stuki przy skrecaniu |
Autor |
Wiadomość |
Leonard
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 16v hb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-06-2011, 01:56
|
|
|
Dzisiaj podjałem sie ostatecznego rozwiązania tego tajemniczego zjawiska .Wszystko wzkazywało na zatarte łożysko amortyzatora (opora) ja sam też tak sądziłem strzelanie było naprawde głośne i dokuczliwe . Sprawa okazała sie bardzo prosta a mianowicie zatarte to było a raczej był sworzeń łącznika stabilizatora ten górny mocowany do amortyzatora dodatkowo miał luz na mocowaniu , wymieniłem i wreszcie cisza . Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
arkady35
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 19 Skąd: Bermudy
|
Wysłany: 18-06-2011, 07:44
|
|
|
Leonard napisał/a: | ]Sprawa okazała sie bardzo prosta a mianowicie zatarte to było a raczej był sworzeń łącznika stabilizatora ten górny mocowany do amortyzatora dodatkowo miał luz na mocowaniu , wymieniłem i wreszcie cisza |
Czy ten sworzeń co wymieniłeś pasuje idealnie czy jest dodatkowo po punktowany w koło?
-bo w moim przypadku miał luz na mocowaniu i jest po punktowany w koło-czy tak można zrobić? |
|
|
|
 |
Leonard
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 16v hb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
arkady35
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 19 Skąd: Bermudy
|
Wysłany: 21-06-2011, 07:56
|
|
|
@Leonard w moim przypadku jest to -
tuleja wahacza (taki sworzeń)przednie koło od strony kierowcy jest wkoło po punktowana?
Mecher mówi ,że czasami tak się robi? jak sworzeń nie jest idealnej grubości? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21957 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-06-2011, 14:38
|
|
|
arkady35 napisał/a: | tuleja wahacza (taki sworzeń)przednie koło od strony kierowcy jest wkoło po punktowana? | Czytam to już w którymś temacie z kolei i za żadne skarby świata nie wiem o co chodzi. Pewnie niewiele osób wie. Mógłbyś wkleić jakieś zdjecie? |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2011, 15:33
|
|
|
arkady35, Chodzi ci o dolny sworzeń wahacza przedniego, tak to prawda niektórzy mechanicy stosują takie praktyki, punktakiem lub innym narzędziem nabijają miejsce mocowania np sworznia żeby wyeliminować luzy, tak samo robi się w silnikach elektrycznych kiedy łożysko ma luzy na "łożu". |
|
|
|
 |
arkady35
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 19 Skąd: Bermudy
|
Wysłany: 22-06-2011, 06:59
|
|
|
Chudy23 napisał/a: | Chodzi ci o dolny sworzeń wahacza przedniego |
Zgadza się jest to dolny sworzeń wahacza przedniego -mecher mówi ,że był założony za lużny i teraz trzeba go po punktować aby zlikwidować luzy?
-w drugim kole też mam po punktowane ,ale tam jest Ok.
-drugi mecher mówi ,że tak się nie robi i namawia mnie aby dobrać odpowiedni sworzeń i dobrze go wcisnąć?
który ma rację i czy czasami ten drugi nie chce mnie naciągnąć na koszta!!! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21957 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-06-2011, 10:46
|
|
|
arkady35 napisał/a: | który ma rację? | Drugi. |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2011, 14:41
|
|
|
Drugi.. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 23-06-2011, 12:03
|
|
|
Też na tę chwile mam tak że na prostej nic nie puka a przy skręcaniu i wpadnięciu w dziury nawala i jest to sworzeń wahacza
Do tego jest taka opcja że jest właśnie gładki i nacinany ten ja posiadam bo jak mi wsadzili gładki tak latał że szok więc musieli go mimo punktowania złapać spawem w kilku miejscach |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
arkady35
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 19 Skąd: Bermudy
|
Wysłany: 23-06-2011, 21:10
|
|
|
Czyli może być taka opcja ,że można zapunktować spawem i nic grożnego się nie stanie
-co chodzi o wymianę -Końcówka drążka kierowniczego- jaką firmę polecacie ? (jedna strona)
-używka wchodzi w grę czy raczej nowa? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2011, 22:05
|
|
|
Cytat: | -używka wchodzi w grę czy raczej nowa? |
pewnie wchodzi ale po co? lepiej nową ładować. wymieniasz tą która stuka |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 23-06-2011, 22:45
|
|
|
jak uszkodzona jest 1 to druga też nie pożyje a zbieżnośc nie kosztuje 50 a 100-150 ( w zależności od ilości pkt do regulacji) polecam TRW lub MOOG . tańsze z doświadzenia nie sprawdzja sie w naszym klimacie drogowym. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2011, 22:54
|
|
|
60zł kosztuje, przynajmniej w GW. 120 za przód i tył. |
|
|
|
 |
arkady35
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 19 Skąd: Bermudy
|
Wysłany: 24-06-2011, 08:10
|
|
|
a co myślicie o :Końcówka drążka kierowniczego - HART |
|
|
|
 |
|