Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] short shift
Autor Wiadomość
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 17-02-2008, 23:37   

londolut napisał/a:
Zwracam honor :partyman:

:supz:

:D
Cytat:
real shorcik

Jak sie uporasz z tematem to daj znac jak sie sprawa ma bo przyznam szczerze ze i sam bym byl zainteresowany :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 11:11   

Panowie i zagadka.Otoz lewarek zmiany biegów w naszych miskach sie rózni dośc znacznie od tych w Civicu oraz Mazdzie.Otoz wyglada on tak:



I teraz badz tu madry pisz wiersze, gdzie ciachnac gdzie spawnac zeby te biegi faktycznie zmienialy sie szybko,precyzyjnie i skutecznie...
ogladnijmy to ejszcze raz z kazdej strony






Wyglada na to ze trzeba go ciachnac na dole przy mocowaniu linki i przeniesc ja do góry z 2 cm max.Poprawcie mnie jak sie myle
pozd
bwr
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2008, 17:31   

Browar napisał/a:
wyglada on tak
Jest to na pewno lewar :P ??

A tak na poważnie chyba nici z shorta.

Jest jeszcze taka możliwość ale nie wiem jak będzie później z montażem.



W miejscu:
1. wycinasz 2 cm drążka i spawasz go,
2. rozcinasz i dokładasz kawałek blachy 2 cm wysokiej,
3. wycinasz kawał blachy pod cięgnem, żeby nie haczyło.

Nie wiem jak to będzie wyglądało w praktyce. To tylko propozycja.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-02-2008, 19:18   

Browar, londolut w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie. No chyba, że chodzi Wam o to, że odetnie się gwint i nie będzie na co nakręcić gałki. To OK. Ja założyłem inną gałkę mocowaną za pomocą tulejki i śrubki blokującej.
Jak gwint ma zostać to wtedy przecinasz lewarek w miejscu oznaczonym przez londolut'a jako 1, od tego kawałka z gwintem odcinasz z dołu 3 cm, wyrzucasz i resztę zespawujesz do kupy. I po robocie.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2008, 19:34   

Hugo napisał/a:
w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie.
Nie chodzi o to żeby bł gwint tylko żeby był to prawdziwy short-shift. Przeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy. Dokładnie opisane co to takiego jest short shift, bo na pewno nie obcięty drążek. Ma podobne działanie ale short jest bardziej precyzyjny. Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-02-2008, 20:28   

londolut napisał/a:
rzeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy
Tak to jest jak się nie chce czytać linków :P . Swoją drogą chyba czeka mnie poprawka mojego "short-shiftera" :wink:
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 21:27   

londolut napisał/a:
Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce.

Rozwiazanie zagadki...

Sprobuje tak zrobic w takim razie i powiem jakie rezultaty na szczescie mam caly drugi mechanizm zmiany biegow za linkami nie musze ryzykowac ewentualnego zniszczenia obecnego lewarka.
jestesmy w kontakcie :)
bwr
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-04-2008, 17:03   

Browar, podziałałeś już coś z real short shifterem ?
_________________
CA0
Galant II
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-04-2008, 15:36   

Odgrzewamy kotleta bo temat shorta chyba zdechł jak kundel ;)
Bro, grzebałeś już coś z lewarem? Jestem ciekaw efektu a nie mam drugiego takiego ustrojstwa jak by pierwsze padło :? Na pewno skrzynia będzie dużo bardziej precyzyjna niż fabryka. Ciekawe jak to się odbije na wytrzymałości bo spawanie drągala może osłabić konstrukcję.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 28-06-2011, 22:23   

witam-kolejna próba odgrzania tematu.chcę sobie zrobić shorta po pierwsze,nabyłem na all
cały mechanizm z dzwignią i tą plastikową podstawą i to będę przerabiał ,jakby coś nie wyszło to orginał czeka.wajchę pod kulką powinienem wydłużyć o ok.22mm.czyli uciąć i wstawić kawałek pręta,ale na końcu dżwigni jest taki plastikowy element którego nie potrafię zdjąć a nie chcę go uszkodzić,może już ktoś to demontował i wie jak zrobić tkk by nic nie
uszk.jest jeszcze jeden sposób,przesunąć kulkę w górę,o ile będzie chciała siedzieć ciasno na dzwigni.
witam ponownie short zrobiony,kulka została przesunięta 15mm w górę gałki,po wymontowaniu całego lewarkai umocowaniu go w imadle od góry nałożyłem rórkę i uderzając mlotkiem przesunełem kulkę,trzeba pamiętać o zdjęciu plastikowego elementu na końcu gałki
aby go nie uszkodzić.skorzystałem też z tej instrukcji
http://www.mitsuwiki.org/...e_Short_Shifter
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.