widły.
Jak bym był babą i mał pojęcie tylko o robieniu l...w to nic z tej dyskusji bym nie wywnioskował.

Sprawa prosta.
Normale to nie jest aby klocki starczyły na 12tyś.
I nie ma nic do rzeczy masa , asfalt i pulsacyjne hamowanie w przypadku Lancera
Porównujecie praktycznie te same auta, nawet moja stara Cari niewiele odbiega od tego wzorca a mimo to nigdy nie wymieniłem wczęsniej klocków nic 30tyś. a nogę mam naprawdę ciężką. Lucac / TWR.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 28-01-2011, 16:36   

Student napisał/a:
Normale to nie jest aby klocki starczyły na 12tyś.


bo to nie jest normalne - ilu tu jest użytkowników co po takim przebiegu wymieniali ?
_________________

 
 
 
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 10-02-2011, 00:03   

krzychu napisał/a:
Adam_T napisał/a:
hamuje pulsacyjnie

A po co pulsacyjne? :shock:

Mialem na mysli to, ze hamujac przed swiatlami, nie wciskam hamulca i nie trzymam do zatrzymania, tylko wciskam, troche trzymam, puszczam, samochod sie toczy, znowu wciskam i w ten sposob stopniowo wytracam predkosc.

Dzis, po okolo 21tys. bylem na wymianie klockow (wybralem TRW). Okazalo sie, ze z jednej strony klocki sa zdarte, a z drugiej strony maja sie calkiem dobrze. Jak na moje oko, to grubosc tego co pozostala, to bylo polowa nowych klockow, choc z jednej strony do blaszki pozostalo niewiele.

Wymieniono klocki z jednej i drugiej strony oraz dolano troche plynu hamulcowego.
Po wykonanej usludze pojechalem do pracy i zostawilem samochod na parkingu na 8h.

Po pracy ruszylem do domu i zauwazylem lekkie "luzy" na pedale hamulca - po nacisnieciu i puszczeniu odskakiwal gwaltownie, a nie plynie i cicho jak do tej pory. Sytuacja sie poprawila, gdy na postoju pare razy wcisnalem i puscilem hamulec (Wam tez nieznacznie, do okolo 1tys. z 500-600 rosna obroty silnika, gdy naciskacie hamulec na postoju ?)

Teraz samochod stoi, ale jutro nim rusze i zobacze jak bedzie. Czy powinienem sie przejmowac zaistniala sytuacja i pojechac jeszcze raz do serwisu, czy wszystko sie ulozy/dotrze ?
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 10-02-2011, 09:29   

Uwex napisał/a:
Student napisał/a:
Normale to nie jest aby klocki starczyły na 12tyś.


bo to nie jest normalne - ilu tu jest użytkowników co po takim przebiegu wymieniali ?



Ja zmieniałem po 11k...
(ale ja nie jestem normalny... :mrgreen: )
_________________

 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2011, 17:32   

Ok u mnie 37tys km i klocki jeszcze nie do wymiany... na oko jeszcze z 40% zostalo... ale obok mial przeglad Lancer jakiejs babki ktora przy polowie tego przebiegu miala klocki na wykonczeniu... wiec albo zmieniali cos z tymi klockami, albo styl jazdy robi taka roznice...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 28-02-2011, 18:39   

Nie sądzę aby Mitsu zmieniło klocki które montuje w serii...
Więc przypuszczam że w 99,9% jest to tylko zależne od sposobu użytkowania... =)

W moim przypadku klocka zostało jeszcze dość sporo, tylko jak już zmieniałem tarcze, to bez sensu by było zostawić klocki które tarły wcześniej o pokrzywione tarcze, i raczej na pewno były nierównomiernie ścierane...
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-02-2011, 22:23   

MichalRej napisał/a:
tylko jak już zmieniałem tarcze, to bez sensu by było zostawić klocki które tarły wcześniej o pokrzywione tarcze, i raczej na pewno były nierównomiernie ścierane...
Nigdy nie wolno zostawiać zdartych klocków przy wymianie tarcz. Zawsze wymienia się i to i to....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 28-02-2011, 23:54   

mitsu00 napisał/a:
MichalRej napisał/a:
tylko jak już zmieniałem tarcze, to bez sensu by było zostawić klocki które tarły wcześniej o pokrzywione tarcze, i raczej na pewno były nierównomiernie ścierane...
Nigdy nie wolno zostawiać zdartych klocków przy wymianie tarcz. Zawsze wymienia się i to i to....


