Galant Avance 2.4 GDI 99r |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-06-2011, 00:28
|
|
|
my5tek, zadam to samo pytanie co parę postów wyżej
Założysz nowy temat czy kontynuujesz ten? |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2011, 00:39
|
|
|
Będę kontynuował ten temat |
|
|
|
 |
wookash83
Mitsumaniak
Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 826 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 16-06-2011, 01:22
|
|
|
czyli po zakupie sprawdziłeś ile jest oleju?? ile km przejechałeś? czy poprostu zrobiłeś dolewke oleju tak żeby było ok na bagnecie i daltego aż 1L? ja jezdziłem nim przez ponad pół roku i przez ten czas zrobiłem kilka tys km od wymiany zaraz po zakupie do następnej przed sprzedażą bez dolewki (w tym czasie ubyło na miarce oleju to fakt ale nie było to drastyczne)..spytaj się jeszcze Seby pierwszego właścicela jak to wyglądało na początku z tego co pamiętam jezdził na początku na półsyntentyku i po płókance przeszedł na full syntentyk Castrola 5W30 i ja też wymieniłem na niego.. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2011, 01:57
|
|
|
Przejechałem dopiero 300km (z Bydgoszczy do Warszawy) w połowie trasy do domu po zakupie na desce zapalała się ikonka od oleju i znikała. Zatrzymaliśmy się z kolegą na stacji i odczekaliśmy aż ostygnie silnik. Było poniżej minimum więc kupiłem Castrola 5W30 tak jak mówisz wlaliśmy cały litr i dopiero było okej na bagnecie. Na razie się nie powtórzyło zapalanie ikonki ale sprawdzałem dzisiaj na zimnym z rana olej i jest na minimum (jak wrócę z roboty to jadę na wymianę oleju i filtra). Do wymiany jest jeszcze sonda lambda , ponieważ poprzedni właściciel mówił , że zapalało się check engine na desce co kilka dni (mi się jeszcze nie zapaliło) , ale mam wrażenie , że auto jak na taką moc za słabo przyśpiesza lub jest coś popsute (może sonda ) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2011, 06:23
|
|
|
my5tek napisał/a: | jak na taką moc za słabo przyśpiesza |
może wessało plecionkę w wydechu - znam takie przypadki w GDI
my5tek napisał/a: | kupiłem Castrola 5W30 |
zaczynasz zabijać ten silnik - do GDI musisz lać olej do silników z bezpośrednim wtryskiem; taka informacja będzie na etykiecie
my5tek napisał/a: | zapalała się ikonka od oleju i znikała |
obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 16-06-2011, 06:37
|
|
|
To można się tylko cieszyć, że Jusko9 miał go tak krótko. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 16-06-2011, 06:37
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | my5tek napisał/a:
zapalała się ikonka od oleju i znikała
obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot |
na 100% do wymiany uszczelniacze zaworowe , zmierz kompresje
w moim GDI potrafił wziąć 1l oleju na 1500km po wymianie uszczelniaczy nawet setki nie wzioł |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2011, 08:14
|
|
|
radek79 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | my5tek napisał/a:
zapalała się ikonka od oleju i znikała
obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot |
na 100% do wymiany uszczelniacze zaworowe , zmierz kompresje
w moim GDI potrafił wziąć 1l oleju na 1500km po wymianie uszczelniaczy nawet setki nie wzioł |
Jaki mniej więcej koszt wymiany uszczelniaczy? Skąd ta pewność? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-06-2011, 20:02
|
|
|
my5tek napisał/a: | Skąd ta pewność? | Miał kawałek czasu GDI, to wie |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2011, 20:52
|
|
|
Rozumiem , że miał ale jedna rzecz drugiej nie równa. Silnik suchy , nie dymi. To gdzie w takim razie zapodziewa się olej? Zresztą jeszcze nie wiadomo czy wcina. Zobaczę jak będzie po wymianie oleju |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-06-2011, 21:08
|
|
|
my5tek napisał/a: | To gdzie w takim razie zapodziewa się olej? | Jeżeli nie ma żadnych wycieków i silnik jest w dobrej kondycji, to w większości przypadków są uszczelniacze zaworowe do wymiany... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2011, 21:56
|
|
|
uszczelniacze łatwo można sprawdzić - zostaw go na wolnych obrotach na 1 minutę i po tym czasie dodaj lekko gazu
niech ktoś patrzy na wydech - jak puści niebieskiego dymka, to uszczelniacze 100% do wymiany
niestety w GDI praca nie jest prosta, bo to DOHC, więc ściąganie zębatek rozrządu potrzebne i dodatkowo GDI ma podwójną głowicę... |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2011, 23:29
|
|
|
Okej dzięki panowie za rady. Jak wszystko posprawdzam i wymienię płyny to dam znać co i jak. Jutro lub w następnym tygodniu jadę do warsztatu znajomego żeby obejrzał auto z każdej strony |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-06-2011, 14:02
|
|
|
@radek79
Ile płaciłeś za wymianę uszczelniaczy zaworów? |
|
|
|
 |
|