Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
22-11-2007, 14:32
JAK docierać nowego lancerka
Autor Wiadomość
lucjans1
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2005, 20:26   JAK docierać nowego lancerka

Mam nowego lancerka 1.6 2004/2005r.
Jest pytanie jak jeżdzić, normalnie czy docierać tak jak kiedyś było
to znaczy tak jak stare samochody -wtedy nowe, w latach 60-80?

Pozdrowienia
Lucjans
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-08-2005, 21:52   

Generalnie do 5 000km nie powinieneś go męczyć, znaczy zamiatasz do 4000rpm i raczej nie więcej, potem zmienić olej i but ile wlezie i tak do około 10 000km. I będzie gut.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
lucjans1
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2005, 11:00   

Barzdzo dzękuję.



Pozdrowienia
Lucjans1
 
 
japas
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 02:44   

Witam! Za kilka dni odbieram nowego Lancera 1,6 Invite +.Mam podobny problem jak Lucjans. Rozumiem , że do 5 kkm mam nie przekraczać 4 krpm. To przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy ? Nie rozumiem również " i but ile wlezie " tzn. do odcięca czy do jakich obrotów ? Bo już się pogubiłem. Po jakim przebiegu zmienić pierwszy olej ? Mój diler twierdzi , że po 1 - 2 kkm. I jeszcze jedno pytanie : czy do tych 5 kkm włączać klimę i obciążać dodatkowo silnik ? Za pomoc będę wdzięczny , szczególnie Jackie'mu.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-11-2006, 10:46   

Gratuluję zakupu!
Biegi możesz zmieniać przy dowolnej prędkości obrotowej nie przekraczającej 4000obrotów (oczywiście zmiana przy 1000RPM też nie jest zdrowa) - generalnie polecam zmianę przy 2500-3000. Nie oznacza to, że jeżeli potrzebujesz chwilowego dpnięcia nie możesz tego zrobić - możesz, ale niech to nie stanie się podstawą jazdy przy dotarciu. Po zmianie oleju (sugerowany przebieg to właśnie 5000km) przyda się lekkie dociągnięcie śruby, czyli od czasu do czasu przegoń auto do odcięcia. Klima nie większego wpływu na docieranie czyli możesz jej używać jak tylko wola ;) W razie dodatkowych pytań jestem do Twojej dyspozycji.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
japas
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 13:04   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedż. Nasuwa mi się jednak pytanie skąd się bierze ta granica 5 kkm. Miałem do tej pory 3 nowe pojazdy , w których zgodnie z instrukcją obowiązkowo należało docierać silniki ( i hamulce do 100 - 150 km ). Po 1 kkm należało wymienić olej. Te samochody m.in. Suzuki ponoć były fabrycznie zalewane olejem służącym do dotarcia. W takim wypadku czym jest zalewany Mitsu fabrycznie ? Czy jest to normalny olej ? Diler wytłumaczył mi , że wymiana jest obowiązkowa dopiero przy pierwszym przeglądzie a wcześniejsza jedynie zalecana. Dla mnie jest oczywiste , że olej należy wymienić wcześniej dla zdrowia silnika. Moje pytanie co do klimy wiąże się z tym , iż sprężarka w dość istotny sposób obciąza silnik. W Suzuki zalecali aby w okresie docierania włączać ja na krótko. Na szczęście teraz zbliża się zima więć klimę będę używał głównie do osuszenia szyb. Mam jeszcze dwa pytanie : przy jakich obrotach następuje odcięcie w silniki 1,6 i co z tą klimą. Na czym polega jej automatyka ( przecież to nie jest Climatronic a chyba bardziej Climatic ) i o co chodzi z czujnikiem temp. zewn. Może te pytania są naiwne ale do tej pory jeżdziłem jedynie z ręczną klimą.
Pozdrawiam
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2006, 11:40   

Klima jest klimą automatyczną w pełni, nie dysponujesz jedynie jej wyświetlaczem. Jej włączanie czy też nie, nie powoduje zmian w docieraniu silnika,odcięcie masz ok. 6,5-7 tys. obrotów, olej jest zalewany fabrycznie i nie wiemy co tam siedzi, ja zalecam po 5000km zmianę z uwagi na stosunkowo długi czas układania silnika wysokoobrotowego, jeżeli mówi Ci dealer po 1000 to tak zrób, choć nie uważam tego za stosowne.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
japas
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 15:38   

