Przygasanie świateł |
Autor |
Wiadomość |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-11-2010, 09:48
|
|
|
bieniak napisał/a: | a z tego co ja wiem To ten typ tak ma zmieniałem alternatory w moim zmieniałem regulator napięcia itp i jest w 100% sprawny zmierzyli mi wszystko w serwisie i wszystko jest w porządku stwierdzono właśnie Ten typ tak ma,z tego co zrozumiałem od nich to alternator sterowany przez ecu i błąd tkwi tam,ale jest to nie do usunięcia i dlatego światła przygasają poniżej 1000obr |
nie może tak mieć bo jeszcze jakiś miesiąc temu nie miałem tego problemu więc gdzieś jest coś nie tak, pytanie gdzie?
Pytam bo może ktoś miał podobny przypadek i uporał się z tym tematem, może szczotki na alternatorze |
|
|
|
 |
misiu-bisi
Forumowicz
Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Banino
|
Wysłany: 14-11-2010, 22:28
|
|
|
a ja tak też mam i nic sie nie dzieje-też myślę e to specyfika tego modelu |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14-11-2010, 23:50
|
|
|
no mowie ten typ tak ma a poprostu w zime jest to bardziej zauwazalne przy wlaczonym radiu naawiewie itp,ja sie przyzwyczaiłem ojciec miał galanta 2,0 było to samo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2010, 07:21
|
|
|
Wina regulatora napięcia, który nie reaguje za szybko na wszystkie zmienne czyli obroty silnika i pobór prądu przez odbiorniki. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 15-11-2010, 17:33
|
|
|
regulator mam nowy raptem 15 tys i po naprawie alternatora już tak było.dziwne bo napięcie w instalacji przy włączonych odbiornikach wynosi 13,9V a przy wyłączonych światłach 14,3-14,4,więc to wykluczam :)przyzwyczaiłem się do tego poprostu |
|
|
|
 |
misiu-bisi
Forumowicz
Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Banino
|
Wysłany: 15-11-2010, 22:26
|
|
|
jak ładuje ponad 14 v nie ruszać i nie psuć tak wiocznie ma być skoro wiecej modeli o dotyczy-japońcy nie zawsze robią wszsystko na tip top niestety |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2011, 22:37
|
|
|
Ten typ tak nie ma, miałem identyczny problem i nie za bardzo wiedziałem jak się za to zabrać, więc tego nie ruszałem.
Sprawa wyszła przypadkiem, miałem problem z zapłonem i a ściślej z fajkocewkami, zaizolowałem dokładnie fajki i przeczyściłem przepustnicę po czym musiałem jeszcze wyregulować obroty bo się zmieniły.
Po w/w operacji zauważyłem dziś jadąc z pracy że światła prawię że nie przygasają, co prawda daje się zauważyć delikatne przygaśnięcie, które jednak jest prawie że niezauważalne.
Tak więc problem może niekoniecznie leżeć w regulatorze. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-03-2011, 17:43
|
|
|
marcinspike napisał/a: | musiałem jeszcze wyregulować obroty bo się zmieniły.
|
a jakie masz teraz wolne obroty? wydaje mi się że może być taka sytuacja że mi np obroty spadają poniżej np 900 i wtedy jest to chwilowe przygaszenie świateł i wszystkiego dookoła |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2011, 23:00
|
|
|
Obroty nie są za wysokie, jeżeli o to tobie chodzi.
Po prostu po wyczyszczeniu przepustnicy i zmianie fajek obroty się zmieniły tzn były za wysokie 1100 obr. i trzeba je było spowrotem na 700 wyregulować. Nie wiem dlaczego się zawyżyły.
Tak czy owak po wyregulowaniu jest OK |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-03-2011, 23:13
|
|
|
problem z przygasaniem swiatel jest bardzo prosty.
winowajca jest akumulator,
gdy akumulator nie posiada wlasciwej juz dla siebie pojemnosci to swiatla przygasaja. Dla niedowiarkow, prad jaki pobiera rozrusznik podczas startu nie jest duzy (mitsubischi odpali nawet na rozladowanym akumulatorze ).
Sam mialem ten problem, wiec wybrles sie do zaprzyjaznionego sprzedawcy m.in. akumulatorów. Gosc posiada specjalne urzadzenie do sprawdzania akumulatorów sprawdził i test wyszedl nastepujacy: pojemnosc akumulatora zmniejszona o polowe do nominalnej, ladowanie w normie, prad rozrusznika w normie, wiec wymienilem aku. Po tym zabiegu juz od miesiaca swiatla nie przygasaja przy odpuszczonym pedale gazu |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-03-2011, 23:28
|
|
|
a ja powiem, ze u siebie mam tak ale tylko jak obroty mi spadają na tyle ze czuc juz wibracje wszedzie u mnit optymalne niskie obroty to 850-900 ... na samym aku oczywiscie wszystko swieci "kiepściej" niz na zapalonym ale jakos specjalnei sie tym nie przejmuje |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-03-2011, 11:31
|
|
|
pan_slonik napisał/a: | problem z przygasaniem swiatel jest bardzo prosty.winowajca jest akumulator, |
Test aku: 600A (taki mam) - niesprawny, przy ustawieniu testera na 500A diagnoza sprawny+doładuj.
Może coś w tym jest co kolega pan_slonik pisze |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-03-2011, 12:22
|
|
|
To bardzo możliwe. U siebie nie zauważyłem przygasania. Mam alternator od 2,5V6, a akumulator nowy Bosch 74Ah. Wcześniej problem miałem, ale alternator nie dawał rady. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 04-03-2011, 13:04
|
|
|
w autku jest aku z 2004 roku 75Ah 570A i przygasanie występuje gdy obroty spadną do jałowych ,przebieg dzienny pojazdu to 40km po autostradzie 5X w tygodniu .nigdy nie było problemu z rozładowaniem i kręci jak nowy (puk,puk w niemalowane) włączane odbiorniki to radio ,klima, wentylator,światła,
aku sygnowane przez Banner Baterien ,na klapce zakrywającej dostęp do cel jest nalepka gwarancyjna NIEUSZKODZONA z tego mniemam że przez 7 lat nikt nie dolewał nic do baterii
Może gdy w przyszłym roku aku umrze(czego nie chcę) i założę nowy to zaobserwuję BRAK PRZYGASANIA ?
przyznam że na przygasanie zwróciłem uwagę po przeczytaniu tego wątku . |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2011, 19:30
|
|
|
U mnie również występuje efekt przygasania ale nie świateł mijania tylko oświetlenia wnętrza auta, obie żarówki (przy lusterku i nad bagażnikiem) po otwarciu drzwi przygasają i nie ma znaczenia czy silnik pracuje czy nie, niedawno zmieniałem akumulator i przygasało tak na starym jak i na nowym. Przyzwyczaiłem się do tego i chyba tak już zostanie |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
|