 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[ALL] Górne mocowanie amortyzatorów [przód] do Colta - zamie |
Autor |
Wiadomość |
Bartek99 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 12:39 [ALL] Górne mocowanie amortyzatorów [przód] do Colta - zamie
|
|
|
Posiadam Colta 1.3 CA1 rocznik 1995. Muszę wymienić górne mocowanie amortyzatorów przód. Czy istnieje zamiennik tej części, bo oryginał kosztuje około 350 zł/szt. Gdzie i jak szukać tańszych zamienników części do Misia. Istnieje katalog z numerami części i ich wymiarami? Byłoby to przydatne, gdyż zamiennik tej części produkuje JC, ale do modelu 85 - 92. Aby wiedzieć czy to jest 'to' musiałbym mieć tą część w ręku, a nie posiadam warsztatu samochodowego, ani znajomego mechanika. Z góry dziękukje za wskazówki. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 00:18
|
|
|
Witam
Posiadam Colta 1.3 1996r i rowniez interesuje mnie cena ww. czesci. Kolega jest wlascicielem autoryzowanego servisu Mitsu wiec zapytam sie przy okazji o dostepnosc/cene/wystepowanie zamiennika. Jesli bym nie odezwal sie do konca tyg. przypomnij sie na prv/mail.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 11:48
|
|
|
azydek, nie ma zamienników do Twojego Colta. Ja mam też Colta CJ ale z 1997 roku. Górne mocowanie jest dokładnie takie same jak u Ciebie, tzn. wraz ze zintegrowanym łożyskiem i na 3 śruby mocujące. Szukałem wszędzie Sachs, KYB, itd. Nikt nie robi takich, gdyż takie łożysko wychodziło przez pierwszy okres produkcji modelu CJ. Potem zmienili na takie, w których łożysko i górne mocowanie jest osobne. Zmienili także średnicę tłoczyska amortyzatora- jedyne co można zrobić to wymienić wszystko amortyzator, grn. mococwanie i łożysko, ale koszt jest wyższy niż oryginalne górne mocowanie do naszych Coltów CJ(sprawdzałem) |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 01-11-2006, 12:05
|
|
|
jawiem tylko tyle, ze nowa podroba z JC kosztuje 150 zl
ale kto powiedzial, ze trzeba kupowac nowe ? mozna przeciez kupic z jakiegos rozbitka - ktore ma te mocowania w dobrym stanie - napewno wyniesie to taniej .
szukac mozna na allegro. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-11-2006, 12:35
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | jawiem tylko tyle, ze nowa podroba z JC kosztuje 150 zl |
Do C5x |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 14:17
|
|
|
Dla mnie temat ciekawy poniewaz sprowadzilem swojego CJ w sierpniu i od samego poczatku cos pukalo. Wszystko wskazuje na gorne mocownie Amortyzatoy mam dobre wiec jesli mocnowanie by bylo do wymiany to trzeba bedzie to zrobic. Kupie org. Mitsu jesli faktycznie nic innego nie bedzie ( nawet jesli bedzie JC to podaruje sobie ten zamiennik). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2006, 16:52
|
|
|
Bartek99, z tego co widziałem, to CA0 ma mocowanie na 2 śruby bardzo podobne jeśli nie identyczne jak C50. Jak chcesz mogę zmierzyć rozstaw śrub |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 16:45
|
|
|
po czym mozna poznac ze takie mocowanie jest do wymiany? |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 21:23
|
|
|
w tedgumie maja cos takiego
Tedgum
cena okolo 100zl z tego zo pamietam |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 22:17
|
|
|
Łukasz W, żeby to zdiagnozować w 100% trzeba rozebrać klumne McPhersona i sprawdzić czy na łożysku jest luz. Ja tak zrobiłem przy pomocy ściągacza do sprężyn i odpowiednich kluczy do śub. To jedyna chyba metoda |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2006, 16:22
|
|
|
A czy czasem nie powinien być tam lekki luz. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2006, 18:19
|
|
|
czasem słysze z tyłu z prawej strony(napewno z prawej, chociaz w srodku auta dzwieki rozchodza sie i do konca nie wiadomo) jakis dzwiek,jakby sprezyna o cos ocierala(czasem tylko to slychac!)
