[3.2 DID] Rośnie temperatura silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Docent
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-05-2011, 14:10 [3.2 DID] Rośnie temperatura silnika.
|
|
|
W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne. |
_________________ Docent |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-05-2011, 14:30 Re: Rośnie temperatura silnika.
|
|
|
Docent napisał/a: | W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne. |
Trzeba sprawdzić układ chłodzenia, prawdopodobnie mała wydajność chłodnicy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Docent
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:57
|
|
|
Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica? |
_________________ Docent |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 06-05-2011, 09:08
|
|
|
wydaje mi sie to normalne, silnik pracuje z wiekszym obciazeniem wiec wiecej paliwa spala, co z koleji powoduje wzrost temp. na trasie obciazenie jest w miare ciagłe do tego dochodzi zwiekszoba predkosc oraz zwiekszone opory powietrza |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-05-2011, 09:59
|
|
|
Docent napisał/a: | Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica? |
Mam na myśli, ze często spotykamy zasyfiona chłodnicę. Często jak stoi długo bez wody to później ma obniżona sprawność.
Warto na początek, sprawdzić czy z wierzchu nie jest zabrudzona a w środku warto przepłukać. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Docent
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:50
|
|
|
Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane. |
_________________ Docent |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:50
|
|
|
Docent napisał/a: | Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane. |
zrób test. przejedz rozgrzej silnik, i jak się nagrzeje to stań i jeden wyłącza silnik, drugi patrzy czy wisko staje. Jeśli zrobi więcej niż półobrotu, to po trzech min należy zapalić silnik i zgasić jeśli dalej będzie kręciło się wisko więcej niż pół obrotu to walnięte jest wisko, jeśli będzie się kręciło to walnięta jest chłodnica. A czasem i jedno i drugie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Docent
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-06-2011, 12:31
|
|
|
Wymieniłem wisko, ale objawy nie ustąpił. Mam pytanie czy są różnego typu wiska do tego samego elementu tak jak w przypadku termostatu i jaki faktycznie lepiej załóżć z tem. 76,5 C czy 82 C. |
_________________ Docent |
|
|
|
 |
leszek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2007 Posty: 23 Skąd: Pielgrzymowice
|
Wysłany: 13-06-2011, 12:46
|
|
|
Masz kolego zasyfioną chłodnicę między lamelkami na zewnątrz
pierwsza chłodnica od klimy ma większą przepustowość powietrza ale druga od cieczy ma mniejszą i dlatego wyłapuje wszystkie syfy
Weź wyciąg chłodnicę i ją umyj najlepiej kercherem tylko uważaj żebyś nie pozaginał lamelek. |
|
|
|
 |
|