Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile może wypić oleju?
Autor Wiadomość
jmpdesign 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Kraków
  Wysłany: 17-06-2011, 14:04   Ile może wypić oleju?

Witajcie,

Właśnie oddałem Miśka do serwisu, bo światła mu się same zaświecają kiedy chcą (już go raz serwisowali wymieniając jakiś tajemniczy sterownik, co nic nie dało) a ponadto coś się tłucze w zawieszeniu.
Ma pół roku i przejechane ok. 12000 km.
Jako, że jeździłem zawsze wcześniej "benzyną" (Fiatem), która oleju specjalnie nie piła to nie pomyślałem, żeby tak czasem jednak sprawdzić bagnetem czy jest jeszcze olej w silniku :? .

Sprawdzili za to w ASO i sucho na bagnecie, co ponoć oznacza, że min. 2 litry oleju brakuje.
Pytanie czy to normalne przy takim przebiegu, ile Misiek 2.0 pije tego oleju w jakimś konkretnym przebiegu z Waszych doświadczeń? Ile tego oleju wchodzi na zalanie całości? Jaki olej jest standardowo (jakiś Castrol mi mają wlać)?
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-06-2011, 14:55   

mój 2,2 MIVEC nic na razie nie ciągnie ale u ojca na 2.0 po 30 tys miał suchutko jak na saharze z tym silniczkiem musisz pilnować oleju podobnie ma rav4 z silnikiem 2.2 u brata też pije ile wleje

[ Dodano: 17-06-2011, 14:58 ]
Co do oleju to sprawdź jakie parametry zaleca Ci producent te oznaczenia w stylu 0w40 itp. i lej co chcesz no może nie jakiegoś lotos bo to już naprawdę olej niczego nie warty.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-06-2011, 15:02   

2,0 potrzebuje ok 1l na 10.000km -średnio , bo wszystko zależy od stylu jazdy .Ja prawie nie dolewam bo jeżdzę dość wolno ,chyba ze jadę na autostradzie to powyżej 130 km/godz trzeba sprawdzać olej.na ostatnim przeglądzie wlali mi równo 4 litry i jest pełny stan na razie nic nie dolewam .w książce napisali że miesci 4,7 ale to chyba jak zalewają na sucho motor
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-06-2011, 15:13   

Cytat:



mój 2,2 MIVEC nic na razie nie ciągnie ale u ojca na 2.0 po 30 tys miał suchutko jak na saharze z tym silniczkiem musisz pilnować oleju podobnie ma rav4 z silnikiem 2.2 u brata też pije ile wleje
i napewno pic nie bedzie. W moim przez ponad 3,5 roku uzytkowania, nie dolalem ani kropli.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-06-2011, 21:27   

Silnik VW 2.0 jest tak skonstruowany, że może brać olej. Ogólnie to jest taki złoty środek pomiędzy trwałością a eksploatacją. Należy sobie zdawać sprawę, że nie wszyscy maja ochotę odpowiednio dbać samochód i czekać aż silnik się odpowiednio np. nagrzeje, producent po prostu zakłada najgorsze warunki eksploatacji. Największe zużycie oleju zachodzi, gdy olej jest zimny (gruby film olejowy) + wysokie obroty (wysoka temperatura) w wyniku czego spala się olej.
Pozostaje jeszcze kwestia tolerancji w jakiej wykonany jest silnik. W końcu mamy 4 cylindry i sprężarkę. Wystarczy ze jeden element ma większe luzy to lejemy 2 litr na 10kkm, a jak mamy pecha to lejemy 1l na 1000km.
Jeśli chodzi o mój silnik to mieszczę się w 5l czyli, resztka z banki po wymianie starcza mi na dolewki do następnego przeglądu i to pomimo że miałem np. przejazdy przez Niemcy do Szczecina, w obie strony prawie ile fabryka dała( tempo mat na 185 wg. GPS).
Ostatnio zmieniony przez sylb 17-06-2011, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2011, 22:35   

