| 
		podwyższone obroty | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 alfredo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX benzyna 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 67 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 29-04-2011, 08:44   podwyższone obroty
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czesc.
 
 
Czy też tak macie (w benzynie), że podczas zmiany biegów, w momencie puszczania pedału gazu i wciskaniu sprzęgła, silnik dostaje wyższych obrotów?
 
 
Myślałem, że to efekt przesiadki z innego auta, ale okazuje się że inni prowadzący mój samochód mają tak samo. Najbardziej widoczne jest to pryz jeździe "eco" (zgodnie z sugestiami kompa). Efekt taki jakby się zbyt późno odjęło nogę z gazu przy naciskaniu sprzęgła.
 
 
Zmieniając biegi przy wyższych obrotach >2,5k efektu zbytnio nie słychać, ale nie o to chodzi.
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-04-2011, 09:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Elektroniczna przepustnica ma lekką zwłokę (te na linkę działały od razu, ale brutalniej). Jeśli efekt przeszkadza po prostu puszczać wcześniej gaz, przed sprzęgłem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alfredo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX benzyna 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 67 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-04-2011, 09:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dla jasności,
 
poprzednie auto tez miało elektroniczna przepustnice i nie było opisywanego efektu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Buli2  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1.6 Invite 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 14 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-04-2011, 10:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Też tak mam. w serwisie powiedzieli to, co napisał Krzychu. Teraz już się przyzwyczaiłem i najpierw noga z gazu, później sprzęgło i zmiana biegu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomekrvf  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-04-2011, 19:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | alfredo, na Twój problem jest reprograming ECU w ASO. Zgłoś to i po 10 minutach będzie po krzyku. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alfredo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX benzyna 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 67 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2011, 10:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tomku, a ten reprograming to jakas akcja jest?
 
Czy to robia za free?
 
To juz na stale bedzie, czy zanik napiecia znow przywroci domyslne ustawienia? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sh  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ---- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2011, 18:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Reprogramming jest na stale i za darmo (kampania serwisowa). Ma pomoc wlasnie na gazowanie przy zmianie biegu oraz na gazowanie przy zimnym silniku - normalne (po przeprogramowaniu) obroty przy zimnym silniku i biegu jalowym to ok 1.3k, spadaja do 0.7k jak sie silnik nagrzeje. Jak masz wiecej, lub wrecz Ci skacza oborty na biegu jalowym (mi skakaly 1.5 - 1.8k) to powinienes sie zglosic.
 
 
Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2011, 14:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sh napisał/a: | 	 		  | Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne. | 	   Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć. | 
             
						
				_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sh  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ---- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2011, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Trik napisał/a: | 	 		  |  Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć. | 	  
 
 
Mozliwe ze masz racje, z drugiej strony mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu bo skraca to zywotnosc sprzegla. Ale jak juz kiedys tu pisalem, mechanik ze mnie zaden    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2011, 21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sh napisał/a: | 	 		  | mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu | 	  
 
Tylko że gazowanie to IMHO np podniesienie obrotów o 2-3 tysięce. W tym wypadku podniesienie o np 200 czy 300 obr.  tylko powinno pomóc, aby nie zerwać trybów w skrzyni przy "ostrzejszej" zabawie i jednocześnie nie nadwyręży sprzęgła. | 
             
						
				_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alfredo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX benzyna 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 67 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2011, 22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie obroty na jalowym (zimny) sa wlasnie na stalych 1,3 krpm, wiec wiec nie jest tak zle (poza tym, ze chwilowe spalanie w tym momencie wskazuje max czyli 20). Na zwiekszajace sie obroty przy zmianie biegow, dziala oczywiscie metoda "Krzycha", ale jak znajde czas to chyba wpadne do serwisu - juz dzwonilem. Twierdza, ze nie jest to akcja serwisowa, ale wykonuja wedle zyczenia. Oczywiscie, jakby pojechac troche mniej bereciarsko, to Trik ma racje - ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta?   , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
 
Mimo wszystko, dzieki za wyjaśnienie.
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sh  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ---- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2011, 22:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Az 1.3k na jalowym jest ok - to automatyczne ssanie ktore niestety wlacza sie przy kazdej temperaturze.
 
 
A co do spalania przy biegu jalowym - to naturalne ze masz max. Stoisz w miejscu a zuzycie paliwa rosnie - srednie spalanie rowniez wzrasta, a spalanie chwilowe mierzone w przeliczeniu na kilometr dazy do nieskonczonosci    W autach VAG chwilowe spalanie przy postoju jest pokazywane na godzine a nie na kilometr co ma wiecej sensu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-05-2011, 15:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | alfredo napisał/a: | 	 		  | ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta?  , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie. | 	   Nie zapominaj, że "stare berety" uczyły się na autach z troche innej epoki technologicznej (moje pierwsze auto to Syrenka 105L    ), czysto mechanicznej, nie naszpikowanej elektroniką. Poza tym po kilku miesiącach przywykniesz tak jak min użytkownicy Lancera i wszystko stanie sie prostrze (jak cięcie katany    ) | 
             
						
				_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alfredo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX benzyna 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 67 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2011, 11:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Potwierdzam.
 
Serwis wgrał nowy soft (update?). Podwyższanie obrotów zniknęło. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |