Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
Klima sama sie wyłącza po paru minutach |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-08-2010, 22:14
|
|
|
U mnie już klima 2x się wyłączyła w największe upały. Pomogło jej wyłączenie silnika na 15 minut. Nie mam objawu migającej kontrolki, klimę mogę włączać i wyłączać, z tą różnicą że nie leci zimne powietrze. Czy ktoś już miał taki objaw? |
|
|
|
 |
emil0604
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 29-08-2010, 19:34
|
|
|
U mnie na początku też wyłączała sie po ok 15 minutach, lub po krótkim postoju nie chciała się uruchomić. W ostatni gorący weekend wcale nie chciała mi zadziałać , a przy 160 na A2 zaczęła migać kontrolka. Wcześniej tego nie było. Po oględzinach okazało się że nie zaskakuje sprężąrka. Stad moje pytanie czy ciężko sprawdzić tą szczeinę.
Teraz juz wiem, wskoczyłem do kanału, jak sie okazuje wystarczy odkręcic osłonę i jedną nakrętkę na tym sprzęglę i można bawic się w regulacje. Zmniejszyłem szczeline, tylko upałów brak wiec sprawdzę pewnie za rok czy teraz jest ok. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-05-2011, 13:12
|
|
|
emil0604 napisał/a: | Teraz juz wiem, wskoczyłem do kanału, jak sie okazuje wystarczy odkręcic osłonę i jedną nakrętkę na tym sprzęglę i można bawic się w regulacje. Zmniejszyłem szczeline, tylko upałów brak wiec sprawdzę pewnie za rok czy teraz jest ok. | Tyle rozumiem, ale czy trzeba ruszać pasek napędowy i odkręcać kółko pasowe od kompresora czy można to zrobić w 10 min bez ruszania paska? No i pytanie o regulacje, serwisówka wspomina o jakiś podkładkach czy wkładkach, czy to musi mieć jakiś specjalny kształt czy wystarczy kawałek blaszki? |
|
|
|
 |
emil0604
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 13-05-2011, 17:58
|
|
|
Nie zdejmowałem paska, jedynie odkręciłem jedną nakrętkę mocującą pierscień (serwisówka 55A-72 element elementy 4 i 5) .Pod tym pierścieniem jest podkładka, z otworem na wymiar wirnika kompresora. Ja trochę zeszlifowałem tą podlkładkę i założyłem. Czy bedzie dzialac to okaże się w upały. Ważna jest grubość szczeliny pomiędzy tym pierścieniem a kołem z elektromagnesem w przedziale 0,3 - 0,5 mm. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-05-2011, 21:18
|
|
|
emil0604 napisał/a: | Ważna jest grubość szczeliny pomiędzy tym pierścieniem a kołem z elektromagnesem w przedziale 0,3 - 0,5 mm. | Mam tylko takie zastrzeżenie do wypowiedzi kolegów, w tego co mi się wydaje że ta grubość szczeliny jest w stanie załączenia, czyli trzeba podłączyć zasilanie pod elektromagnes. |
|
|
|
 |
emil0604
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 14-05-2011, 10:56
|
|
|
Rzeczywiście po spojrzeniu dokładnie w service manual, tak jest napisane.
U mnie ta szczelina była większa od 0,7 przy odłączonym elektromagnesie.
Muszę poczekać na naprawdę gorące dni, w tej chwili działa bez zarzutu, i nie mogę zweryfikować czy moje działania coś dały. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-05-2011, 15:11
|
|
|
emil0604 napisał/a: | Rzeczywiście po spojrzeniu dokładnie w service manual, tak jest napisane.
U mnie ta szczelina była większa od 0,7 przy odłączonym elektromagnesie. | Dzisiaj popatrzyłem u siebie, generalnie nie ma znaczenia gdzie się mierzy, bo albo płytka jest "przyklejona" do kółka pasowego albo do kółka od sprężarki. U mnie był jakiś 1mm luzu i elektromagnes nie dawał rady przyciągnąć płytki, jak mu pomagałem palcem to później trzymał idealnie. Przy testach wskazane jest podłączenie sobie jakiegoś przycisku zamiast przekaźnika, można wtedy na wyłączonym silniku testować i mierzyć. Później wrzucę filmiki z telefonu jak pracuje sprzęgiełko, bo IMHO nie jest to takie oczywiste na pierwszy rzut oka, a jak się już zobaczy to później można nawet od strony maski oglądać i patrzeć. |
|
|
|
 |
|