Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 15:29
Spalanie Colta
Autor Wiadomość
wojtiks
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 18:08   

Bardzo ciekawy temat przyznać należy - jeszcze ciekawsze są różnice w spalaniu pomiędzy teoretycznie identycznymi samochodami. Jeśli chodzi o spalanie Białego Misia, to muszę powiedzieć, że w trasie jest dobrze, przy rozsądnie szybkiej jeździe ( 90 - 130km/h ) pali pomiędzy 6 - 8l/100km. Nie mierzyłem tego dokładnie, po prostu po każdym tankowaniu zeruje licznik. W przypadku jazdy po mieście ze spalaniem uważam że jest wręcz tragicznie,
sam nie wiem właściwie dlaczego. Być może chodzi o to że pracuje blisko od miejsca zamieszkania i samochód przez dojazd nawet nie zdąży się "rozgrzać". W każdym razie paliwo wręcz znika. Kwestia kontrolki to następna dziwna historia bo u mnie przynajmniej czasami się zapala, czasami nie, może to być kwestia pływaka ( jeśli w baku coś takiego jest;-) ) tego tesh nie jestem w stanie określić. Paliwo kupuje tylko na shell'u więc teoretycznie przynajmniej powinno być dobrej jakości. Pozdrawiam wszystkich - WU
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 11:04   

Rekord spalania mialem 6,02l w mieszanej.
W jezdzie mieszanej oscyluje w okolicach 7-7,8l
Jak widze powyzej 8l to mnie szlag trafia.
W zeszlym roku zalalem go mineralem i spalanie wzroslo wlasnie do tych 7,8l czasami.
Teraz zmienilem z minerala na polsyntetyk i sie zobaczy.
Colt 1.6 CAO
 
 
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 14:11   

Ja jeżdżę w zasadzie tylko po mieście. W takim cyklu spalanie oscyluje w granicach 8.5 - 9l / 100km. Natomiast Colcik potrafi być naprawdę oszczędny na trasie. Przykładowo tegoroczne wakacje, trasa Warszawa - Balaton - Warszawa wyszło spalanie rzędu 6.4l/100 km przy średnich prędkościach 120-130 (tam gdzie się dało ofkors).
 
 
krysstek 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: LU
Wysłany: 15-11-2006, 17:45   

Niejako w uzupełnieniu sierpniowego posta, dodam, że dzisiaj robiłem trasę Lublin-W-wa-Lublin tj. łącznie z jazdą po W-wie 380 km. Wyszło wg BC śr. 5,4 l/100 km przy śr. prędk. 65 km/h, włączona AC. Oby tak dalej.
_________________

 
 
kko 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CA1A Outlander CU4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-11-2006, 11:05   

Sprawdzanie spalania jest moją manią, w poprzednim aucie też to robiłem, bak do pełna potem jazda do rezerwy i od razu na stację do tego samego dystrybutora.
Mój Colt 1.3 GL (mam go od początku czerwca) spalał w cyklu mieszanym 7,2 l ,a po górkach + obciążenie 7,6 l /100.
Jako że przesiadłem się z CC 700, więc z początku jeździłem na wolnych obrotach i oduczałem się częstych zmian biegów, bo autko jest elastyczne i w porównaniu do CC kopyciaste.
Ale tarcze hamulcowowe miałem zardzewiałe, więc je wyczyściłem zmieniłem płyn i zacząłem jeździć i hamować ( zimne autko, wyskok na autostradę z drogi podrzędnej, krótka trasa, postoje na światłach i pod blok) do tego doszło ochłodzenie; spalanie dochodzi do 10 l/100km :shock:
Co do wskaźnika rezerwy, jak się zapali na stałe zawsze (na tym samym dystrybutorze) dolewam 43 - 44 litry, czyli zostaje 6 - 7 litrów. W niemieckojęzycznej instrukcji przestrzegają
przed jazdą na oparach ze względu na możliwość uszkodzenia katalizatora w przypadku braku paliwa w trakcie jazdy.
...Przy okazji mam pytanie ??
Czy wymiana paska rozrządu może mieć wpływ (wg mnie nie powinna) na spalanie; akurat po wymianie zaczął palić, ale też nastąpiło ochłodzenie i zmiana mojej techniki jazdy.
Cieknie mi też szyberdach, widać że szyba jest wyprofilowana i niezbyt dolega do uszczelki od strony zawiasu czyli z przodu. Wymieniać ją, lub jak to połatać po " gospodarsku" ?

Pozdrowienia dla wszystkich Mitsumaniaków obojga płci !
_________________
kko
 
 
zapor
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 22:33   

a mi teraz spalil w trasie z Poznania do Inowrocławia i spowrotem - 2 osoby na pokładzie
(240 Km) 5,5 litra . Jechalem 90-100 km/h. Moze spalanie jeszcze spadnie jak przepustnice wyczyszcze :) Moj Colt 1,3 '93
 
 
artbiker
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 01:06   

Mój colt (1.5 12V) na początku spalał 6-8 (trasa-miasto) litrów benzyny przy normalnej, dość dynamicznej jeździe. W chwili obecnej 9-11 litrów gazu przy raczej dynamicznej jeździe (instalacja jest podciśnieniowa, sterowana komputerem), benzyny nie wiem ile, bo od założenie inst. gaz. nie sprawdzałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.