Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Padł chip fabryczny.
Autor Wiadomość
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2011, 20:41   Padł chip fabryczny.

Witam,

Parę dni temu, po jednej z ostatnich licznych burz Elka nie chciała zapalić. Tzn. po kręceniu zapałała i momentalnie gasła. Jako, że byłem na działce z dala od rodzinnego miasta, udało mi się załatwić elektromechanika, który za "drobną" opłatą zgodził się przyjechać z kompem zdiagnozować problem. Okazał się nim błąd P2148 - coś z zaworem/dyszą wtryskową grupy A. Jako, że nie miał ze sobą innych narzędzi ograniczył się do zdejmowania i zakładania 'fajek/wtyczek' z wtryskiwaczy. Gdy się zorientował, że w instalację wpięty jest fabryczny chip, zdjął wtyczki chipowe i założył oryginalne. Od razu auto zapaliło bez najmniejszych problemów. Stąd diagnoza, że to coś z chipem fabrycznym. Dodał, że chip mógł się zepsuć pod wpływem burzy, mimo, że pioruny nie uderzały w bezpośrednim otoczeniu samochodu, ale mogły powstać jakieś ładunki elektrostatyczne, które to spowodowały.

I teraz pytanie za 100 punktów. Ktoś to w Polsce naprawia, czy pozostaje mi tylko ASO i prawdopodobnie wymiana za mnóstwo szelestów $$$$?

Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam,
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-07-2011, 23:41   

Chip dzieli się na 2 podzespoły - element sterujący i element wykonawczy - w 99% przypadków pada ten 2-gi. Nie słyszałem o naprawianiu tego. Poszukaj coś z oferty renomowanych firm lub najnormalniej zrób zwykłe mapowanie i będziesz miał święty spokój
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26-07-2011, 20:35   

Jak ja się cieszę,że nie założyłem tego cipa :P :mrgreen:
Same z tym problemy.
Pozdro.
_________________

 
 
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2011, 23:37   

Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 28-07-2011, 23:46   

no to gratuluję :wink:
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 29-07-2011, 18:28   

Arapaho napisał/a:
Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać.

Niech zgadnę......? Miszcze w ASO skasowali by cie zapewne z 5 tauzena za nowego boxa :butthead: :axe:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-07-2011, 21:55   

ale za to by dali 2 lata gwarancji :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.