[E16A] płyn w oleju |
Autor |
Wiadomość |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2011, 07:45 [E16A] płyn w oleju
|
|
|
Witam wszystkich. Mało tu zaglądam, bo od 17 miesięcy remontuję mojego miśka. Wszystko pięknie ładnie, ale pojawił się problem. Wymieniałem w silniku wszystkie uszczelnienia i jak chciałem wymienić uszczelniacze zaworowe to okazało się, że zawory wydechowe puszczają. No więc niechętnie ale zdjąłem głowicę. Dotarłem zawory wymieniłem wszystkie uszczelniacze. Silnik złożyłem na uszczelce Ajusa i tak włożyłem do nowiutkiego nadwozia. No i zaczeły sie problemy. Zalałem silnik wszystkimi płynami ale nie miałem jeszcze akumulatora to nie odpalałem. Na nastepny dzień przychodzę i widzę płyn chłodniczy na silniku, patrzę dokładniej, cieknie spod głowicy. Nie odpalałem. Zdjąłem głowicę. Na szczęście nic się nie stało, olejdalej złociutki. Oddałem głowicę do płanowania i powiedziałem żeby tylko zabielili. Kupiłem drugą uszczelkę tym razem Elring. Złożyłem wszystko, zalałem płyn i było ok. Parę razy włączałem silnik, nalałem wszystkie oleje do skrzyni, wspomagania itp. Na następny dzień ustawiłem obroty. Wszystko działało bez problemu. Do wczoraj. Kontrolnia przyszedłem popatrzeć czy nie mam wycieków spod silnika i tak wyjąłem bagnecik żeby prawdzić poziom oleju. Masełko było, pod korkiem wlewowym też.
Płyn chłodniczy zmieszał się z olejem i przedostał się do cylindrów. No i teraz moje pytanie, co się mogło stać? Nigdzie nie jeździłem, silnik łącznie pracował może godzinę. Wszystko było oki około 2 tygodni. Nie mam jeszcze zimówek więc nie jeździłem, tylko czasem przepalałem silnik. No i co jest przyczyną? |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 23-02-2011, 08:32
|
|
|
Moim zdaniem płyn przedostał Ci się do oleju wcześniej przed planowaniem głowicy a dopiero po kilkukrotnym opaleniu się wymieszał więc zanim zaczniesz zdejmować głowicę po raz trzeci wymienił bym olej+filtr i sprawdził to jeszcze raz .
Zawsze to mniejsze koszty
Dociągałeś głowicę dynamometrem??
i co to znaczy kwazar1 napisał/a: | powiedziałem żeby tylko zabielili |
Przecież przy planowaniu oni widzą ile i jak bardzo trzeba splanować żeby powierzchnia była prosta . |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-02-2011, 09:35
|
|
|
Jak długo stał, to możliwe, że się po prostu zebrało pod korkiem i na bagnecie. Woda w sensie
Albo jak carbon11 napisał.
Ewentualnie pęknięta głowica. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2011, 10:44
|
|
|
Co znaczy żeby zabielili, proste. Cała płaszczyzna ma być jednolita. Nie chciałem żeby zbierali dużo. Nie zależy mi na wzroście mocy. Jak odbierałem to gościu mówił, że była prosta.
Oczywiście, że kluczem dynamometrycznym, tak jak pisało na kartce z uszczelką.
Zlałem olej. Ma kolor kawy z mlekiem. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 23-02-2011, 12:03
|
|
|
kwazar1 napisał/a: | Cała płaszczyzna ma być jednolita. Nie chciałem żeby zbierali dużo |
Nie masz na to wpływu głowicę planuje się aż będzie prosta nie więcej nie mniej
kwazar1 napisał/a: | Jak odbierałem to gościu mówił, że była prosta. |
więc to można wykluczyć jako usterkę
kwazar1 napisał/a: | Zlałem olej. Ma kolor kawy z mlekiem. |
Normalka mam nadzieje że wymiana pomoże .
Wyczyściłeś dobrze gwinty w bloku i na śrubach od głowicy??
Maretzky85 napisał/a: | Ewentualnie pęknięta głowica. |
To najczarniejszy scenariusz tylko tak bez przyczyny raczej wątpliwy... |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2011, 12:22
|
|
|
Głowica nie ma prawa być pęknięta, niby po czym. Silnik do remontu auta działał bez zarzutu. Oczywiście, gwinty były czyszczone. Teraz muszę trochę poczekać, kasiorkę trzeba uzbierać. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-03-2011, 19:23
|
|
|
trzeba sprawdzić długość śrub i koniecznie muszą być podkładki po planowaniu głowicy wymiar się zmniejsza w moim lancerze którego sprzedałem nie było jednej podkładki pod śrubą którą dokręca się głowice wymieniłem uszczelkę i dałem brakującą podkładkę i wszystko w porządku |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-03-2011, 08:32
|
|
|
milo napisał/a: | trzeba sprawdzić długość śrub i koniecznie muszą być podkładki |
Sruby mają jeszcze 12mm luzu, żadna nie dochodzi do końca, sprawdzałem. Podkładki są. Po za tym śruby dałem nowe.
Zalałem olej i płyn. Narazie jest oki. Pewnie przez jakiś czas puści biały dymek z rury. Możliwe, że coś płynu zostało w układzie. Zobaczymy, narazie chodzi bardzo dobrze, pali na dotyk. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
|