[CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 31-10-2006, 22:51
|
|
|
Nie zgaśnie josie, ma rację.......
A czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawdzałeś?? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 01-11-2006, 01:09
|
|
|
jesli czujnik temperatury cieczy chlodzacej to jest ten sam co czujnik temperatury silnika to zostal wymieniony ten po lewej stronie od kopulki? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2006, 16:57
|
|
|
Jeśli te 3 silniczki były sprawne (trzebaby zrobić pomiar rezystancji uzwojeń) i ECU podmieniane też i jesteś pewien że dobrze wykonałeś regulację silnika (procedura dla 4g92 jest w FAQ), to na myśl przychodzi mi tylko sprawdzenie czy przewody silniczek-->ECU nie mają przerwy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-11-2006, 17:17
|
|
|
1. jak nie podbija, to może źle ustawiony jest TPS/IPS
2. opór uzwojeń mierzy się dla temp. pokojowej - +20 st. C, na gorącym silniku odczyty mogą być zgoła inne (sprawdzone np. w CJx - były 2x większe niż w instrukcji) |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 02-11-2006, 01:33 josie
|
|
|
josie napisał/a: | Jeśli te 3 silniczki były sprawne (trzebaby zrobić pomiar rezystancji uzwojeń) i ECU podmieniane też i jesteś pewien że dobrze wykonałeś regulację silnika (procedura dla 4g92 jest w FAQ), to na myśl przychodzi mi tylko sprawdzenie czy przewody silniczek-->ECU nie mają przerwy. |
tak tylko wez badz madry i posprawdzaj od silniczka ida przewody do wiazki a tam jest tak napchane tych kabelkow ze ja sie tego nie bede dotykal , pozatym niema tam nigdzie dostepu i musialbym chyba caly silnik wyjmowac zeby to posprawdzac , a mam takie elektryczne pytanie, do wtyczki od krokowego idzie 6 kabelkow o roznych kolorach , ktos wie jakie jest ich zadanie i ktory jest od czego i do czego ? ktore z nich to pradowe i jak sprawdzic czy dochodzi do nich prad ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-11-2006, 13:07
|
|
|
p0gr0m napisał/a: | tak tylko wez badz madry i posprawdzaj |
Miałem na myśli zapamiętać kolory tych kabelków i znaleźć je przy wtyczkach ECU. I sprawdzić czy jest przejście z jednej str na drugą.
p0gr0m, a czemu nie chcesz pomierzyć tych silniczków jak Krzyzak radzi? |
|
|
|
 |
piotr663 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 21:15
|
|
|
p0gr0m,
Hej czy zrobiłeś już te oboty jestem nowy znalazłem już tą przyczynę ale jest trudna do usunięcia.niektóre kabelki od krokowca sie łamią przy wtyczce i nie widać urwały sie .Dzięki info-tech powinno być tak napięcie między pinami 5 i 6 to napięcie aku napięcie między 1,3 też aku 2 pozostałe to informacyjne z wyjść czujników halla.Tu robi sie bandz bo jest 4.78v i oporności między 2, 3, 4 sąduże a powinny być max 1om.sam silnik sprawdza sie po wyjęciu pod aku powinien się kręcić w dwie strony .obraz oscyloskopwy nie zgadza się 5, 6 z info-tech.roszę odezwij się
piotr.zielinski2@neostrada.pl |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 21:45
|
|
|
josie napisał/a: | Nic się nie dzieje jak wyjmiesz wtyczkę bo silniczek ma za zadanie otwierać lub przymykać przepustnicę. Jak go odłączysz to przepustnica "zamrze bez ruchu" w punkcie w którym była i nic się nie zmieni. Szczególnie jak silniczek jest martwy i przepustnicą nie porusza.
|
A jak silniczek otwiera przepustnicę?
Byłem pewnien, że silniczek steruję ilością powietrza które omija przepustnicę by-passem (jak sama nazwa wskazuje), a sama przepustnica nie zmienia położenia.
Mi w każdym razie silnik gaśnie jak jest zimny przy odłączonym silniczku. Jak jest ciepły to nie gaśnie ale nie trzyma obrotów. Z tego co ja rozumiem, przepustnica nie zamyka się nigdy do końca, nawet przy puszczonym gazie za co odpowiada śrubka fixed sas. Daje to wystarczającą ilość powietrza żeby silnik nie gasł jak jest ciepły ale za mało jak jest zimny. I to dodatkowe powietrze zapewnia krokowiec. Jak się myle to mnie poprawcie.
W każdym razie co do problemów Pogroma - jest jakaś różnica na silniku zimnym i ciepłym? Jeśli odepniesz silniczek przy ciepłym silniku i nie gaśnie to normalne. Jeśli na zimnym ci odpala normalnie a po wyjeciu wtyczki krokowego zgaśnie - to moim zdaniem silniczek jest OK. A jeśli na zimnym wyciągniesz wtyczkę krokowca i nie zgaśnie - to na moje źle ustawiona jest śrubka fixed sas. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-11-2006, 23:10
|
|
|
lukamar napisał/a: | A jak silniczek otwiera przepustnicę?
Byłem pewnien, że silniczek steruję ilością powietrza które omija przepustnicę by-passem (jak sama nazwa wskazuje), a sama przepustnica nie zmienia położenia. |
W moim misiu otwiera/przymyka przepustnicę. W nowszych chyba już jest bypass, ale nie robi to różnicy, jak silniczek jest sprawny to w danej chwili przy obrotach załóżmy 1000 będzie on w pozycji w której bypass otwarty jest załóżmy w 20% to jak go odłączysz to obroty się nie zmienią.
Acha - gaśnie na zimnym bo odpinasz go pewnie przed włączeniem stacyjki. Silniczek ustawia się do "odpalenia na zimno" po włączeniu zapłonu |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2006, 11:47
|
|
|
mialem takie objawy po tym jak akumulator padal (pare km dalej juz nie odpalil) potem naladowalem i znowu bylo to samo, az sie ECU nie nauczyl ustawiac obrotow, w kazdym razie, winny byl chyba akumulator |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2006, 13:14
|
|
|
piotr663, tam nie ma żadnych hallotronów itd. - silniczek krokowy tego silnika ma 2 uzwojenia z przedzieleniem po środku - czyli jakby 4 uzwojenie, oraz 6 wyprowadzeń
poprzez sterownik silniczka (układ 5269 - o czym przekonał się niedawno Lukamar) ECU podaje napięcie na odpowiednie pary pinów i w ten sposób nim porusza
silniczek dalej otwiera lub przymyka dodatkowy zawór powietrzny w przepustnicy
w tym silniku są 3 kanały powietrzne:
- główny - czyli przepustnica
- by-pas sterowany temp. płynu chłodzącego (dodatkowe powietrze przy zimnym silniku)
- kanał sterowany silniczkiem krokowym do utrzymywania (m.in.) wolnych obrotów
w silniku u Josie (u mnie też) silniczek liniowy (ma 1 uzwojenie sterowane falą prostokątną) i on bezpośrednio otwiera/zamyka przepustnicę |
|
|
|
 |
|