Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ECU blokuje silnik, gdy nie ma cieczy chłodzącej ?
Autor Wiadomość
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 13-08-2011, 13:36   Czy ECU blokuje silnik, gdy nie ma cieczy chłodzącej ?

Parę dni temu miałem nie miłą niespodziankę. Jade sobie spokojnie przez miasto a tu nagle czuje, ze nie ma wspomagania kierownicy, kontrolki się zapaliły, patrze silnik zgasł, probuje odpalić a tu lipa, zjechałem na pobocze i szukam przyczyny. Sinik nadal nie startuje, patrze pod auto cos mokro, nie zwróciłem na to uwagi, ponieważ godzinę wczesniej byłem na myjni.Po około 30 min silnik odpalił normalnie, zjechałem na parking, silnik chodzi normalnie temperatura tez oki. Myśle ,ze wszystko jest ok. Jade dalej po około 2 km silnik znowu zgasł, tu już miałem problem, ponieważ samochód zatrzymał się na samym zakręcie na bardzo ruchliwej trasie. Zagladam znowu pod samochód, i wziełem palcem dotknełem mokre miejsce i wyczyłem słodki smak, to już byłem pewien ze to płyn z chłodnicy, patrze a wyzej dynda sobie wąż od dołu chłodnicy, obejma całkowiecie pękła wąż zleciał i cały płyn wyparował :) . Zdziwiło mnie to, że w każdym innym aucie można doprowadzić do zagotowania się oleju i wywała uszczelkę pod głowicą. Tu jednak obserwowałem temperatuyrę i nagle wskażnik podskoczył na maxa i odrazu ECU odłączył silnik. Czy Mitsubishi miało takie zabezpieczenie?
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 13-08-2011, 15:27   

Wąż od chłodnicy raczej sam by nie spadł, może wydmuchało uszczelkę i poszło w układ chłodzenia.

Co do zabezpieczenia to nie sądze żeby takie coś było, wyobraź sobie że w czasie wyprzedzania ECU odczytuje fałszywy impuls od czujnika i silnik gaśnie ... kaplica.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 13-08-2011, 18:18   

napisałem przecież, że obejma pękła (przerdzewiała), ciśnienie doprowadziło do tego, że wąż powoli schodził i wkońcu wypadł cały, cały płyn z chłodnicy wyleciał pod samochód w czasie jazdy, od tej pory zrobiłem 500 km i wszystko oki
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-08-2011, 21:19   

silnik się zagrzał to tłoki przestały pracować potem ostygł i powtórka z historii. miałem to samo w r11
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.