Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zerwany pasek rozrzadu
Autor Wiadomość
cyceron1 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 2005r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Gan
Wysłany: 22-02-2011, 22:20   zerwany pasek rozrzadu

czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym
_________________
mówić prawdę, czy to co ludzie chcą usłyszeć?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-02-2011, 07:06   

miałem tylko raz przypadek, że nic się nie stało - jednak pasek się nie zerwał a puściła rolka napinająca i w efekcie pasek zrobił się luźny, silnik zgasł na wolnych obrotach
po złożeniu do kupy wszystko OK

pozostałe przypadki niestety były pesymistyczne

a przede wszystkim nie napisałeś jaki silnik
 
 
piter111 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: strzelce opolskie
Wysłany: 23-02-2011, 20:42   

4D56 jest kolizyjny praktycznie po zerwanu paska zawsze gnie kilka zaworów i to zawsze należy sprawdzić .Spotykałem zerwane paski wałków balansowych lecz to małe piwo jesli nie został wkręcony przez główny to można tak zrobic jak ten koleś . Teraz trzeba wyjąc głowicę wymienic zawory,reszte gratów i koniecznie sprawdzić denka tłoków często jak tłok konkretnie walnie w zawór to potrafi zagnieść rowek pierścienia który się zakleszcza i zaczyna się problem z braniem oleju tego sie zazwyczaj nie sprawdza bo mechanicy sa leniwi a to sporo roboty
_________________
piotr
 
 
cyceron1 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 2005r
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Gan
Wysłany: 23-02-2011, 21:34   

zerwał się krótszy pasek, i chyba się wkręcił pod ten dłuższy bo przeskoczył kilka ząbków. dodatkowo zaczęła się świecić żółta kontrolka od silnika, powiedział ze to powinno samo zgasnąć po jakimś czasie :?:
_________________
mówić prawdę, czy to co ludzie chcą usłyszeć?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-02-2011, 22:39   

Bez dwóch zdań do demontazu głowica silnika i dalsza weryfikacja , te bajki mechanika ze kontrolka sama zgasnie niech sobie włozy miedzy bajki :roll: :evil:

Zlec robotę w dobrym warsztacie/serwisie , ten koles to dla mnie nie mechanik jak nie wie i nie umie zdiagnozoawac usterki po zerwaniu paska :!: Przy zerwaniu paska pierwsze co gną sie zawory , zalezy jaki typ silnika łamia sie krzywki zaworowe ( dzwigienki ), w gorszych przypadkach pękają wałki rozrzadu i czasami powstaja dziury w tłoku :? U ciebie bez demontazu głowicy nic nie stwierdzisz , a szkód mozesz spodziewac się wiekszych , wiec radze zdemontowac głowice i oddac na szlifiernię w celu weryfikacji , powodzenia :)
 
 
mechanio 
Nowy Forumowicz

Auto: Ela 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Zambrów
Wysłany: 29-03-2011, 14:46   Re: zerwany pasek rozrzadu

cyceron1 napisał/a:
czy są szanse ze nic się nie stało po zerwaniu paska rozrządu? i co mechanik powinien sprawdzić obowiązkowo przy tego typu awarii? bo wydaje mi się ze
gość założył tylko pasek, odpalił, samochód pochodził na wolnych obrotach i "do kasy zapraszam". na drugi dzień rozsypały się popychacze zaworów, dzień trzeci pasek przeskoczył o kilka ząbków, po ponownym ustawieniu paska znów klekotanie na zaworach.czy tak powinno to wyglądać? proszę o poradę bo się nie znam za bardzo na tym

Mogło zawory pogiąć. Jeśli coś klekocze to pewnie tłoki w zawory uderzają.
_________________
Przez błota lasy śniegi by Ela 200
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.