Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bład 23 przerwa na biegu jałowym
Autor Wiadomość
radekbialy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-05-2011, 22:28   Bład 23 przerwa na biegu jałowym

Witam wszystkich gdyż jest to mój pierwszy wpis. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi wiec załozyłem nowy temat.
Jak w temacie komputer pokazuje mi bład silnika nr 23 Przerwa biegu jałowego. Objawy mam takie ze jak samochód stoi na biegu jałowym to po jakim czasie zapala sie kontrolka silnika. Silnik co jakis czas jakby troche sobie zakulał ale nie jest to mocno odczuwalne. Czasami kopci troszke na postoju taki biały dymek prawie niewidoczny bardziej moze wyczuwalny zapach jak z jakiegos Stara. Zadnych zmian w jezdzie nie ma, odpala bez problemu, oleju nie bierze. Jak ktos miał podobny przypadek to prosze o pomoc gdzie mam zaczac szukac. Jak narazie wyczyściłem dolot powietrza nic nie zmieniło ale napewno nie zaszkodziło.Pozdrawiam
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 12-05-2011, 08:58   

zakulał?????? czyli podnosi obroty na krótką chwilę ?
 
 
radekbialy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 12-05-2011, 18:48   

czasami troszke podniesie na chwilke, ale czasami tez troche spadna tak jakby sie przydusił. nigdy nie zgasł.
 
 
Tonio80 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 long A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 35
Skąd: Jaworzno/Bielsko
Wysłany: 12-05-2011, 18:51   

Miałem to samo.u mnie skończyła się pompa.
 
 
radekbialy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 12-05-2011, 19:21   

Nie pocieszająca wiadomość. Ale dzieki za odpowiedz.Jakie poniosłes koszty i gdzie robiłes
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 13-05-2011, 08:23   

kolego zanim zaczniesz wymieniać pompę przeczyść nastawnik dawki, zdjęcia masz w temacie" foty pompy GE "- przejrzyj ten materiał, prawdopodobnie masz opiłki w nastawniku i to powoduje to twoje problemy. Można to zrobić bez demontażu głowiczki, czyli na pompie
powodzenia
 
 
radekbialy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13-05-2011, 18:36   

ok zaczne od czyszczenia nastawnika. napisze czy pomogło. Mam jeszcze jeden problem jak załacze naped na 4h to napęd sie załącza ale kontrolki od przednich kól mrugaja na zielono a powinny sie zapalic po chwili na stałe. Kiedys mi cos zazgrzytało przy przełączaniu. załozyłem nowy czujnik przedniego mostu bo stary przeciekał wiec i tak był do wymiany ale to nie pomogło.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 17-02-2012, 18:57   

wymieniłeś pedał gazu? tu masz odpowiedź, bo to mnie też dopadło
"Stycznik biegu jałowego" na czujniku położenia pedału przyspieszenia. Jest to element stanowiący całość z tym czujnikiem (a właściwie 2-ch czujników), który odpowiada za informowanie komputera, że pedał przyspieszenia jest właśnie w położeniu "neutralnym", czyli na biegu jałowym. Informacja dla komputera, to nic innego jak impuls elektryczny o odpowiedniej wartości napięciowej, którą następnie sterownik porównuje z matrycą pamięci, czy ona się zgadza z wartością nominalną, założoną. Jeżeli w jakiś sposób sygnał elektryczny jest zakłócony - tu prawdopodobnie uszkodzony jest ten właśnie styk biegu jałowego - to sterownik odpowiednio "przenosi" wiernie w/w zakłócenie na obroty silnika, a konkretnie steruje wtryskiem paliwa w sposób zakłócony. Stąd mogą być chwilowe i to tylko w obszarze biegu jałowego "falowania" obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.
_________________

 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-02-2012, 23:24   

Tompol34 faktycznie zauważyłem że gdy stoję to czasem silnik minimalnie zwiększy obroty i powraca, tak jakbym miał włączoną klimę. Nie dzieje się to za każdym razem i z dosyć dużym interwałem.
A nie da się naprawić takiego przełącznika? Jest to nierozbieralne? Czy może ze względów bezpieczeństwa...?
_________________
Mikello
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.