 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nie działa tylni spryskiwacz w ASX |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 01-03-2011, 13:48
|
|
|
arturro napisał/a: | no przod, |
W Lancerze przód - najpierw spryska, a dopiero potem idą w ruch wycieraczki . |
_________________
 |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-03-2011, 14:12
|
|
|
Uwex napisał/a: | W Lancerze przód - najpierw spryska, a dopiero potem idą w ruch wycieraczki . |
Tak dla uszczegółowienia to działanie przednich i tylnych spryskiwaczy/wycieraczek jest dokładnie takie samo co do zasady co nie oznacza jednak, że działają one tak samo. Po niciśnieciu dżwigni wycieraczek w celu spryskania następuje uruchomienie pompki spryskiwacza i po chwili uruchamiają się wycieraczki. W przypadku przedniej szyby wszystko działa OK, bo ten spryskiwacz jest używany często (przez co płyn nie odparowuje z przewodów i nie zdąży również wycofać się do zbiorniczka) a dodatkowo długość rurek od zbiornika do spryskiwaczy jest relatywnie krótka.
W przypadku wycieraczki tylnej, mechanizm jest taki sam tylko "droga" płynu jest dłuższa (liczona od zbiorniczka do tylnej szyby), pomka musi pompować płyn wyżej i często wychodzi tak, że częściowo puste przewody trzeba ponownie napełnić płynem i to chwilę trwa. Wydaje nam się więc, że spryskiwać włącza się w tym samym czasie co wycieraczka tylna ( w praktyce wycieraczka często zrobi kilka ruchów po suchej szybie zanim płyn dotrze do spryskiwacza).
Wedrowiec napisał/a: | Co do spryskiwacza tylniego - co prawda od wizyty w serwisie już działa ale działa beznadziejnie - tzn czysty to mam pasek może z 7cm - spryskiwacz pryska prosto w dół. Da się to jakoś regulować?
W sumie to nawet ciężko to nazwać spryskiwaczem - woda po prostu leje się w dół po szybie. |
Oczywiście, że da się regulować. W dyszę spryskiwacza (trzeba się troche zagłębić w tylny spojler) trzeba włożyć igłę krawiecką. Dysza zamontowana jest w formie przegubu kulowego, wystarczy więc skierować igłę w miejsce w które chcemy aby lał się płyn. Zakres regulacji może nie jest zbyt duży ale umozliwia takie ustawienie aby płyn leciał pod kątem 45 stopni do pionu. |
|
|
|
 |
rabacik
Mitsumaniak rabacik
Auto: ASX 1.6 2WD Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 02-03-2011, 15:04
|
|
|
Na chwilę obecną spryskiwacz jest najmniej udaną rzeczą w tym samochodzie na jaka natrafiłem, Mitsu współpracuje z PSA powinni zrobić tak jak np w 407SW tam było super to rozwiązane, spryskiwacz ciśnieniowy dostawał tylko sygnał do spryskania tylnej szyby, najwpierw leciał płyn a później zaczynała pracę wycieraczka, sama się zatrzymywała po 2-3 cyklach.
W ASX leci coś jak rew z nosa i w zasadzie tylko płyn się marnuje bo na umycie szyby nie ma co liczyć.
Jeśli chodzi o przód to PSA powinno wziąść przykład z Mitsu bo to zrobili fajniej niż w 407. |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-03-2011, 16:31
|
|
|
Zmień sobie kąt tego spryskiwacza i zobaczysz, że nie jest wcale tak żle. |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 03-05-2021, 22:10
|
|
|
A próbował ktoś założyć zaworek zwrotny zaraz przed dysza to płyn by się nie cofał. |
|
|
|
 |
|
|