 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C69A 1.8] Problem Lancer 1,8 16V DOHC 4G67 |
Autor |
Wiadomość |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2006, 15:10 [C69A 1.8] Problem Lancer 1,8 16V DOHC 4G67
|
|
|
Witam jestem posiadaczem od niedawna zresztą autka wymienionego w temacie.Mam taki problem:jak jade ostro to jest prawie dobrze,natomiast jak jade jakis czas spokojnie to wcisniecie pedału gazu powoduje straszne zdławienie ,pomaga wowczas wciśnięcie sprzęgla,przegazowanie ( koło 7 tyś obr/min ) .Zauważyłem też ze podczas skrętu ( tylko w prawo ) potrafi przerwac i to w taki sposóbv jakby ktoś wyłączył zapłon ,wtedy po chwili jest strzał w tłumik i zaczyna jechać ( bez mulenia ).Sorki za chaotyczny sposób wypowiedzi ale starałem sie napisać jak to odczuwam.Please jesli ktos ma pojęcie lub borykał się z takim problemem o jakąś pomoc...od czego zaczać.
Pozdrawiam
P.S. Czy ten silnik powinien palić 15l/100km??? |
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2006, 15:49
|
|
|
Jesteś z Gdańska - może chcesz podpiąć to auto pod mój Palm z programem serwisowym? - może akurat uda się uzyskać odpowiedź. A kiedy wymieniałeś świece, przewody WN, sondę lambda? |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2006, 16:09
|
|
|
jeszcze nic nie wymieniałem....:0
Autem jeżdże od dwóch tygodni i to z przerwami więc jestem jeszcze głupi w temacie...
Co do propozycji chętinie skorzystałbym z Twojej pomocy...i programu serwisowego |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2006, 16:31
|
|
|
pewne dziwne objawy może też powodować ECU - użyte w nim kondensatory elektrolityczne starzeją się i prowadzą do niediagnozowalnych problemów
ew. przelewanie paliwa przez wtryskiwacze może dawać takie zdławienie lub też błędne odczyty z czujnika spalania krokowego
zresztą - spotkajmy się w przyszłym tyg. i zobaczymy, co go boli |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2006, 17:40
|
|
|
ok ,byłoby ekstra.Podaj dogodny dla Ciebie czas i miejsce ( byle po 16-tej)
[ Dodano: 27-10-2006, 20:20 ]
A czy mogą to być świece?? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-10-2006, 21:32
|
|
|
Sauron napisał/a: | ... A czy mogą to być świece?? |
Pewnie ze moga, mozesz sprawdzic uklad zaplonowy. Otworz maske w nocy i zobacz czy nie ma przebic na przewodach WN, sprawdz swiece.. Przeczysc kopulke. To na pewno ci nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2006, 22:16
|
|
|
kopółkę??? tam o ile sie nie myle przewody WN wychodza bezpośrednio z takich podwójnych cewek
[ Dodano: 28-10-2006, 13:31 ]
Ałć!!
Własnie jestem po rozbiorce ECU....Elektrolity wylane,ścieżki popalone,moduły też...
[ Dodano: 28-10-2006, 16:19 ]
KOMPUTER ZAMOWIONY...zobaczymy czy zagada bo po wymianie elektrolitów i naprawie kilku spalonych ścieżek komp już nie wstał....RIP my ECU...;) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2006, 19:07
|
|
|
ktoś źle zrobił wymianę - skoro przed tym ECU działało, to po też MUSI
lutownica mam nadzieję zwykła - NIE transformatorawa? kondensatory wlutowane zgodnie z polaryzacją?
nie wyrzucaj starego ECU, powinno dać się zreanimować
hmmm - czyli miałem rację, że to ECU
edit: w nowym też trzeba zadbać o nowe kondensatory |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2006, 19:16
|
|
|
Sprawdzone omomierzem wszystkie ścieżki,natomiast przy rozbiorce widać ,że jest kilka elementów popalonych ( aż na wylot ) ,oraz te moduły pionowo wlutowane maja pouszkadzane elementy.Nie wiem skąd wziać zamienniki poniewaz maja jakies wewnętrzne symbole Mitsubishi....W kazdym razie zamówiłem okazyjnie nowy komp i czekam teraz....Stary moge oddać za symboliczne piwo
[ Dodano: 31-10-2006, 18:07 ]
Komp wymieniony..auto ożyło..ale jak zamulało tak zamula |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:51
|
|
|
Sauron napisał/a: | Komp wymieniony..auto ożyło |
Tak jak Krzyzak pisał - w nowym kompie wymień kondensatory, bo zrobi się to samo co ze starym... |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 09:00
|
|
|
Tak jest panie generale !!
[ Dodano: 01-11-2006, 09:01 ]
Ale w dalszym ciagu borykam sie z zamuleniem ,które raz jest a raz nie ma....dzis po wizycie na cmentarzach sprobuje sie gdzies zaszyc zeby ludzie nie widzieli i wymienić świece...może pomoże...
[ Dodano: 01-11-2006, 20:49 ]
Odkryłem dzis pewna zależność..Mianowicie poki silnik jest zimny idzie jak szatan...a nawet 136 Szatanów ,natomiast jak sie nagrzeje to zaczyna mulic i to w momencie gdy depne wiecej gazu...jak obchodze sie z gazem delikatniej to jedzie normalnie...CZY TO MOGA BYC SWIECE???
Dzieki wszystkim za cierpliwosc do mojego topicu a takze za wszelkie rady |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2006, 14:59
|
|
|
spróbuje zrobić temat o spocie 12 listopada (niedziela) - może przyjedziesz i przetestujemy to autko |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 19:59
|
|
|
Swiece zmienione -dalej to samo... kable raczej tez nie...nie widac zadnych skaczacych iskierków...moga to być cewki? Komp nie zgłasza błedów |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2006, 20:50
|
|
|
najczęściej mulenie to przyczyna złego paliwa (opóźniania zapłonu przez spalanie stukowe), złego ustawienia zapłonu, fałszywych sygnałów od czujnika spalania stukowego, źle działający zawór EGR, lejące wtryski, wypadające zapłony (kable/świece - może błędnie dobrane (ciepłota/odstęp elektrod)), jakieś problemy z podciśnieniem, dalsze problemy z ECU |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-11-2006, 15:42
|
|
|
Sauron, wpadaj na spota 12-go (info w dziale regionalnym) się podłączy pod palmtopa i dużo będzie wiadomo. Jakby co to mogę wziąć lampę stroboskopową żeby zapłon sprawdzić. |
|
|
|
 |
|
|