[CAxA] short shift |
Autor |
Wiadomość |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 17-02-2008, 23:37
|
|
|
londolut napisał/a: | Zwracam honor |
Jak sie uporasz z tematem to daj znac jak sie sprawa ma bo przyznam szczerze ze i sam bym byl zainteresowany |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 11:11
|
|
|
Panowie i zagadka.Otoz lewarek zmiany biegów w naszych miskach sie rózni dośc znacznie od tych w Civicu oraz Mazdzie.Otoz wyglada on tak:
I teraz badz tu madry pisz wiersze, gdzie ciachnac gdzie spawnac zeby te biegi faktycznie zmienialy sie szybko,precyzyjnie i skutecznie...
ogladnijmy to ejszcze raz z kazdej strony
Wyglada na to ze trzeba go ciachnac na dole przy mocowaniu linki i przeniesc ja do góry z 2 cm max.Poprawcie mnie jak sie myle
pozd
bwr |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 17:31
|
|
|
Browar napisał/a: | wyglada on tak | Jest to na pewno lewar ??
A tak na poważnie chyba nici z shorta.
Jest jeszcze taka możliwość ale nie wiem jak będzie później z montażem.
W miejscu:
1. wycinasz 2 cm drążka i spawasz go,
2. rozcinasz i dokładasz kawałek blachy 2 cm wysokiej,
3. wycinasz kawał blachy pod cięgnem, żeby nie haczyło.
Nie wiem jak to będzie wyglądało w praktyce. To tylko propozycja. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-02-2008, 19:18
|
|
|
Browar, londolut w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie. No chyba, że chodzi Wam o to, że odetnie się gwint i nie będzie na co nakręcić gałki. To OK. Ja założyłem inną gałkę mocowaną za pomocą tulejki i śrubki blokującej.
Jak gwint ma zostać to wtedy przecinasz lewarek w miejscu oznaczonym przez londolut'a jako 1, od tego kawałka z gwintem odcinasz z dołu 3 cm, wyrzucasz i resztę zespawujesz do kupy. I po robocie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 19:34
|
|
|
Hugo napisał/a: | w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie. | Nie chodzi o to żeby bł gwint tylko żeby był to prawdziwy short-shift. Przeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy. Dokładnie opisane co to takiego jest short shift, bo na pewno nie obcięty drążek. Ma podobne działanie ale short jest bardziej precyzyjny. Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-02-2008, 20:28
|
|
|
londolut napisał/a: | rzeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy | Tak to jest jak się nie chce czytać linków . Swoją drogą chyba czeka mnie poprawka mojego "short-shiftera" |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 21:27
|
|
|
londolut napisał/a: | Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce. |
Rozwiazanie zagadki...
Sprobuje tak zrobic w takim razie i powiem jakie rezultaty na szczescie mam caly drugi mechanizm zmiany biegow za linkami nie musze ryzykowac ewentualnego zniszczenia obecnego lewarka.
jestesmy w kontakcie
bwr |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-04-2008, 17:03
|
|
|
Browar, podziałałeś już coś z real short shifterem ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-04-2008, 15:36
|
|
|
Odgrzewamy kotleta bo temat shorta chyba zdechł jak kundel
Bro, grzebałeś już coś z lewarem? Jestem ciekaw efektu a nie mam drugiego takiego ustrojstwa jak by pierwsze padło Na pewno skrzynia będzie dużo bardziej precyzyjna niż fabryka. Ciekawe jak to się odbije na wytrzymałości bo spawanie drągala może osłabić konstrukcję. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 28-06-2011, 22:23
|
|
|
witam-kolejna próba odgrzania tematu.chcę sobie zrobić shorta po pierwsze,nabyłem na all
cały mechanizm z dzwignią i tą plastikową podstawą i to będę przerabiał ,jakby coś nie wyszło to orginał czeka.wajchę pod kulką powinienem wydłużyć o ok.22mm.czyli uciąć i wstawić kawałek pręta,ale na końcu dżwigni jest taki plastikowy element którego nie potrafię zdjąć a nie chcę go uszkodzić,może już ktoś to demontował i wie jak zrobić tkk by nic nie
uszk.jest jeszcze jeden sposób,przesunąć kulkę w górę,o ile będzie chciała siedzieć ciasno na dzwigni.
witam ponownie short zrobiony,kulka została przesunięta 15mm w górę gałki,po wymontowaniu całego lewarkai umocowaniu go w imadle od góry nałożyłem rórkę i uderzając mlotkiem przesunełem kulkę,trzeba pamiętać o zdjęciu plastikowego elementu na końcu gałki
aby go nie uszkodzić.skorzystałem też z tej instrukcji
http://www.mitsuwiki.org/...e_Short_Shifter |
|
|
|
 |
|