Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z reflektorami
Autor Wiadomość
tomoman
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 12:03   problem z reflektorami

Witam

Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek. Jedynym minus to przód samochodu, pewnie kiedyś tam dostał. W każdym bądź razie po zrobieniu rozrządu zabiorę się za reflektory. Są trochę zdezelowane, w jednym nie działa regulacja elektryczna. Jednak największy mankament to bardzo słabe oświetlenie drogi. I teraz pytanie, czy zmiana żarówek na jakieś lepsze (czytałem wątek o żarówkach) coś zmieni? Czy raczej konieczna jest wymiana reflektorów. Po czym poznać, że reflektor nadaje się do wymiany? Znajomy mówił mi, że można dać do regeneracji. Nowych raczej nie kupię, przynajmniej nie teraz.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 12:23   

Nowe żarówki na pewno poprawią sytuację. I nie chodzi bynajmniej o najlepsze żarówki, a po prostu nowe, nienadpalone. Druga sprawa to porządne wymycie kloszy - od zewnątrz i wewnątrz. I bodaj najważniejsze - udaj się na stację diagnostyczną bądź jakiegoś warsztatu celem ustawienia reflektorów - tu może leżeć przyczyna słabego świecenia. Przerobiłem na własnym przykładzie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 13:39   

U mnie po zmianie (i czyszczeniu kostek/styków) żarówek ze zwykłym na GT150 widoczność znacznie się poprawiła (naprawdę bardzo znacznie).
Ale jak są brudne klosze od środka czy zniszczone odbłyśniki, to lepiej kupić nowe lampy - albo całkiem nówki z hurtowni (brak el. regulacji) albo z Allegro - z demontażu. Cena będzie podobna.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-11-2006, 13:50   

Krzyzak napisał/a:
albo z Allegro - z demontażu.


Uważając, by nie kupić lamp od aut z ruchem lewostronnym bo i lampy wtedy świecą odwrotnie - wyżej na lewo i niżej na prawo - a u nas jest wyżej z prawej a niżej z lewej strony jezdni.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-11-2006, 14:07   

tomoman napisał/a:
Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek


Zaskoczony? :mrgreen:

Jeśli chodzi o reflektory to również mam strasznie słabe światła. Jak do tej pory wymieniłem żarówki na nowe, ale zwykłe 55/60W, wyczyściłem klosze i odbłyśniki od środka, wyczyściłem w miarę możliwości styki żarówek oraz w kostkach podłączanych do nich. Poprawa jest napewno, ale nie za duża.
Aby to doprowadzić do porządku muszę zmierzyć napięcie w kostkach przy żarówkach oraz ustawić reflektory na przyrządzie. Właściwie to od tego radzę zacząć.
 
 
tomoman
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 14:22   

Hugo napisał/a:
tomoman napisał/a:
Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek


Zaskoczony? :mrgreen:



To "ale" trafiło tam przez przypadek. Ogólnie szukałem japońca i w końcu się udało. Co prawda dzisiaj myślałem, że go rozwalę :D Nie chciał odpalić, jak mnie żona wiozła do pracy swoim oplem przypomniałem sobie, że posiada odcięcie paliwa i włączyłem je wieczorem dzień wcześniej:)
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 23-11-2006, 14:30   

a to ja się delikatnie podłączę do tematu, jakie powinno być napięcie na tej kostce, które możemy uznać za minimalne - dopuszczalne, ewentualnie prawidłowe :) ?
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 14:50   

Jak najbliższe napięciu na akumulatorze (tak podczas ładowanie jak i na wyłączonym silniku). Spadkiem o 1V na pewno bym się martwił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.