Tak też właśnie w tedy pomyślałem...=)
_________________

 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-03-2011, 19:53   

MichalRej napisał/a:
Więc przypuszczam że w 99,9% jest to tylko zależne od sposobu użytkowania... =)


W grudniu zrobilem przeglad swojego Lancerka i Colta zony (oba auta to prawie rowiesnicy) i okazalo sie ze u "zoninego' klocki sa duzo bardziej zdarte niz u mnie pomimo roznicy w przebiegu 4 tys na moja niekozysc. Wydaje mi sie ze 60% wplywu to styl jazdy a 40% warunki uzytkowania (miasto / trasa / autostrady)
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-04-2011, 15:57   

witam
a u mnie 60.000 przebiegu, właśnie zmieniłem kółka, klocki obejrzane
przód zużyty ok. 50 % (zewnętrzny bardziej)
tył równomiernie, zużycie ok. 30 %
od nowości.....ale ja prawie wogóle nie uzywam hamulca - chyba, że nagłe hamowanie.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
eyoFhh 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2011, 22:36   

To ja może wreszcie odpowiem, gdyż zapomniałem tego zrobić wcześniej.
Otóż byłem w ASO na przeglądzie (miałem ok 14,5tys km) i okazało się, że zostało jeszcze ok 5mm na każdym z klocków.
Tak, jak ktoś już napisał -klocki (nie wiem czy przednie bardziej) są mocno schowane i na pierwszy rzut oka nie nie widać ich w całości - stąd pewnie moje wcześniejsze obawy. Aczkolwiek nie ukrywam, że również i z poziomu mojej wiedzy motoryzacyjnej:)

Obecnie mam 18tys, jestem tuż po zmianie opon na letnie i nie zauważyłem większego zużycia. Być może mój styl jazdy na początku (jest to moje pierwsze auto) nie był optymalny i z czasem nauczyłem się bardziej szanować hamulce - stąd też i pewnie mniejsze zużycie w ostatnich kilku miesiącach.

Z drugiej jednak strony, praktycznie 90% trasy którą pokonuję samochodem, to korek, niestety. Zatem choćby nie wiem jak chciał - hamulca muszę używać i używam dosyć często.

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe opinie - przydały się:]

[ Dodano: 11-04-2011, 23:10 ]
Tak mnie jeszcze natchnęło, idąc za tematem klocków i hamowania.

W ciągu kilku ostatnich miesięcy zacząłem zauważać następujące zachowanie samochodu. Otóż, hamując z niewielką siłą - przeważnie wyhamowując z niewielkiej prędkości do świateł, czuję, że hamulec działa "pulsacyjnie", tj. jakby szarpał auto - na zmianę, hamuje: mocniej, słabiej, mocniej.. Nie jest to oczywiście jakoś strasznie dokuczliwe, nie ląduje na szybie przedniej, ale zaniepokoiło mnie to mimo wszystko. Wydaje mi się, że wcześniej auto się tak nie zachowywało. Dodam od razu, że nie zauważyłem takiego zachowania w przypadku wyhamowywania z większej prędkości (nagle zobaczone "żółte"). Wtedy auto hamuje płynnie i jak dla mnie - bardzo skutecznie.

Czy ktoś wie skąd się może brać takie zachowanie układu hamulcowego? A może tak jest normalnie tylko ja dopiero teraz zauważyłem taką prawidłowość ?
dzięki za pomoc
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2011, 23:43   

eyoFhh napisał/a:
czuję, że hamulec działa "pulsacyjnie", tj. jakby szarpał auto - na zmianę, hamuje: mocniej, słabiej, mocniej..

Normalne to nie jest, ale wdaje mi się, że raz miałem podobne odczucie. Tocząc się i hamując przy prędkości ok. 5 km/h... Ale nie wiem, może mi się zdawało, a może jezdnia była pofałdowana. Później już tego nie zauważyłem.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-04-2011, 23:46   

eyoFhh napisał/a:

Czy ktoś wie skąd się może brać takie zachowanie układu hamulcowego? A może tak jest normalnie tylko ja dopiero teraz zauważyłem taką prawidłowość ?
dzięki za pomoc


Jeśli nie odczuwasz tego na kierownicy to może oznaczać zwichrowanie tylnych tarcz.
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-04-2011, 23:51   

eyoFhh napisał/a:
hamulec działa "pulsacyjnie", tj. jakby szarpał auto

Wygląda to na krzywe (zwichrowane) tarcze.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
majcher 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.5 Invite 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa/Bełchatów
  Wysłany: 03-11-2011, 09:26   

Witam
No i u mnie pojawiła się potrzeba wymiany klocków (56 tyś)
Czy ktoś wie jakie wybrać? Proszę o jakieś wskazówki :(
Wymiana w serwisie, oryginalne 450 zł (materiał i robocizna). :shock:

Jeżeli wątek klocków był "podnoszony" na forum proszę o linka.

Pozdrawiam
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.