Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zatarty silnik - oto jest pytanie...
Autor Wiadomość
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
  Wysłany: 14-03-2011, 15:02   zatarty silnik - oto jest pytanie...

Dziś rano wchodzę do garażu, odpalam colcika a tu dziwny stukot dochodzi spod maski, otworzyłam maskę i zaglądam a ów dziwny dzwięk dochodzi jakby od paska klinowego...wracając po pracy z buta, bo Mis został w garażu, sprawdziłam olej i ku mej zgrozie oleju nie było...czy ten stukot to juz uszkodzony silnik czy jak zaleje olejem to będzie banglał? Autkiem jeździłam w sobote, żadna kontrolka od oleju się nie zaświeciła( ale chyba wychodzi na to że nie działa), w niedziele mitsu stało w garażu ąz do dziś rano...HELP!
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2011, 15:08   

Wycieku żadnego nie zaobserwowałaś? Wcale nie było oleju na miarce?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-03-2011, 15:47   

wycieku nic anic a na miarce pusto...
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-03-2011, 16:13   

Jeśli na miarce pusto to wcale nie oznacza to tego że nie masz w ogóle oleju, ewentualnie że Ci sporo brakuje (jak na miarce sucho to możesz mieć jeszcze ze 2,5litra oleju w silniku). Dolej tak aby było pod maks na miarce i wtedy odpal.
Kumpel w swoim golfie też tak często miał że miarka czysta od oleju, dolewał i dalej jeździł, więc nie bój się może będzie ok:-) no i podstawa-częściej sprawdzaj!:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-03-2011, 16:15   

teraz mam nauczke , chyba od razu bedzie wymiana filtra oleju ale zobaczymy... na miarce bylo pusto... :( mea culpa
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2011, 17:09   

Dolej na próbę oleju i spróbuj zapalić, zobaczysz wtedy co się będzie działo...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-03-2011, 20:10   

tak i tez uczyniłam... ale nie pomogło, mechaniczne stuki są- podejrzenie napinacza rozrządu lub jakiejs pompy...jutro sie okaże bo autko zaholowane do mechanika... :(
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-03-2011, 23:55   

Czekamy na rozwój, oby nic poważnego. Generalnie w misce jeszcze mógł być olej, ale na pewno nie więcej niż 2 litry...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-03-2011, 07:15   

Spokojnie Misia - masz silnik 4G15 - on jest niemal niezniszczalny...
to nie może być nic poważnego

a czujnik ciśnienia oleju pewnie działa - inaczej byś zobaczyła, że nie zaświeca się kontrolka w zegarach przed odpaleniem - prawda?
ew. - jak u mnie - trzeba przeczyścić styk od czujnika (jest pod alternatorem)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2011, 10:01   

Wydaje mi się że przyłapało panewkę i dlatego stuka - ale mogę się mylić
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-03-2011, 16:32   

podejrzenie o panewce(cokolwiek to jest...) padło ze strony sąsiada, mechanik na razie obstawił napinacz rozrządu lub pompę jakąś... przed wieczorem może będzie wiadomo coś więcej... kontrolka oleju zapala sie przy starcie silnika, gaśnie i tak zawsze było. stuki pojawiły się nagle ni z gruszki ,ni z pietruszki...cholerka

[ Dodano: 15-03-2011, 18:50 ]
pompa wodna miała być, ale po rozkręceniu rozrzad do wymiany po przejechanych 2,5tys km-podobno cały poszarpany, czy pompa uszkodzona jeszcze nie wiadomo...
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2011, 20:09   

Panewka jest to łożysko slizgowe są główne i korbowodowe - najczęsciej padają te drugie co jest przyczyna stukania metalicznego z bloku silnika - powód za niski stan oleju lub brak .Wał korbowy ma kanaliki przez które dobrowadzany jest olej między czopy wału a korbowód silnika / pomiędzy tymi elementami znajdują sie takie panewki / powierzchnie styku tych częsci są idealnie gładkie - patrz google -panewkiKiedy silnik ma za mało oleju /brak /wytwarza się ogromne tarcie co jest przyczyną unieruchomienia silnika po dłuzszej jezdzie.
Jeżeli na miarce nie było oleju to przypuszczam ze w misie olejowej silnika wiecej niż litr nie było .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 16-03-2011, 18:40   

mitsu reaktywowane, poszla jakas spreżynka zabezpieczająca przy napinaczu czy jakos tak, czesci wymienione i auto bangla :)
mam tylko jeszcze rozerwana gume na przegubie... eh
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-03-2011, 18:56   

misia27 napisał/a:
mam tylko jeszcze rozerwana gume na przegubie... eh
Nie jeździj z tym tylko wymień raz dwa.... :!:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
misia27 
Mitsumaniak
KRÓLOWA MANHATTAŃSKA


Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005
Posty: 1074
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 16-03-2011, 19:52   

JCH napisał/a:
Nie jeździj z tym tylko wymień raz dwa....

wymienie pojutrze :)
_________________
Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.



17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.