Zgrzyt przy wrzuceniu 2. |
Autor |
Wiadomość |
kluzo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: 02-03-2011, 22:04 Zgrzyt przy wrzuceniu 2.
|
|
|
Witzm!
Mam lekki zgrzyt przy wrzucaniu 2 biegu, najbardziej czuć to na zimnym silniku , jak sie rozgrzeje - mniej . Najcześciej pojawia sie jak szybko wrzucam biegi, jeśli powoli to nie ma zgrzytu...jak myslicie czy to poczatek kłoptów , czy technika jazdy ?
Przejechałem ok. 4000 km.
1.8 DID MIVEC (150KM) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-03-2011, 22:12
|
|
|
Wieloletnia tradycja, jedź na serwis i powiedz, że na zimnym zgrzyta skrzynia, pomęcz ich trochę. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-03-2011, 22:49
|
|
|
jak już pojedziesz, to napisz co Ci powiedzieli, bo też na dobrą sprawę, coś takiego zauważyłem u siebie |
_________________  |
|
|
|
 |
Rafał_Poznań
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX Instyle 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-03-2011, 12:52
|
|
|
W moim egzemplarzu drugi bieg także haczy (zwłaszcza na zimnym). Czyli, "ten typ tak ma". |
|
|
|
 |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2011, 13:13
|
|
|
Byłem z podobnym problem dwa tygodnie temu.
Sprawdzili samochód i odpowiedź brzmiała: "ta skrzynia tak ma" |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2011, 17:33
|
|
|
W Outku jak wrzucam na wyższych obrotach na dwójkę też wchodzi tak jak piszecie, przy niskich obrotach i jak jest rozgrzany jest OK. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2011, 19:04
|
|
|
Czyli nie tylko w "wiekowych" miśkach tak jest. Ja też tak mam i już się do tego przyzwyczaiłem |
|
|
|
 |
Łukasz z Sudet
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Mysłakowice
|
Wysłany: 16-03-2011, 21:23
|
|
|
W moim ASX zgrzytało przy pierwszej zmianie 1na 2na zimnym silniku, jak było poniżej minus 20st C. Obecnie nie widzę, problemu. |
_________________ ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-03-2011, 21:51
|
|
|
U mojego taty w Outlanderze też to zauważyłem i słychać dosyć wyraźnie. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-03-2011, 00:00
|
|
|
To nie jest "ten typ tak ma" a raczej "ta marka tak ma" ale pomęczyć ich na serwisie nie zaszkodzi |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 14-03-2012, 23:01 Re: Zgrzyt przy wrzuceniu 2.
|
|
|
kluzo napisał/a: | Witam!
Mam lekki zgrzyt przy wrzucaniu 2 biegu, najbardziej czuć to na zimnym silniku , jak sie rozgrzeje - mniej . Najcześciej pojawia sie jak szybko wrzucam biegi, jeśli powoli to nie ma zgrzytu...jak myslicie czy to poczatek kłoptów , czy technika jazdy ?
Przejechałem ok. 4000 km.
1.8 DID MIVEC (150KM) |
Po opisach aut w IDE forumowiczów widzę, że problem jest zgłaszany w większości skrzyń 6M/T (typ W6MBA) ja natomiast to samo zauważyłem w swoim miśku gdzie skrzynia to 5M/T (typ F5M43) . Raczej to nie zbieg okoliczności. W/g mnie problem tkwi albo w źle dobranych synchronizatorach lub mechanizmie wybierakowym. Auto mam od niedawna, więc dam mu jeszcze chwilkę na dotarcie i ułożenie się tego i owego, niemniej będę miał to na oku.
Piszcie o swoich spostrzeżeniach i ew. działaniach w ASO z tym problemem |
Ostatnio zmieniony przez Wolfix 31-07-2013, 00:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2012, 08:44
|
|
|
Problem ze zgrzytającą 2-jką jest w wielu samochodach Mitsubishi szczególnie na zimnej skrzyni. Należy się nie przejmować. |
|
|
|
 |
jazy1
Mitsumaniak
Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 768 Skąd: Bełchatów/Otwock
|
Wysłany: 15-03-2012, 12:35
|
|
|
Miałem to w galancie z 93r pomogła wymiana synchronizatora. Podobno to przypadłość ogólnie Mitsubishi. |
_________________ jazy1 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17-07-2013, 10:09
|
|
|
Czy może ktoś podać wartość prędkości dla 2500 obr/min na poszczególnych biegach w silnikach 1.6 ?? Oraz rozmiar kół. Proszę wspomnieć również jak chodzi skrzynia (miękko , precyzyjnie itd) |
_________________ ff |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-07-2013, 13:30
|
|
|
Damooo napisał/a: | Czy może ktoś podać wartość prędkości dla 2500 obr/min na poszczególnych biegach w silnikach 1.6 ?? Oraz rozmiar kół. |
Te informacje znajdziesz w dokumentcji/katalogu - są podane przełożenia na każdym biegu + przełożenie główne - więc wystarczy znać jedną prędkość dla danych obrotów - co myślę, że też może być np. w katalogu |
|
|
|
 |
|