CB4W CHECK ENGINE przy utrzymywaniu stałych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-10-2010, 23:20
|
|
|
bardzo ciekawa lektura.
Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić. Wiadomo, że kupie NGK, tylko jaki rodzaj jest w lancerze? Czy obie (przednia i tylna sonda) mam takie same czy różne? |
_________________  |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 04-10-2010, 23:57
|
|
|
archi_voo napisał/a: | Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić |
Na 90 procent masz tylko jedną sondę-za łącznikiem elastycznym, ale jak już się schylisz pod auto to sprawdź czy jakiś czujnik nie jest wpięty również za katem.
Kup NGK/NTK (nawet za 70zł na allegro) czteroprzewodową - dwa białe, szary i czarny (chyba-sonda na klucz 22). U mnie tania z allegro już drugi rok bezproblemowo jeździ. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-10-2010, 22:50
|
|
|
a ja sprawdziłem oporność grzałki w sondzie i ta ntk ma 2 x mniejsza niż oryginalna (bodajże denso). co za tym idzie po niecałym miesiącu używania padło mi jej podgrzewanie co skutkuje zupełnie niczym:p bo na zimnym silniku i tak nie bierze z niej odczytów, a rozgrzewa się od spalin podobnie jak jej prostszy bracia (1 i 2 przewodowe) miałem ja reklamować, ale chyba nie będę bo nie ma sensu - obgadane za zlocie;) |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-10-2010, 11:37
|
|
|
a pamiętasz wartości? na których kablach jest grzanie? jak kupię to od razu wlutuję opornik |
_________________  |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-10-2010, 17:33
|
|
|
2 kable jednakowego koloru, w oryginalnej są czarne a w ntk chyba białe? w każdym badź razie jednakowego koloru. a oporniczek to jakiejś większej mocy! może przejrzyj manuala, może coś znajdziesz jaki tam prąd płynie. |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:59
|
|
|
I po problemie! Sondę wymieniłem. Więc tak:
1. Mam dwie sondy takie same w aucie: pierwsza normalnie za złączem elastycznym, druga na jednej trzeciej długości rury środkowej. Wymieniłem pierwszą.
2. Rezystancja grzałki oryginalnej sondy to ok 15 ohm, natomiast NTK ok 7,5 włączyłem wię opornik 5W 6,8 ohm
oto schemat połączeń:
WTYCZKA NTK
1. grzałka czarny------5W6R8-------biały
2. grzałka czarny----------------------biały
3. masa biały------------------------czarny
4. sygnał niebieski-------------------szary
Odczucia po wymianie:
- obroty na mroźnym silniku stabilizują się bardzo szybko
- obniżył się maksymalny moment poniżej 3 tys obrotów, powyżej nie widzę różnicy
- zobaczymy jak wyjdzie statystyka spalania narazie zalałem do pełna |
_________________  |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-06-2011, 21:43
|
|
|
A wiecie może jakie napięcie podawane jest na obwód grzałki, mierzył to ktoś?
Jeżeli NGK i DENSO zasilane są napięciem 12V to nie ma sensu wstawiać opornika, sonda NGK po prostu szybciej się rozgrzeje z racji grzałki o większej mocy.
Na allegro są sondy jakiejś franuskiej firmy BEGAR czy ktoś to montował w swoim miśku?
Sonda kosztuje sto pare zł i ma taki plus że jest oryginalna wtyczka. Nie trzeba bawić się w łączenie kabelków. |
|
|
|
 |
|