Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-10-2006, 22:51   

Nie zgaśnie josie, ma rację.......

A czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawdzałeś??
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 01-11-2006, 01:09   

jesli czujnik temperatury cieczy chlodzacej to jest ten sam co czujnik temperatury silnika to zostal wymieniony ten po lewej stronie od kopulki?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-11-2006, 16:57   

Jeśli te 3 silniczki były sprawne (trzebaby zrobić pomiar rezystancji uzwojeń) i ECU podmieniane też i jesteś pewien że dobrze wykonałeś regulację silnika (procedura dla 4g92 jest w FAQ), to na myśl przychodzi mi tylko sprawdzenie czy przewody silniczek-->ECU nie mają przerwy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-11-2006, 17:17   

1. jak nie podbija, to może źle ustawiony jest TPS/IPS
2. opór uzwojeń mierzy się dla temp. pokojowej - +20 st. C, na gorącym silniku odczyty mogą być zgoła inne (sprawdzone np. w CJx - były 2x większe niż w instrukcji)
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 02-11-2006, 01:33   josie

josie napisał/a:
Jeśli te 3 silniczki były sprawne (trzebaby zrobić pomiar rezystancji uzwojeń) i ECU podmieniane też i jesteś pewien że dobrze wykonałeś regulację silnika (procedura dla 4g92 jest w FAQ), to na myśl przychodzi mi tylko sprawdzenie czy przewody silniczek-->ECU nie mają przerwy.


tak tylko wez badz madry i posprawdzaj :( od silniczka ida przewody do wiazki a tam jest tak napchane tych kabelkow ze ja sie tego nie bede dotykal , pozatym niema tam nigdzie dostepu i musialbym chyba caly silnik wyjmowac zeby to posprawdzac :( , a mam takie elektryczne pytanie, do wtyczki od krokowego idzie 6 kabelkow o roznych kolorach , ktos wie jakie jest ich zadanie i ktory jest od czego i do czego ? ktore z nich to pradowe i jak sprawdzic czy dochodzi do nich prad ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-11-2006, 13:07   

p0gr0m napisał/a:
tak tylko wez badz madry i posprawdzaj


Miałem na myśli zapamiętać kolory tych kabelków i znaleźć je przy wtyczkach ECU. I sprawdzić czy jest przejście z jednej str na drugą.
p0gr0m, a czemu nie chcesz pomierzyć tych silniczków jak Krzyzak radzi?
 
 
piotr663
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 21:15   

p0gr0m,
Hej czy zrobiłeś już te oboty jestem nowy znalazłem już tą przyczynę ale jest trudna do usunięcia.niektóre kabelki od krokowca sie łamią przy wtyczce i nie widać urwały sie .Dzięki info-tech powinno być tak napięcie między pinami 5 i 6 to napięcie aku napięcie między 1,3 też aku 2 pozostałe to informacyjne z wyjść czujników halla.Tu robi sie bandz bo jest 4.78v i oporności między 2, 3, 4 sąduże a powinny być max 1om.sam silnik sprawdza sie po wyjęciu pod aku powinien się kręcić w dwie strony .obraz oscyloskopwy nie zgadza się 5, 6 z info-tech.roszę odezwij się
piotr.zielinski2@neostrada.pl
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 21:45   

josie napisał/a:
Nic się nie dzieje jak wyjmiesz wtyczkę bo silniczek ma za zadanie otwierać lub przymykać przepustnicę. Jak go odłączysz to przepustnica "zamrze bez ruchu" w punkcie w którym była i nic się nie zmieni. Szczególnie jak silniczek jest martwy i przepustnicą nie porusza.

A jak silniczek otwiera przepustnicę?
Byłem pewnien, że silniczek steruję ilością powietrza które omija przepustnicę by-passem (jak sama nazwa wskazuje), a sama przepustnica nie zmienia położenia.
Mi w każdym razie silnik gaśnie jak jest zimny przy odłączonym silniczku. Jak jest ciepły to nie gaśnie ale nie trzyma obrotów. Z tego co ja rozumiem, przepustnica nie zamyka się nigdy do końca, nawet przy puszczonym gazie za co odpowiada śrubka fixed sas. Daje to wystarczającą ilość powietrza żeby silnik nie gasł jak jest ciepły ale za mało jak jest zimny. I to dodatkowe powietrze zapewnia krokowiec. Jak się myle to mnie poprawcie.
W każdym razie co do problemów Pogroma - jest jakaś różnica na silniku zimnym i ciepłym? Jeśli odepniesz silniczek przy ciepłym silniku i nie gaśnie to normalne. Jeśli na zimnym ci odpala normalnie a po wyjeciu wtyczki krokowego zgaśnie - to moim zdaniem silniczek jest OK. A jeśli na zimnym wyciągniesz wtyczkę krokowca i nie zgaśnie - to na moje źle ustawiona jest śrubka fixed sas.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-11-2006, 23:10   

lukamar napisał/a:
A jak silniczek otwiera przepustnicę?
Byłem pewnien, że silniczek steruję ilością powietrza które omija przepustnicę by-passem (jak sama nazwa wskazuje), a sama przepustnica nie zmienia położenia.


W moim misiu otwiera/przymyka przepustnicę. W nowszych chyba już jest bypass, ale nie robi to różnicy, jak silniczek jest sprawny to w danej chwili przy obrotach załóżmy 1000 będzie on w pozycji w której bypass otwarty jest załóżmy w 20% to jak go odłączysz to obroty się nie zmienią.
Acha - gaśnie na zimnym bo odpinasz go pewnie przed włączeniem stacyjki. Silniczek ustawia się do "odpalenia na zimno" po włączeniu zapłonu
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2006, 11:47   

mialem takie objawy po tym jak akumulator padal (pare km dalej juz nie odpalil) potem naladowalem i znowu bylo to samo, az sie ECU nie nauczyl ustawiac obrotow, w kazdym razie, winny byl chyba akumulator
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2006, 13:14   

piotr663, tam nie ma żadnych hallotronów itd. - silniczek krokowy tego silnika ma 2 uzwojenia z przedzieleniem po środku - czyli jakby 4 uzwojenie, oraz 6 wyprowadzeń
poprzez sterownik silniczka (układ 5269 - o czym przekonał się niedawno Lukamar) ECU podaje napięcie na odpowiednie pary pinów i w ten sposób nim porusza
silniczek dalej otwiera lub przymyka dodatkowy zawór powietrzny w przepustnicy
w tym silniku są 3 kanały powietrzne:
- główny - czyli przepustnica
- by-pas sterowany temp. płynu chłodzącego (dodatkowe powietrze przy zimnym silniku)
- kanał sterowany silniczkiem krokowym do utrzymywania (m.in.) wolnych obrotów

w silniku u Josie (u mnie też) silniczek liniowy (ma 1 uzwojenie sterowane falą prostokątną) i on bezpośrednio otwiera/zamyka przepustnicę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.