Dzięki , dzięki i jeszcze raz dzięki za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
A czym zalewacie silniki u siebie - też Castrolem ? Gdzieś na forum znalazłem wypowiedzi , że to okropna cienizna. Czy na gwarancji można zmienić olej i jaki byś polecał ( chodzi o firmę i właściwości )? - obiecuję , że to już ostatnie moje pytanie w tym wątku :oops:
Pozdrawiam
Acha - odbiór lancerka w środę i nie mogę się doczekać.
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-11-2006, 19:07   

Nie wiem kto tak uważa że oleje castrola są cieniutkie, u mnie w rodzinie wszyscy używają castrola i pełne zadowolenie, ja w swoim używam Castrola i mam przejechane 200tkm i jakoś silniczek pracuje bez zarzutu. W nowych samochodach najpierw jest jakis fabryczny olej a na pierwszym przeglądzie możesz sobie zalać jaki Ci sie podoba, w serwisie proponuja np. kilka do wyboru. Jeśli jednak jestes już po tej wymianie to nic nie szkodzi można wymienić olej na inny jednakże nie zalecana jest wymiana oleju na taki o gorszej klasie.
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
japas
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 23:09   

Witam!
A choćby tu na na forum :
"beerciol, proponuje wymienić olej wraz z filtrem po 1000 km (lub wcześniej). Nie jest to zalecane przez Mitsubishi, ale wiem że jakość fabrycznie zalewanego oleju jest b. niska. Ja tak zrobiłem w swoim Lancerniku 1,6.
Podam Ci przykład; moj kolega ma nówkę Outlandera 2.0, kupiony w grudniu 2005.
W zeszłą zimę (były duże mrozy), odpalił go i zaczął skrobać szybki z zewnątrz. Po oskrobaniu bocznej szyby kierowcy, zobaczyliśmy pięknie świecącą się na czerwono kontrolkę ciśnienia oleju :shock: Szybko wyłączyliśmy silnik. Odkręciliśmy korek wlewu oleju, a tu na klawiaturce suchutko jak na pustyni :? Olej tak zgęstniał, że nie dotarł do górnej części silnika. Radzę zmienić olej, tylko nie na Castrol :x straszny syf.
Teraz wydasz kaskę, ale będziesz miał bezproblemową eksploatację :D "
"ale wszystkie serwisy- nie wyłaczając cenionego GT Auto - lają Castrol TXT. To co, głupki jakieś?"
"Nie głupki, tylko bardzo mądre ludzie. Za wypracowanie odpowiedniego poziomu sprzedaży (oleju Castrol) firma Castrol wypłaca im bonusy w postaci sprzętu serwisowego, podnośników, a i czasem na wycieczkę pojadą do Meksyku na przykład.
Też byś lał Castrol w zamian za takie gratyfikacje :wink: "
A tu wypowiedż Krzyżaka :
"Nie wiem, jaki zaleca producent, ale na pewno NIE lałbym 10W40. Jeśli już to właśnie syntetyczny - 5W40 lub 0W40. Osobiście używam Mobila, bo jak wlałem Castrola o identycznym oznakowaniu to silnik wziął pół litra oleju. Mobila nie ubywa wcale."
Sam się już we wszystkim gubię. A lancerek jeszcze bez przeglądu - odbiór nówki dopiero w środę. Stąd tyle pytań bo jeszcze nigdy nie miałem Mitsu , nie znam firmy a w szczególności serwisów. Do tej pory zawsze jeżdziłem na Mobilu lub Shellu i nie miałem zastrzeżeń.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 23:36   

Co do leju, to Panowie nie chcę sie spierac, ale mam swoje zdanie-Castrol to moim zdaniem najlepszy olej, znam kilka osob, ktore jezdza na castrolu od lat i sa zadowoleni, tesciu ma przejechane 360 tysiecy -Vectra i zawsze lal castrola gtx3 15w40, silnik super nic sie nie dzieje.
Wiem ze nowe motory u VW sa zalewane Castrolem i biorą duzo oleju, ale to nie wina oleju!
Trzeba poprostu dobrac odpowiednia lepkosc i będzie cacy, ciekawe ile by wziął oleju 10 letni Polonez jak bym go zalał Edge 0 w 40?:)))
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-11-2006, 10:18   

Problemy z Castrolem wynikały z jakości polskiej rozlewni i opisane tu przygody mogły mieć miejsce. Oczywicie wybór oleju należy do użytkownika auta i jak chcesz możesz zalać nawet Lotos ;) Ja polecam Castrola i Mobila i nie mam jakichś strasznych przypadków wpadek. Wybór jest Twój ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.