Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma - światła cofania
Autor Wiadomość
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24-05-2011, 23:59   

OK sprawdzę, ale jutro, bo dziś już troszkę późno i ciemno na dworze, a przy latarce to mi się nie chce działać.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-05-2011, 00:02   

Ale tak czy inaczej to wina czujnika i jest do wymiany.
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 25-05-2011, 21:31   

mam pytanie czy czujnik świateł cofania w gdi dzieła na takiej samej zasadzie jak w 1.6?(chodzi mi o to że jak zewre styki to swiatła powinny sie zapalić) Ja mam problem jednak całkowicie odwrotny światła cofania wogóle mi nie swiecą. Jakiś czas temu wymieniłem ten czujnik jednak to nie pomogło i zostawiłem to jak jest stwierdziłem, że wina tkwi w przewodach. Dodam, że podczas wykręcania owego czujnika zaczął wylewać sie obficie olej (zapewne ze skrzyni biegów) czy to było normalne?
 
 
sylmak 
Forumowicz


Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 91
Skąd: legnica
Wysłany: 25-05-2011, 22:05   

Jeśli chodzi o wyciek oleju to normalne, że podczas wymiany pozbędziemy się ze skrzyni pewnej ilości
_________________
Jazda to moja pasja :)
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 25-05-2011, 22:11   

dzięki za odpowiedź, teraz pozostaje kwestia czujnika ale wydaje mie się że działa on tak jak w gdi i tak go kiedyś sprawdzałem jednak światła się nie zapalały więc stwierdziłem że wina leży w przewodach - muszę je dokładnie przejrzeć.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-05-2011, 22:18   

w GDI jest on praktycznie na samej górze, więc nawet gram oleju nie ubędzie.
Możesz sprawdzić tak jak pisał plecho1, zewrzeć tamte piny w kostce jakimś drucikiem, kabelkiem czy czymś i sprawdzić czy świecą.
 
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 25-05-2011, 22:28   

a w 1.6 czujnik jest na samym dole skrzyni tak więc wyciek był normalną sprawa jak napisał sylmak. Saqu , próbowałem już kiedyś tak jak pisał plecho1 lecz bez rezultatu, tak jak napisałem wcześniej trzeba trzeba zrobić porządną rewizje okablowania w mojej cari :mrgreen:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-05-2011, 22:52   

Jeśli światła nie świecą to trzeba sprawdzić czy do czujnika dochodzi prąd czy może problem jest po drodze od czujnika do świateł. Najprościej wziąć jakąś żarówkę samochodową z dwoma kablami, jeden podłączyć do masy a drugi dotykać do jednego i do drugiego pinu we wtyczce czujnika. Przy włączonym zapłonie przy dotknięciu do jednego pinu nasza probówka powinna się zaświecić. Jeśli żarówka się zaświeci to coś nie łączy po drodze od czujnika do lamp a jeśli żarówka się nie zapali to albo przepalił się bezpiecznik albo coś nie łączy po drodze od bezpiecznika do czujnika-włącznika w skrzyni.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 27-05-2011, 20:49   

Niestety zrobiłem tak jak pisałeś i nic z tego. Światła się palą cały czas. Wymieniłem nowy czujnik na następny nowy i dalej to samo (światła się ciągle palą). Szlak już nie wiem co może być przyczyną .... Chyba trzeba wyrywać kable i szukać po instalacji
_________________

 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 27-05-2011, 23:25   

skoro po odłączeniu kabli od czujnika światła gasną , a po złączeniu na krótko się świecą to z instalacją jest wszystko wporządku (obwód się otwiera i zamyka) . Może gdzieś jest jakieś zwarcie na połączeniu z czujnikiem
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2011, 07:09   

Tak jak pisał przemekx303, z elektryką jest wszystko ok. Wychodzi na to że to wina skrzyni, element który wciska czujnik jest ciągle w pozycji biegu wstecznego. Nie wiem jak to jest w tej skrzyni bo nigdy takiej nie rozbierałem.
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 28-05-2011, 16:15   

Panowie u mnie z kolei jest tak: Wziąlem kawałek przewodu i od akumulatora pociągnąłem go do pinu we wtyczce do czujnika, światła cofania sie zapaliły, także odpada teoria że coś jest nie tak po drodze od czujnika do świateł. Następnie tak jak pisał plecho1 wziąłem taką kontrolke pod 12 v podpiołem do masy i drugim końcem dotykałem pinów kontrolka się nie zapaliła także wina nie leży w czujniku tylko gdzieś po drodze od czujnika do bezpieczników albo na odwrót :mrgreen: dodam ze robiłem to na przekręconej stacyjce. Przewody jakie dochodzą do czujnika to czerwono-niebieski ze srebrna kropką oraz czarno srebrny, zacząłem je lokalizować od czujnika idzie on przez komore silnika i wchodzi do kabiny od strony pasażera przez ściane grodziwą tuż za schowkiem i tymi wszystkimi bajerami od klimy (parownik itd) ale tu mój trop się zaginął, zapewne idą one gdzieś do skrzyneczki z bezpiecznikami w kabinie po stronie kierowcy jednak ta skrzyneczka bardzo mocno się trzyma nie mogłem jej obrócić i zobaczyć co i jak. Może macie jakieś sugestie, kiedys na forum ktoś podał link ze schematem świateł cofania jednak link wygasł i nima a przydałby się takowy. Jak nic nie wymysle to puszcze nowe, swoje przewody i bedzie git :mrgreen:
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 28-05-2011, 21:34   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
jak się nie mylę to chyba ten schemat

a tu masz skrzynkę


mam nadzieje że dobre schematy bo mój angol troche kuleje ,
_________________

 
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 29-05-2011, 09:58   

przemex303 bardzo Ci dziekuje schematy ekstra i to odpowiednie teraz w wolnych dniach przepatrze te wszystkie złącza kostki i mam nadzieje że pomoże a jak nie to poprowadze swoje przewody najgorsze jest to że wszędzie gdzie przewody jest bardzo małe pole manewru, jakoś dam rade :mrgreen: jeszcze raz dzięki

[ Dodano: 31-05-2011, 14:25 ]
No i wsteczny hula przewód idący do czujnika w komorze silnika był nadłamany miedż się utleniła a przewód z czasem pękł wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Zeby było ciekawiej jedno zrobiłem znalazłem drugie :mrgreen: mianowicie zaraz obok czujnika wstecznego wyciek na osłonie przegubu, tak mi sie wydaje, czy wymiana tylko tej osłony pomoże? i jest to przegub wewnętrzny tak? mam zdjęcia

http://imageshack.us/phot.../dsc00269a.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc00270j.jpg/
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
  Wysłany: 02-06-2011, 16:00   

Wymieniłem już 4 czujniki i jest nadal bez zmian. Światła jak się paliły tak palą się nadal. Nie wiem już co mam robić. Czyżby aż 4 czujniki ze sklepu były padnięte???
Aaa wziąłem jeszcze dzisiaj próbnik i na kostce do wpinania czujnika jest cały czas prąd - bez znaczenia czy wsteczny zapięty czy nie

Mam jeszcze takie pytanie: czy światła cofania mogą być połączone w jakiś sposób z anteną automatyczną - bo wydaje mi się, że pokrzaczyło się przy wymianie anteny.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.