Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
[I 2.0] Przyspieszenie 2.0 136KM (2 WD) |
Autor |
Wiadomość |
BuziSylwek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Piła
|
Wysłany: 28-06-2011, 20:32 [I 2.0] Przyspieszenie 2.0 136KM (2 WD)
|
|
|
Witam. Kupiłem ostatnio Outlandera 2.0 z napędem na przód. Jeszcze do końca się z nim nie zaznajomiłem Podczas jazdy i przyspieszania odnoszę wrażenie, że przyspieszenie nie do końca jest prawidłowe. Do 140 na 4-ce przyspiesza jako tako, a na piątce max. rozpędziłem go do 170 i dalej nie chce już się rozpędzać. Opony mam 225X60X17.
Jak sprawują się wasze. Może tak ma być? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-06-2011, 21:49 Re: Przyspieszenie 2.0 136KM (2 WD)
|
|
|
BuziSylwek napisał/a: | Do 140 na 4-ce przyspiesza jako tako |
No ale jeśli masz 2.0 czyli 4G63 więc ciągniesz go do 7 tyś bez krępacji i wtedy raczej będzie więcej jak 140km/h....? Lancerem zamyka się licznik (220km/h), ale opony jak by węższe (195/50/16), a i aerodynamika jakby trochę z innej bajki. Może ciśnienie podnieść w oponach, instrukcja przynajmniej w lancerze zaleca zwiększenie ciśnienia przy utrzymywaniu prędkości >160km/h do 2,6 bara.
Ps. Mam nadzieje że nikt tego nie odbierze jak przechwalanie się.... tak tylko o faktach w bezpiecznym miejscu. |
|
|
|
 |
BuziSylwek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Piła
|
Wysłany: 28-06-2011, 22:14
|
|
|
Nie traktuję tego jako przechwalanie, a bardziej jako próbę dowiedzenia się jak to powinno być w Outlanderze. Wiadomo, że aerodynamika tutaj jest bardziej zbliżona do szafy gdańskiej . Na codzień jeżdżę Skodą Octavią 200 KM więc niewiem czy to moje odczucie, że słabo przyspiesza, czy tak ma być. Wprawdzie jeździłem wcześniej 100 konną Mercedesem A-klasą i odczuwałem przyspeszenie lepiej i na autostradach niemieckich z full bagażem i kompletem widzów na desancie dawała radę 180 km/h. Więc zastanawiam się czy te 170 na niemieckich autostradach to już max. Czy coś z moją nową maszyną nie tak i był to powód sprzedaży przez poprzedniego właściciela. |
|
|
|
 |
Komarecki
Forumowicz Komar
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 43 Skąd: Poznań - Strzeszyn
|
Wysłany: 29-06-2011, 18:13
|
|
|
W tym outlanderze I seryjne ogumienie to chyba 215/60/16, co generalnie daje koło 7% przekłamania licznika, więc do 170km/h dodaj sobie 7% co powinno dać Tobie koło 180km/h.
Pozatym szerokość opony 225 też daje tutaj trochę oporów co generalnie zmniejszy tobie Vmax o ok 5%
ps. jak będę miał okazje jechać samemu gdzieś na dłuższej prostej to postaram się zweryfikować tą prędkość maksymalną.
ps. Powiedz czy jak jesteś załadowany lub robisz gwałtowny skręt czy czujesz ze opony gdzieś obcierają ? ? bo jeśli nie to chyba na zimę kupuje 215/70/16 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-06-2011, 18:22 Re: Przyspieszenie 2.0 136KM (2 WD)
|
|
|
BuziSylwek napisał/a: | Witam. Kupiłem ostatnio Outlandera 2.0 z napędem na przód. Jeszcze do końca się z nim nie zaznajomiłem Podczas jazdy i przyspieszania odnoszę wrażenie, że przyspieszenie nie do końca jest prawidłowe. Do 140 na 4-ce przyspiesza jako tako, a na piątce max. rozpędziłem go do 170 i dalej nie chce już się rozpędzać. Opony mam 225X60X17. | Ja mam podobnie, tyle że mam 4WD, do jakiś 120-140 przyśpieszenie jest akceptowalne, powyżej tego przyrost prędkości jest już mały. Z tego co czytałem w specyfikacji to vmax było koło 190km/h. U mnie przy długim rozpędzie licznik pokazywał prawie 200 (chyba ciut więcej niż 195) a GPS coś koło 180km/h. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 30-06-2011, 18:25
|
|
|
Zgadzam się tutaj z Komarecki te koła co masz zaniżają licznikową prędkość jak będziesz zmieniał opony to weź raczej w rozmiarze co podaje producent. Jeżeli podczas przyspieszania na 4 biegu powyżej 140km/h auto ci wyczuwalnie słabnie warto zajrzeć wtedy w jakim stanie masz filtry. Jeszcze radzę wymienić olej bo być może poprzedni właściciel nie wymieniał go zbyt często , a to jednak wpływa na opory pracy silnika
[ Dodano: 30-06-2011, 18:25 ]
No i oczywiście życzę długiego i szczęśliwego użytkowania |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-06-2011, 19:17
|
|
|
desti napisał/a: | Jeszcze radzę wymienić olej bo być może poprzedni właściciel nie wymieniał go zbyt często , a to jednak wpływa na opory pracy silnika | większe znaczenie ma powietrza niż oleju. Gdzieś czytałem wypowiedzi Holendra - byłego pracownika firmy olejowej, który nie zmieniał oleju przez ileś tam lat . A poważnie to zbyt duży rozmiar kółek może mieć bardzo duży wpływ na Vmax. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-06-2011, 19:28
|
|
|
desti napisał/a: | Jeżeli podczas przyspieszania na 4 biegu powyżej 140km/h auto ci wyczuwalnie słabnie warto zajrzeć wtedy w jakim stanie masz filtry. | IMHO zapchany filtr, ale używany z sensem nie powinien znacząco wpływać na przyśpieszanie przy granicy Vmax. Oczywiście jak ktoś trzyma błoto w filtrze to silnik się męczy.
