Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
co to znaczy uboga mieszanka???
Autor Wiadomość
lukefu
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 19:35   co to znaczy uboga mieszanka???

wielu z was juz pewnie zna szczegoly mojego problemu z miskiem,
jezdze bez zwezki(post "bez zweżki też da się jeżdzić") i niektorzy pisza ze to nie dobre dla silnika, zbyt uboga mieszanka powoduje wiele niekorzysci, ale
mieszanke reguluje sie sruba przy parowniku, jesli robie regulacje i sklad mieszanki pokazuje jako -bogata, tak samo pokazuje lambda (wskaznik w programie na czerwono czyli mieszanka bogata) w koncu odkrecilem srube zeby tak bylo, czyli jak moge miec uboga mieszanke,
poza tym komp od gazu i tak reguluje mieszanka tak, ze na wolnych obrotach jest bogata, a w czasie jazdy uboga...

:?:
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 20:27   

Uboga mieszanka to taka, w której jest więcej tlenu niż potrzeba żeby spalić zawarte w niej paliwo.
Swoją drogą wciąż nie rozumiem jaką zwężkę wyjąłeś jeśli w tamtym wątku piszesz:
Cytat:

wiec tak, wywalilem wtedy zwezke, a co do reszty to moj misiek ma :
silnik 4g37,..., mikser z jedna rurka od gazu, zwezka ok 34mm ok 16 otworow , komp od gazu autronik...

To zazwyczaj mikser jest nazywany zwężką , a ty nadal go masz.
Z tego co piszesz to masz też oprogramowanie do regulacji swojego autronika. Jesli jeszcze masz pod ręką laptopa to powinienes jasno i wyraźnie mieć widok co się dzieje z miesznką podczas jazdy.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-11-2006, 22:15   

lukefu napisał/a:
czyli jak moge miec uboga mieszanke


..... ano usuwając zwężkę.... nie będę pisał drugi raz - odeślę Cię do poprzedniego tematu, w którym opisałem, dlaczego wyjęcie zwężki jest równie dobrym pomysłem, jak rozpalanie ogniska na środku mieszkania, żeby się ogrzać.......

Zacznijmy od odrobiny fizyki: aby silnik spalinowy działał musi zachodzić spalanie paliwa w komorach spalania. Aby było to możliwe potrzebne są 2 podstawowe składniki: paliwo (mieszanina wielu substancji z węglem na czele) oraz powietrze (zawierające tlen niezbędny do procesu spalania). Mieszanina podstawowych składników to właśnie mieszanka paliwowa. Idealną mieszanką do spalania jest proporcja 1 jednostka masy paliwa przypadająca na 14,7 jednostek masy powietrza - wtedy następuje całkowite spalenie mieszanki - w wielkim uproszczeniu, cały węgiel oraz cały dostarczony tlen zamieniane są na dwutlenek węgla. A co do ubogiej mieszanki - potoczna nazwa mieszanki po spaleniu której zostaje nie wykorzystane powietrze. Bogata mieszanka zaś charakteryzuje się nie pełnym przekształceniem węgla w duwtlenek węgla (CO2) i spaliny zawierają tlenek węgla (CO) a w skrajnym przypadku również sam węgiel, gdyż w komoże spalania trywializując "brakuje" atomów tlenu do połączenia z atomami węgla z paliwa.

Efektywność spalania to jeden z parametrów niezbędnych do prawidłowej pracy silnika, drugim podstawowym jest temperatura spalin. Tak się składa, że mieszanki ubogie spalając się wytwarzają więcej ciepła, niż mieszanki bogate. Stąd wynika fakt wyższej temperatury spalania (przy proporcji 16:1 temperatura dochodzi do 1200 stopni C), podczas gdy przy 14,7 jest ok. 800, przy 13:1 spada do 700.....a tłoki wytrzymują 900, potem się deformują lub wypalają. Oczywiście podane temperatury są dla optymalnych warunków zapłonu (wyprzedzenie zapłonu powodujące "trafienie" fali spalającej się mieszanki w denko tłoka ułamek sekundy po przejściu jego górnego martwego położenia).
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-11-2006, 22:26   

