Jak wyjąć alternator? [12V] |
Autor |
Wiadomość |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-03-2011, 13:03
|
|
|
Wojtas i tu się z Tobą zgodzę no chyba że ktoś wyjmuje na wyjętym silniku z komory,najszybciej i najprościej górą po zdjęciu kolektora |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-03-2011, 14:11
|
|
|
wojtas021180, to podrzucaj mi Sigme 12V i flaszkę |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-03-2011, 15:25
|
|
|
Jak będę blisko Wawy to nie omieszkam zawitać, ale flaszkę stawiasz.
Sorki za OT |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2011, 14:19
|
|
|
Właśnie mechanik ma wątpliwośći bo jednak bo dokładnym zbadaniu to alternator który wziąłem z GT wygląda inaczej.
No i stwierdził, że nie che ryzykować podmianką i odsyła mnie do elektryka, który ma zbadać czy napięcią są takie same itp. Także nei wiem czy go przekonywać, żeby wkładał czy jest coś na rzeczy. Powiedział, że wyjścia są z innej strony - teoretycznie można włożyć ale jest ryzyko.
Prawda to czy nie? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-03-2011, 16:09
|
|
|
Z tego co pisał Bartek to możesz w tę stronę 24>12 montować. Różnica występująca w amperażu 90/110 nie stanowi problemu dla instalacji. Jest taka sama dla obu wersji. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-03-2011, 16:17
|
|
|
Można podmieniać napięcie ładowania jest takie same we wszystkich alternatorach 12 voltowych. Z tym z większą mocą można podłączyć więcej odbiorników prądu. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-03-2011, 16:23
|
|
|
Mechanik po prostu nie zna Mitsubishi. Alternatory dają takie samo napiecie ładowania, zreszta od tego jest regulator który ma je utrzymywać w zakresie 13.8-14.1. Amperaż jest tak jak zostało wspomniane 90 lub 110 i w praktyce nie ma to większego znaczenia. 110 miały samochody w których było więcej wyposażenia (jak 24V z ECS) lub 12V na rynek skandynawski (światła do jazdy dziennej) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2011, 10:57
|
|
|
udało się wstawić, dzięki za rady - pasuje ale niestety to nie zmienia moich kłopotów.
Okazało się, że alternator z GT jest głośny i rzęzi czyli łożyska. Nie mam już siły znowu wymieniać mu łożysk bo już to zrobiłem w moim orginalnym alternatorze, który stał się cichy ale dalej miał problem z ładowaniem - tzn. często po przejechaniu kilkunastu kilometrów przestawał ładować i lampa od akumulatora zaczynała się świecić. Elektryk nie wie co mu jest czyli klasyczny pat
żeby uniknąć kolejnego wyjmowania, wymiany łożysk itp. może ktoś ma dojście do dobrego alternatora?
chętnie odkupię
chyba, że ktoś ma pomysł co może być nie tak w tym moim starym. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-03-2011, 18:32
|
|
|
Może coś się rozlutowało i po nagrzaniu alternatora przestaje łączyć. A ta kontrolka to jak świeciła kiedy alternator przestawał ładować, mocnym światłem jak na zgaszonym silniku czy może słabiej i czy alternator zupełnie przestawał ładować czy może ładował niższym napięciem niż 14V, czy wogóle było to mierzone? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-03-2011, 18:55
|
|
|
Sprawdź własnie ten alternator. Mimo że kontrolka się świeci (co oznacza że między stacyjką a tzw. S terminal (wzbudzanie alternatora) jest odpowiednio duży potencjał (normalnie podczas pracy tam nie powinno być różnic większych niż 1V) to byc moze nawalił regulator - on ma tendencje do takiego dziwnego psucia się że alternator ładuje bardzo słabym prądem o napięciu 12.5 lub mniej. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15-03-2011, 09:25
|
|
|
podobnie jak u Ciebie alternator po naprawie działał kilka dni i znowu awaria a potem jeszcze raz to samo. Okazało się że to wadadliwy akumulator uszkadzał alternator. po wymianie akumulatora od roku nie ma problemów. |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2011, 15:49
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Sprawdź własnie ten alternator. Mimo że kontrolka się świeci (co oznacza że między stacyjką a tzw. S terminal (wzbudzanie alternatora) jest odpowiednio duży potencjał (normalnie podczas pracy tam nie powinno być różnic większych niż 1V) to byc moze nawalił regulator - on ma tendencje do takiego dziwnego psucia się że alternator ładuje bardzo słabym prądem o napięciu 12.5 lub mniej. |
A co dokładnie było z tym akumulatorem? |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2011, 00:40
|
|
|
W moim przypadku akumulator jest raczej w porządku. Jeżdze na tym alternatorze od GT od tygodnia i wszystko ok, już kontrolka się nie świeci, znaczy stary alternator był walnięty. Ale niestety ten od GT jest głośny jak cholera i słychać mnie jak jadę na 500 metrów
Chce go wymienić i mam następny alternator do wstawienia od Sigmy 12V ale juź nic z tego nie rozumiem ponieważ porównałem go z tym starym -orginalnym i nic się nie zgadza.
Stary, orginalny to Bosch Made in Australia EP14V4 14V 50-80A AW335300
a ten "nowy" to Mitsubishi 12V 90A MD112323
no i co mam zrobić pasuje toto do Sigmy Kombi 12V czy nie? Bo rozumiem, że napięcia róźne. Chyba, że to jakiś bałagan w oznaczaniu.
Mam juz 3 alternatory a żaden dobry |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-03-2011, 06:55
|
|
|
tomak napisał/a: | a ten "nowy" to Mitsubishi 12V 90A MD112323
no i co mam zrobić pasuje toto do Sigmy Kombi 12V czy nie? |
MD112323 Pasuje
tomak napisał/a: | Stary, orginalny to Bosch Made in Australia EP14V4 14V 50-80A AW335300 |
tomak napisał/a: | Chyba, że to jakiś bałagan w oznaczaniu. |
Też mi sie tak wydaje.
Jeśli nie jesteś pewien czy kolejny alternator jest sprawny, daj go do zakładu zajmującego się regeneracją alternatorów. Sprawdzą go pod obciążeniem, jeśli będzie coś nie tak to naprawią. Zapłacisz kilka PLN, ale będziesz miał spokój na długi czas. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
tomak
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma Kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2011, 09:14
|
|
|
Koniec kłopotów z alternatorem. Mimo dziwnych i sprzecznych oznaczeń alternator MD112323 pasuje.
przy okazji odkrycie - oba rodzaje alternatorów były montowane w Sigmach - choć ten mój pierwotny Bosch zdaje się rzadziej spotykany. |
|
|
|
 |
|