rezon napisał/a: | Gdzieś czytałem wypowiedzi Holendra - byłego pracownika firmy olejowej, który nie zmieniał oleju przez ileś tam lat . | Było coś takiego, koleś wymieniał jedynie filtr oleju, a sam olej zostawiał. Miał dwa samochody eksploatowane w ten sposób po kilkaset tysięcy km przebiegu.
rezon napisał/a: | A poważnie to zbyt duży rozmiar kółek może mieć bardzo duży wpływ na Vmax. | Ja się zastanawiam jaki jest cel tego wątku, czy chodzi o to żeby autko miało większy Vmax względem drogii, czy większy Vmax na liczniku?
Olej w silniku zalecają zmieniać co 15kkm, a olej w skrzyni chyba co 100kkm. Nawet jakby ktoś był leń i fleja, to olej w silniku był już zmieniany kilka razy, a w skrzyni nie. Ja u siebie ostatnio po wymianie przy jakiś 60-70kkm ze skrzyni zlałem brudne błoto. |
|
|
|
 |
Komarecki
Forumowicz Komar
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 43 Skąd: Poznań - Strzeszyn
|
Wysłany: 30-06-2011, 20:39
|
|
|
elektryk napisał/a: | Ja się zastanawiam jaki jest cel tego wątku, czy chodzi o to żeby autko miało większy Vmax względem drogii, czy większy Vmax na liczniku? |
Reasumując .... BuziSylwek mimo ze jechałeś 170 licznikowe to rzeczywista prędkość to 180 km/h
Cieszymy się że pomogliśmy zwiększyć Tobie swoją prędkość maksymalną |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:26
|
|
|
elektryk napisał/a: | Ja się zastanawiam jaki jest cel tego wątku, czy chodzi o to żeby autko miało większy Vmax względem drogii, czy większy Vmax na liczniku? | Zbyt duże koła mają jednak większe opory i przy niezbyt wielkim nadmiarze mocy przełożenie powoduje, że zamiast szybciej samochód jedzie wolniej. Dawno temu miałem problem z kupieniem właściwej zębatki przedniej do motocykla i wstawiłem większą o kilka zębów - Vmax z ok. 120 spadł do ok. 80km/h. Silnik nie dawał rady więcej rozpędzić - jak pod górę. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
BuziSylwek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Piła
|
Wysłany: 03-07-2011, 10:50
|
|
|
Komarecki napisał/a: | Reasumując .... BuziSylwek mimo ze jechałeś 170 licznikowe to rzeczywista prędkość to 180 km/h
Cieszymy się że pomogliśmy zwiększyć Tobie swoją prędkość maksymalną |
Dzięki, Komarecki;) Aczkolwiek nie to było celem mojego postu.
Po prostu chodziło mi o aspekt techniczny. Zastanawiałem się, czy coś niedomaga w silniku np. przepływomierz. Bo w poprzednim autku miałem też problemy z rozpędzaniem się i okazało się niestety, że padał przepływomierz. Komputer nie pokazywał błędu, a czujnik podawał przekłamane ilości powietrza przez co silnik dostawał złą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Reasumując próbowałem wyjaśnić, czy "ten typ tak ma", czy są inne przyczyny
Co do rozmiaru kół. To powiem, że nie obcierają nigdzie, aczkolwiek przy skręcie przebiegają blisko osłon nadkola.
Jak będę miał chwilkę to zrobię zdjęcia i wstawię. |
|
|
|
 |
|