Drobna uwaga: skład stechiometryczny dla benzyny nie jest taki sam jak dla LPG zatem nie należy zakładać że w okolicach 1:14 na LPG będzie dobrze - jak ktos dobry w chemii jest to niech sobie wyprowadzi wzór na spalanie propanu i butanu (trzeba by znać proporcje ich mieszanki w LPG) i wyliczy ile części powietrza potrzeba na jedną część LPG.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-11-2006, 23:17   

Bartek napisał/a:
jest równie dobrym pomysłem, jak rozpalanie ogniska na środku mieszkania, żeby się ogrzać.......
jezeli mieszkanie jest cudze na dodatek jest wojna aten smierdziel sie ukryl -- to jest to wyjatkowo trafne posuniecie socjalno-strategiczne /zarty
masz racje i chyba lukefu zrozumial
ale LPG w mieszankach przy dobrym skladzie itd ma charakterystyke lekko jalowa nie reguluje sie jej w strone mieszanki bogatej ---bo silnik sie dusi -- wynika to z charakteru samego gazu 1kg ma wieksza objetosc niz 1kg benzyny
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-11-2006, 23:20   

saphire napisał/a:
Drobna uwaga: skład stechiometryczny dla benzyny nie jest taki sam jak dla LPG zatem nie należy zakładać że w okolicach 1:14 na LPG będzie dobrze - jak ktos dobry w chemii jest to niech sobie wyprowadzi wzór na spalanie propanu i butanu (trzeba by znać proporcje ich mieszanki w LPG) i wyliczy ile części powietrza potrzeba na jedną część LPG.


Wszystko się zgadza - ja tam trochę z chemią miałem doczynienia - ale co innego teoria a co innego praktyka - sam mam LPG - z tym że sekwencja i nie można sobie ustalić jaki jest ten stosunek ;) - widać jedynie wskazania sondy lambda - która bez obciążenia na biegu jałowym powinna wskazywać 0-1 na przemian (w wersji 0-1 - jak u mnie) - czyli uboga - bogata- ale juz przy bucie w podłogę zawsze wskarze mieszankę bogatą - powyżej 0.81 - mówię o Pb - tak przynajmniej jest u mnie i tak powinno być - jak wskaże inaczej to znaczy że jest źle - znaczy ubogo - czyli wypalanie zaworów i całej reszty.

A i z własnego doświadczenia napiszę - jak ktoś ustawi ubogą mieszankę to niech nie liczy na zmniejszenie spalania - a na pewno w LPG sekwencyjnym - będzie ubogo - temperatura wysoka a spalanie wręcz ponadprzeciętne - ale to juz temat na "Czas wtrysku"
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-11-2006, 23:28   

Karwoś, masz racje zadnych skrajnosci i przesady zreszta prucz chemi jeszcze trzeba by sie zaglebic w samej fizyce a co do temp spalania gazu to jest ona napewno troche wyzsza
a silnik spalinowy jest silnikiem cieplnym
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-11-2006, 23:48   

A właśnie przypomniało mi się - wraz ze wzrostem temperatuty gazu należy uwzględnić stopień rozprężenia gazu - czyli skład mieszanki musi być wyższy w wyższej temperaturze - w sekwencji to jest łatwe do rozwiązania - ale w w gen II to już gorzej - jak sie przegrzeje silnik to na ubogiej zaczyna pracować - znaczy w tej samej obiętości jest mniej gazu.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-11-2006, 23:56   

No poglebja ci sie ubogosc mieszanki ale zazwyczaj masz ja wymieszana /lpg/ przed wtryskiem do cylindrow i mniej ci jej wchodzi Spada moc jest mniejszy przeplyw mieszanki przez zawory i moze byc kaput
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
lukefu
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 23:10   

dzieki, pewnie macie racje , mieszanka uboga nie jest wskazana, w koncu tyle glowic sie remontuje po instalacji gazu, teperatura robi swoje.........

no to wloze zwezke , moze sprobuje zmniejszyc ilosc otworow o 1 lub 2

ps. GONDOLJERZY , przeciez ta zwezke widac bez problemu, miser w srodku ma druga czesc w ktorej sa wspomnine wyzej dziurki, takie przewezenie ktore mozna wyjac i to cala zwezka, moze nie we wszystkich mikserach jeat, ale w to watpie, najlepiej dokladnie obejzyj mikser

pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.