wczesniej bylo to takie lekkie pukanie puk puk, coslownie leciutkie
natomiast z przodu z lewej strony (tagrze czasem! na wybojach) ciezko powiedziec czy pod spodem przy wachaczu czy na gorze mocowania amortyzatora slysze jakis luz(cos jakby bylo luzne)
moje zawieszenie jest calkiem nietypowe, te auto siedzi wysoko jakby seryjnie ale jest minimalnie!(0,5-1cm) wyzszy od Coltów GTi 1.8 ktore spotykalem(rozmawialem z ich wlascicielami) za to jest naprawde TWARDE! (kumpel ktory ma obnizonego Colta 1.6 ma leprzy komfort o mojego!) ,tego auta za nic nie idzie rozbujac na boki(ewentualnie na oponach troche sie rusza), na wybojach lataja mi wszystkie plastyki od nawiewu i schowek
nie powiem zeby to bylo zle(GTi musi byc jak beton) ale obnize auto aby poczuc jakis komfort i bedzie jeszcze bardziej stabilny |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2006, 19:20
|
|
|
Łukasz W napisał/a: |
moje zawieszenie jest calkiem nietypowe, te auto siedzi wysoko jakby seryjnie ale jest minimalnie!(0,5-1cm) wyzszy od Coltów GTi 1.8 ktore spotykalem(rozmawialem z ich wlascicielami) za to jest naprawde TWARDE! (kumpel ktory ma obnizonego Colta 1.6 ma leprzy komfort o mojego!) ,tego auta za nic nie idzie rozbujac na boki(ewentualnie na oponach troche sie rusza), na wybojach lataja mi wszystkie plastyki od nawiewu i schowek
nie powiem zeby to bylo zle(GTi musi byc jak beton) ale obnize auto aby poczuc jakis komfort i bedzie jeszcze bardziej stabilny |
to chyba ja mam nietypowe bo na 15calowych kolach przy fabrycznym zawieszeniu auto jest nie do rozbujania twarde i wszystko trzeszczy na dziurach po zmianie kol na 13cali i zimowe gumy inne auto miekkie komfortowe nic nie trzeszczy a nawet nie dotykalem zawieszenia Łukasz tak sie sklada ze jestem w Olsztynie i chetnie bym zobaczyl twoje nietypowe zawieszenie na zywo |
|
|
|
 |
Bartek99 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 08:20
|
|
|
Diagnoza była dokonana przez mechanika. Chciałem ustawić zbieżność, ale luzy jakie mam powodują, że robienie jej w tym stanie byłoby bez sensu. Jestem młodym kierowcą, więc mogę tylko polegać na opinii mechanika. Fakt, że czasami jakby coś stykało z przodu. Postaram się zadzwonić do tego Tedgum-u. Dziękuję za "podpowiedź" mugen.
[ Dodano: 18-11-2006, 14:05 ]
Zamówiłem tą części z Tedgum-u opierając się na stronie internetowej i info na niej zawarte. Okazało się, że część którą mi przysłano nie nadaje się do mojego Colta, ponieważ posiada łożysko. W moim samochodzie łożysko to (wg mechanika) jest już na górnym talerzu kolumny McPhersona. Podobno part nr oryginału to : MR 223294. Pytałem się również o oryginał w lokalnym sklepie zajmującym się częściami japońskich marek. Oni również twierdzą że ta część posiada łożysko.
Czy ktoś się orientuje kto sprowadza takie części i wie dokładnie czy dana część posiada takie łożysko w środku czy nie?
Czy ktoś ma płytkę 'serwisową' z częściami do Colta, lub wie gdzie to można dostać, bo mam wrażenie że użytkowanie tego samochodu bez 'fachowej skarbnicy wiedzy' będzie co najmniej trudne :] |
|
|
|
 |
|
|