Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SIGMA ma grype...
Autor Wiadomość
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 13:07   

a może przepływomierz?? :?: :idea:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-11-2006, 13:42   

Czarcik napisał/a:
zaczęło się nagle. gaz strzelił, silnik zgasł i tyle.


Jak gaz strzelił to na 90% szlak ci trafił przepływomierz powietrza.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 15:01   

no ale jak przepływka, to by mi nie odpalił i nie wszedł na obroty.
a ja mogę nawet jeździć na benzynie. nie mam tylko niskich obrotów. miałem rozwalony przepływomierz w BMW e-30 i wiem jakie to miało konsekwencje. silnik nie miał prawa wejść na obroty, nie mówiąc już o zapłonie. i na gazie też bym miał problem, a tu problem TYLKO na benzynie

może być uszkodzony i dawać prawidłową mieszankę do gazu?
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 21:20   

Czarcik, ja właśnie tak mam walnięty przepływomierz ana gazie nie ma problemu...tylko na benzynce dopóki się nie nagrzeje więc od niego bym na Twoim miejscu zaczął tymbardziej że to po strzale było....

[ Dodano: 09-11-2006, 21:21 ]
a strzela dlaczego ??świece ,kable, czy może niewyregulowany gaz??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2006, 21:22   

1. to nie bmw - w przypadku uszkodzenia przepływki ilość powietrza jest odmierzana na podstawie otwarcia TPS, a ECU bierze domyślne pewne wartości do przepływu
2. auto odpali - będą problemy właśnie z wolnymi obrotami i wkręcaniem się
3. nie wiem, jaka to instalka, ale te zwykłe biorą gaz na zasadzie podciśnienia - jest niejako wsysany do cylindra i nie bierze danych z przepływki
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 21:42   

Krzyzak napisał/a:
nie wiem, jaka to instalka,

2 generacja holender PRINCE.
i jeszcze jedna prośba... czy ktoś wie jakim mianem na angielskojęzycznej serwisówce określa się przepływomierz?
muszę skąś zdobyć reduktor do tego POLIAUTO ale model... gazownik mówił że z Holandii się to ściąga. Spróbuję w NAGAZIE u Stefanowskiego. drogi ale ma prawie wszystko. :evil:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2006, 09:05   

Czarcik napisał/a:
2 generacja holender PRINCE.
i jeszcze jedna prośba... czy ktoś wie jakim mianem na angielskojęzycznej serwisówce określa się przepływomierz?

czyli zasysa tyle, ile mu się ustawi - nie ma wtryskiwaczy precyzyjnie podających LPG; nie ma pomiaru masy powietrza itd.
przepływomierz - różnie: MAFS (mass air flow sensor), flow meter, air meter, air flow sensor
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 15:53   

EPILOG

wina tkwiła w przepływomierzu. ASO skasowało błąd i rozprostowało jakiś... chyba filterek z przepływomiezra, o wymiarach ok. 5 x 5 cm i fakturze plastra miodu, o szczelinach średnicy ok. 2 mm. za diagnozę z komputrem 80, za prostą naprawę 20. Działa :mrgreen:

:twisted: :twisted: :twisted:
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 20:04   

to co w końcyu miałes uszkodzony - plaster miodu w przepływce???? widać było jakieś ślady uszkodzenia???
Ja mam podobne objawy ale wolne obroty wogóle nie faluja ale nie może się wkręcic na wyższe i to wyłącznie na benzynie - przerywa i się dławi. Palster miodu mam oki i nie wywala check ale już mam tego dość....
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 04:32   

Nachbar napisał/a:
to co w końcyu miałes uszkodzony - plaster miodu w przepływce???? widać było jakieś ślady uszkodzenia???
Ja mam podobne objawy ale wolne obroty wogóle nie faluja ale nie może się wkręcic na wyższe i to wyłącznie na benzynie - przerywa i się dławi. Palster miodu mam oki i nie wywala check ale już mam tego dość....


