Zapytanie o DMC przyczepy w Outlanderze |
Autor |
Wiadomość |
spinty
Nowy Forumowicz
Auto: zamierzam kupić Outlandera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:08 Zapytanie o DMC przyczepy w Outlanderze
|
|
|
Witam MitsuManiaków Zamierzam zakupić Outlandera 2.0 z 2007 roku, ale podstawowym wyznacznikiem zakupu jest możliwość ciągnięcia przyczepy o masie ok. 2 ton. Stąd powstaje moje pytanie: czy w dowodzie rejestracyjnym pozycja o DMC ciągniętej przyczepy wystawia producent samochodu i jaka jest to masa w przypadku Outlandera? Czy hak oryginalnie instalowany posiada uciąg 2000kg? Czy po zakupie auta bez haka i zainstalowaniu haka w dowód zostaje wbity max uciąg?
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:36 Re: Zapytanie o DMC przyczepy w Outlanderze
|
|
|
spinty napisał/a: | Witam MitsuManiaków Zamierzam zakupić Outlandera 2.0 z 2007 roku, ale podstawowym wyznacznikiem zakupu jest możliwość ciągnięcia przyczepy o masie ok. 2 ton. Stąd powstaje moje pytanie: czy w dowodzie rejestracyjnym pozycja o DMC ciągniętej przyczepy wystawia producent samochodu i jaka jest to masa w przypadku Outlandera? Czy hak oryginalnie instalowany posiada uciąg 2000kg? Czy po zakupie auta bez haka i zainstalowaniu haka w dowód zostaje wbity max uciąg?
Pozdrawiam serdecznie | Moj byly 2.2 HDI mial ori hak Westfalii o uciagu do 2 ton. Niestety na kategorii B moglem jedynie ciagnac przyczepe z odzielnym hamulcem o DMC 1030kg, poniewaz DMC auta to 2470 kg. Tak wiec dopiero na BE mozna ciagac ciezsze przyczepy. Z tym ze ja mam kategorie A BE, wiec problemu nie bylo. OII, szczegolnie z mocniejszym motorkiem 2.2 i momentem 440 Nm fajnie sie spisuje jako przyczpowoz. Z moja KABE (okolo 1500 kg) spalal w trasie przy predkosci 80-90 km/h okolo 9-10 l/100km |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
spinty
Nowy Forumowicz
Auto: zamierzam kupić Outlandera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:45
|
|
|
Proponujesz mocniejszy silnik? Na pewno będą to trasy kilkuset kilometrowe.
Mam kat. BE, przyczepa to scena mobilna, ciągnę ją busem Masterem. Czyli po prostu przy upatrzonym modelu sprawdzić co ma wpisane w dowód, ale w przypadku oryginalnego haka powinno to być 2000kg, dobrze rozumiem? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:51
|
|
|
spinty napisał/a: | Proponujesz mocniejszy silnik? Na pewno będą to trasy kilkuset kilometrowe.
Mam kat. BE, przyczepa to scena mobilna, ciągnę ją busem Masterem. Czyli po prostu przy upatrzonym modelu sprawdzić co ma wpisane w dowód, ale w przypadku oryginalnego haka powinno to być 2000kg, dobrze rozumiem? | Nie jestem na 100% czy turboklekot tez ma maxymalny uciag 2 tony, ale latwo to sprawdzic na stronie MMC. Co do mocniejszego motorku, to polecalbym jesli zakladasz ciagac przyczepe. Wiekszy moment obrotowy na korzysc 2.2 HDI czyni cuda w tej kwestii. Z 1500 kg Kabe na haku, wogole prawie nie czuc ze cos ciagniesz. A haki do OII maja na 100% uciag do 2 ton. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:07
|
|
|
Było tak że zawsze możesz doczepić przyczepę lekką (do 750kg) do samochodu który nie przekracza DMC 3500kg. Więc taki zestaw ma 4250kg max.
Trwają prace nad nowelizacją ustawy i będzie (lub już można) zaczepić przyczepę inną niż lekka tak aby zestaw nie przekraczam DMC 4250kg. Jest tam tylko dziwny zapis że trzeba zdać jakiś egzamin państwowy (ale na pewno nie chodzi o kat. E). Zainteresowanym proponuję zgłębić temat bo może się okazać że nie potrzeba E. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:13
|
|
|
Do 750 kg mozna ciagnac OII przyczepke niehamowana na kat B. Wszystko inne tak jak napisalem wczesniej. Temat zglebiony wnikliwie przeze mnie przed zakupem obecnego kampera. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:24
|
|
|
Krzychu>>>> przytaczasz tresc jakiegos projektu który nie wiadomo czy wogole jest ratyfikowany przez panstwa czlonkowskie UE. Ja odnosze sie do obecnie obowiazujacych przepisow UE w tej konkretnej kwestii. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:34
|
|
|
Znaczy to ma wejść w życie... A czy wejdzie to zobaczymy. Chodzi o to że ktoś jak się wybiera na E to mógł by zaoszczędzić trochę $$$ jak by mu stykło DMC4250kg. |
|
|
|
 |
|