Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 31-05-2011, 10:53   Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2

Witam

Mam banalne pytanie , czy w colcie
to normalne że muszę zwolnić do ok 30km/h jadąc na trójce żeby
wrzucić 2 ?
Przy większej prędkości niż 30km/h dwójka bardzo ciężko wchodzi ,jak zwolnię
to jest ok .
Poza tym skrzynia dobrze lekko chodzi .
Tak przy okazji to jeżdżę od 2k obrotów do 3,5k .
Powyżej 3,5 rzadko na kilka sekund .
Słyszałem że poniżej 2k silnik się męczy a przy 3,5k ma maksymalny moment .

pozdrawiam
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 31-05-2011, 12:44   

Tak to normalne u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości , to jest bardzo dobre rozwiązanie , zapobiegające uszkodzeniu sprzęgła zapewne . Kolega mówi , że u niego w Hondzie civic jest tak samo .
Mój misiu kocha obroty powyżej 3,5 do 5k :) ale staram się jeździć oszczędnie więc każdy bieg zmieniam przy 2K i max do 2,9K trzymam i na 8 litrach PB98 Ultimate BP za każdym razem wychodzi mi przejechane 130km :) i to miasto + trasa . To samo na Shell V-power i na Orlen Power racing . Nigdy w życiu Pb95 które poniekąd rozwaliło mi poprzedni silnik i samochód był mułowaty .
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 31-05-2011, 13:50   

piotrekdm1983 napisał/a:
Tak to normalne
Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a:
u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości
Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 31-05-2011, 15:52   

Fakt , to co ma uszkodzone ? skrzynię czy sprzęgło ?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 01-06-2011, 12:15   

piotrekdm1983 napisał/a:
to co ma uszkodzone ?
Dla mnie to synchronizator drugiego biegu, ale w zasadzie powinien zgrzytać przy próbie wrzucenia biegu. Może też być coś nie tak na cięgnach/linkach zmiany biegów i się okaże że skrzynia OK ale mechanizm powoduje opór.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2011, 12:24   

Dla mnie to wygląda na synchro 2 biegu, objaw identyczny jak w galantach TD...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 01-06-2011, 14:53   

Przy 40 może bym wrzucił 2 ale na siłę ,przy 35km/h ciężko ,30km/h lżej ,20-25 lekko .
Pozostałe biegi w górę i w dół chodzą jak po maśle tylko z 3 na 2 jest coś nie tak .
Żeby wrzucić z 2 na 1 muszę się całkowicie zatrzymać inaczej nie ruszę dźwignią ale to raczej normalne .
Nie mam u siebie serwisu typowego od japońców i nie wiem czy każdy serwis sobie z tym poradzi ?
Już sie do tego przyzwyczaiłem ale jeśli koszta nieduże to można by to zrobić .

Jeśli przy 40k/h mam luz a potem 2 próbuję wrzucić to też jest opór ale to wiadomo
z 3 na 2 też mam przez chwile luz...
W motocyklach nie ma synchronizacji dlatego puszczając sprzęgło trzeba dodać jednocześnie gazu odpowiednio , ale tutaj problem jest żeby w ogóle wrzucić tą 2 ,skrzynia jest rozłączona przy wciśniętym sprzęgle także nie rozumiem .
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 01-06-2011, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2011, 14:56   

krzysieg w sprawie ceny synchro zadzwoń do Japaneze 42 215 44 02 będziesz wiedział ile. Miej to również na uwadze, że jeżeli skrzynię rozbierzesz, to może być parę innych rzeczy do wymiany... A co do samego demontażu i montażu skrzyni, to musisz znaleźć dobrego fachowca, który nie spitoli Ci skrzyni.

[ Dodano: 01-06-2011, 14:58 ]
Reasumując ja mam uszkodzone synchro 2 biegu w galu i jeżdżę narazie tak. Spróbuj korzystać z pomocy 1 szego biegu, tzn. przed redukcją do 2 skieruj dźwignię w kierunku 1 i wtedy włącz 2, powinno wejść lekko...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 01-06-2011, 15:04   

ok sprawdzę to z jedynką .
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 01-06-2011, 15:24   

krzysieg napisał/a:
z 3 na 2 też mam przez chwile luz...
Prędkości obrotowe się wyrównują.

krzysieg napisał/a:
Nie mam u siebie serwisu typowego od japońców i nie wiem czy każdy serwis sobie z tym poradzi ?
Szukaj serwisu od skrzyń, a nie od marki.

krzysieg napisał/a:
W motocyklach nie ma synchronizacji dlatego puszczając sprzęgło trzeba dodać jednocześnie gazu odpowiednio ,
W motocyklu jest skrzynia kłowa wielosprzęgłowa.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 01-06-2011, 16:32   

Żeby nie męczyć silnika niskim obrotami na trójce(chwile ale jednak) wrzucam z 3 na luz
zwalniam do 30km/h i 2jka.
Na koniec pytanie czy mogę tak jeździć jakiś czas czy lepiej robić jak najszybciej
zanim coś się pogorszy ?

andrew84 - ile u Ciebie będzie kosztować naprawa ?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 01-06-2011, 16:39   

ja miałem tak po remoncie skrzyni przez jakieś 1500km, wymieniałem wtedy łożyska w skrzyni wszystkie, teraz przy ok 45km/h nawet załączam 2 bieg jeżeli muszę redukować i uciekać gdzieś szybko i bieg wchodzi spokojnie i nic nie zgrzyta nic nie wchodzi ciężko
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 01-06-2011, 16:57   

krzysieg napisał/a:
czy w colcie
to normalne że muszę zwolnić do ok 30km/h jadąc na trójce żeby
wrzucić 2 ?
Przy większej prędkości niż 30km/h dwójka bardzo ciężko wchodzi ,jak zwolnię
to jest ok .
Zmieniając bieg z 3 na 2 w momencie gdy będzie miał na "luzie" puść sprzęgło, daj lekki gaz, wciśnij sprzęgło i wrzucaj 2. Powinno być lepiej jak te czynności skoordynujesz.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 01-06-2011, 18:13   

Próbowałem lekko przesunąć w stronę jedynki a potem 2 ale od środka nie da rady ,od środka do jedynki jest całkowity opór .
Teraz sie przejechałem i przy 40 z 3 na 2 dość ciężko wchodzi ale nie że na siłę , lepiej jest gdy szybko cofnę dźwignie do tyłu ,zamiast anemicznie jak zawsze :D
Z 3 na 2 powinno wchodzić tak samo lekko jak z 1 na 2 ?
Myślę że rozbieranie skrzyni to grubsza sprawa i nie warto tego robić póki nie ma konkretnej usterki a że trochę ciężej wchodzi ta 2 to się chyba nic nie stanie .
Może wymienić olej w skrzyni ?

Mam je od 3 miesięcy to moje pierwsze auto jestem pedantyczny i wiem że marudze :)
 
 
Bucza 
Mitsumaniak

Auto: colt CJ0 1.3 `98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 03 Wrz 2008
Posty: 147
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-06-2011, 18:32   

krzysieg napisał/a:

Może wymienić olej w skrzyni ?


Ja miałam problem zejść z 3 na 2 i z 2 na 1. Po wymianie oleju skrzyni nawet przy ponad 20 spokojnie mogę wrzucać 1, z 3 też nie mam już żadnych problemów. Nie wiem czy miało to jakiś związek, ale nic innego nie było robione, a samo raczej nie przeszło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.