Padł chip fabryczny. |
Autor |
Wiadomość |
Arapaho
Forumowicz

Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 91 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2011, 20:41 Padł chip fabryczny.
|
|
|
Witam,
Parę dni temu, po jednej z ostatnich licznych burz Elka nie chciała zapalić. Tzn. po kręceniu zapałała i momentalnie gasła. Jako, że byłem na działce z dala od rodzinnego miasta, udało mi się załatwić elektromechanika, który za "drobną" opłatą zgodził się przyjechać z kompem zdiagnozować problem. Okazał się nim błąd P2148 - coś z zaworem/dyszą wtryskową grupy A. Jako, że nie miał ze sobą innych narzędzi ograniczył się do zdejmowania i zakładania 'fajek/wtyczek' z wtryskiwaczy. Gdy się zorientował, że w instalację wpięty jest fabryczny chip, zdjął wtyczki chipowe i założył oryginalne. Od razu auto zapaliło bez najmniejszych problemów. Stąd diagnoza, że to coś z chipem fabrycznym. Dodał, że chip mógł się zepsuć pod wpływem burzy, mimo, że pioruny nie uderzały w bezpośrednim otoczeniu samochodu, ale mogły powstać jakieś ładunki elektrostatyczne, które to spowodowały.
I teraz pytanie za 100 punktów. Ktoś to w Polsce naprawia, czy pozostaje mi tylko ASO i prawdopodobnie wymiana za mnóstwo szelestów $$$$?
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-07-2011, 23:41
|
|
|
Chip dzieli się na 2 podzespoły - element sterujący i element wykonawczy - w 99% przypadków pada ten 2-gi. Nie słyszałem o naprawianiu tego. Poszukaj coś z oferty renomowanych firm lub najnormalniej zrób zwykłe mapowanie i będziesz miał święty spokój |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 26-07-2011, 20:35
|
|
|
Jak ja się cieszę,że nie założyłem tego cipa
Same z tym problemy.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Arapaho
Forumowicz

Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 91 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2011, 23:37
|
|
|
Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-07-2011, 23:46
|
|
|
no to gratuluję |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 29-07-2011, 18:28
|
|
|
Arapaho napisał/a: | Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać. |
Niech zgadnę......? Miszcze w ASO skasowali by cie zapewne z 5 tauzena za nowego boxa |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-07-2011, 21:55
|
|
|
ale za to by dali 2 lata gwarancji |
|
|
|
 |
|