Problemem w Twoim przypadku jest najprawdopodobniej czujnik położenia przepustnicy. Jest to rodzaj rezystora nastawnego, w którym niestety z wiekiem wycierają się ścieżki. W efekcie sygnał z w/w czyjnika jest zakłócony, przez co ECU nie może się ustawić. Ściezki wycierają się najczęściej w przedziale 2000-3000 obr./min. bo silnik (a zatem przepustnica i czujnik) pracują głównie w tym zakresie prędkości obrotowej...

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 31-03-2009, 05:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 10:22   

i co z tym się robi??? Naprawia czy wymienia???
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 14:25   

Nachbar napisał/a:
i co z tym się robi??? Naprawia czy wymienia???


Niestety nie da się go naprawić (nanieść nowych ścieżek oporowych), pozostaje więc wymiana. Nawet chyba mam gdzieś takie cacko...

Pozdrawiam.
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 20:09   

i teraz powstaje pytanie - mam do sprawdzenie jeszcze 3 rzeczy :
1. pompe paliwa
2. przepływkę
3. czujnik o którym piszesz

i co najłatwiej i naszybciej można wyeliminować

Przecież nie wymienie w ciemno tego wszystkiego - chyba że powiecie gdzie jest bank bez ochrony :twisted:
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 21:01   

Nachbar napisał/a:
gdzie jest bank bez ochrony

kumulacja była podobno w totka... :wink:
:twisted:
widze ze nie tylko ja mam problem z utrzymaniem miśka wagi cięzkiej.

zdaje sie że przepływke dostaniesz z allegro za150, a wymontować to śrubokręt, nieduży klucz, cierpliwość. to na pewno zrobisz sam. ale czy wykasujesz błędy z komputera sam? :?
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 19:50   

Witam,

Cóż najprościej chyba sprawdzić przepływkę, pożyczając na chwile od innego użytkownika. Wymontowanie i zamontowanie to 5 minut roboty.
Pompy paliwa rzadko wysiadają, chyba że popracują na sucho i się zatrą... Najprościej sprawdzisz pompę, mierząc ciśnienie paliwa - najlepiej przed filtrem (gdyż ten może być zatkany). Tu juz niestety nie obejdzie się bez odpowiednich narzędzi. Cisnienie paliwa nie powinno być niższe niż 3 atmosfery.
Czujnik TPS sprawdzisz podłaczając omomierz (najlepiej konwencjonalny tj. wskazówkowy) najpierw między piny: skrajny dolny i drugi od góry. A następnie między: drugi od góry i pierwszy od góry. W obu przypadkach powolne otwieranie przepustnicy, powinno powodować płynną zmianę rezystancji. Jak masz delikatną nogę możesz operować pedałem przyspieszenia, ja jednak proponuję robić to ręcznie kręcąć ośką przepustnicy w miejscu podczepienia linki "gazu". Dokładnie obserwuj miernik, nie powinno być żadnych większych wahań pomiaru a tym bardziej opadania wskazówki. Przyłóz się, tj. zrób to powoli i dokładnie. Jeśli będą przerwy tudzież wahania, zdemontuj czujnik, wypłucz go dobrze w ropie, następnie wpuść do środka WD 40 (nie zapomnij wylać :) ) i zrób pomiary jeszcze raz.
Jak będziesz miał problemy z zamontowaniem TPS -u z powrotem, napisz podam Ci najprostrzy sposób bo na dziś już się "wystukałem"... :)

Pozdrawiam.

ps: po całej robocie obowiązkowo kasowanie błędów - czyli zdejmujesz ujemną klemę z akumulatora na jakieś 5 min. Po czym zakładasz ją z powrotem, odpalasz miśka i zostawiasz na wolnych obrotach aż do pełnego nagrzania silnika (włączenie wentylatora chłodnicy) w celu skonfigurowania się ECU do nowych ustawień....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.