sylb napisał/a:
Silnik VW 2.0 jest tak skonstruowany, że może brać olej. Ogólnie to jest taki złoty środek pomiędzy trwałością a eksploatacją. Należy sobie zdawać sprawę, że nie wszyscy maja ochotę odpowiednio dbać samochód i czekać aż silnik się odpowiednio np. nagrzeje, producent po prostu zakłada najgorsze warunki eksploatacji. Największe zużycie oleju zachodzi, gdy olej jest zimny (gruby film olejowy) + wysokie obroty (wysoka temperatura) w wyniku czego spala się olej.
Pozostaje jeszcze kwestia tolerancji w jakiej wykonany jest silnik. W końcu mamy 4 cylindry i sprężarkę. Wystarczy ze jeden element ma większe luzy to lejemy 2 litr na 10kkm, a jak mamy pecha to lejemy 1l na 1000km.
Jeśli chodzi o mój silnik to mieszczę się w 5l czy daję resztka z banki po wymianie starcza mi na dolewki do następnego przeglądu i to pomimo że miałem np. przejazdy przez Niemcy do Szczecina, w obie strony prawie ile fabryka dała( tempo mat na 185 wg. GPS).


To prawda. Dodatkowo w silnikach VW olejem z silnika smarowana jest turbina a producent określa ubytek na poziomie 1l/10kkm jako w pełni akceptowalny.
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
jmpdesign 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2011, 22:55   

sylb napisał/a:
[...]Jeśli chodzi o mój silnik to mieszczę się w 5l czy daję resztka z banki po wymianie starcza mi na dolewki do następnego przeglądu[...]


Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mój wypił dwa litry oleju na 12 000 km. Apetyt to on ma, muszę go częściej dopajać.
Tym bardziej, że na pewno taniej wyjdzie jak ten olej kupię w Selgrosie niż w ASO.

Z innych wrażeń - wymieniony drążek stabilizatora, więc się już zawiecha nie tłucze.
Światła dalej nie działają jak należy - czekamy na części.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 18-06-2011, 02:13   

jmpdesign napisał/a:
Pytanie czy to normalne przy takim przebiegu, ile Misiek 2.0 pije tego oleju w jakimś konkretnym przebiegu z Waszych doświadczeń? Ile tego oleju wchodzi na zalanie całości? Jaki olej jest standardowo (jakiś Castrol mi mają wlać)?

Radze popatrzec w szukajke,wszystko juz bylo walkowane :wink:

lexus napisał/a:
bo wszystko zależy od stylu jazdy


I tu jest pies pogrzebany.
U mnie bral na poczatku,tak oklo 1l.
Teraz przy spokojnej jezdzie mam wrazenie ze nie pali oleju.Dopiero po szybszej jezdzie (utrzymywanie wysokich rpm) widac jakies ubytki.
I ogolnie nie ma roznicy jaka marka,diesel czy benzyna ,jesli sie potrzyma buta w podlodze przez jakis dluzszy czas ,to kazdy silnik spali troche oleju.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-06-2011, 08:19   

Beduin napisał/a:
Dodatkowo w silnikach VW olejem z silnika smarowana jest turbina a producent określa ubytek na poziomie 1l/10kkm jako w pełni akceptowalny.
wg producenta (VW) to ile dobrze pamiętam dopuszczalne jest nawet 0,6l/1kkm
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2011, 22:51   

rezon napisał/a:
dopuszczalne jest nawet 0,6l/1kkm


Nawet 1l/1kkm...
Przynajmniej w moim TSI.
 
 
adrian71 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-06-2011, 00:20   

mi ostatnio w ciągu niecałych 3 miesięcy (ok.17k km) wypił prawie cały olej... Nawet nie sprawdzałem poziomu oleju bo dopiero co miałem przegląd,a te kilometry jakoś szybko mi zleciały,a tu nagle niespodzianka, przegrzany silnik i kontrolka oleju, w serwisie powiedzieli że oleju praktycznie w ogóle już nie było.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-06-2011, 09:53   

adrian71 napisał/a:
mi ostatnio w ciągu niecałych 3 miesięcy (ok.17k km) wypił prawie cały olej... Nawet nie sprawdzałem poziomu oleju bo dopiero co miałem przegląd,a te kilometry jakoś szybko mi zleciały
to dlatego, że Ci szybko zleciały to Ci wypił. Gdyby leciały nieco wolniej miałby mniejszy apetyt.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.