Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Moje pytania odnośnie SWAPu i instalcji gazowej.
Autor Wiadomość
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
  Wysłany: 19-08-2011, 17:46   [CJ1A 1.3] Moje pytania odnośnie SWAPu i instalcji gazowej.

Witam.
Mam CJ0 1.3 12V 96r. Jestem generalnie zadowolony z auta.
Spalanie to ok 8,5-10l/100km-jak cisnę. w trasie 6,3 na 100km 110-130 jak jadę.
Czas jednak na wymianę amortyzatorów no i poduszki pod silnikiem i chyba końcówki drążków kierowniczych i coś jeszcze.Generalnie koszt szacuje na ok 2tyś zł. ze sprężynami i robotą. Chciałbym również założyć instalację gazową (,,instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Plus"), gdyż ceny paliwa nie maleją a Utrata mocy to ok. 3-5 % ponoć nieodczuwalna przy eksploatacji. To już jest można powiedzieć postanowione że założę gaz, tylko że kumpel mnie namawia i mówi mi że lepiej by było kupić większy silnik i dopiero zapiąć gaz. Sam ma wypasioną hondę po naprawdę niezłych i drogich modyfikacjach. Na wydatki mam 10tyś.

Moje pytania:
Co byście zrobili na moim miejscu gdybyście musieli wydać te pieniądze na ten właśnie samochód?
Jak zrobić abym nadal tylko szybciej cieszył się z jazdy moim colcikiem? Co poradzicie?
Myślałem o 1.8 GDI (tylko że tutaj chyba hamulce trzeba wymieniać i osie czy coś jeszcze, właśnie sam do końca nie wiem) albo po prostu o jakimś 1.6 16V (bo tu chyba nic oprócz ECU wiązek przednich więcej nie potrzeba). Ale chcę się was poradzić. Musicie wydać 10koła na swojego colta-tylko pamiętajcie musi być gaz ach no i amory do wymiany.
Poczytałem trochę forum ale jednoznacznej odpowiedzi chyba nie mogę się doszukać.
Bardzo proszę o przemyślane odpowiedzi.

Pozdrawiam.
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2011, 17:58   Re: Moje pytania odnośnie SWAPu i instalcji gazowej.

przemulek napisał/a:
Myślałem o 1.8 GDI (tylko że tutaj chyba hamulce trzeba wymieniać i osie czy coś jeszcze, właśnie sam do końca nie wiem) albo po prostu o jakimś 1.6 16V (bo tu chyba nic oprócz ECU wiązek przednich więcej nie potrzeba). Ale chcę się was poradzić. Musicie wydać 10koła na swojego colta-tylko pamiętajcie musi być gaz ach no i amory do wymiany.
Poczytałem trochę forum ale jednoznacznej odpowiedzi chyba nie mogę się doszukać.
Bardzo proszę o przemyślane odpowiedzi.

1.8 GDI nie zagazujesz.

Kilka opcji:
- 1.6 113KM z Colt/Lancer
- 1.8 116KM z Carismy
- 1.8 140KM z Colta/Lancera GTI lub Carismy MSX
- 2.5 163KM z Galanta

Przy wolnej kwocie 10.000PLN poszedłbym w kierunku ostatniego silnika, z tym, że przy nim będzie najwięcej roboty by włożyć go do Colta. Samochód przybierze na masie i pogorszy się prowadzenie w zakrętach (ciężki przód), jednakże moc 163KM i ponad 220Nm powinna zrobić z Colta nie lada rakietę za stosunkowo niewielkie pieniądze i przy okazji cudowny samochód na trasę. ;)

Dodam jeszcze, że przy pierwszych dwóch opcjach nawet nie zawracałbym sobie głowy a 1.8 140KM ciężko dostać w dobrym stanie...

Teraz dodając tego posta pomyślałem jeszcze o dwóch silnikach z Mitsubishi FTO:
- 2.0 V6 170KM
- 2.0 V6 MIVEC 200KM

Swap tych silników nie będzie bardzo skomplikowany (do przekładki FTO potrzebujesz właśnie graty z Colta jakim się poruszasz), jednakże do drugiej opcji będziesz miał problem z zadoptowaniem gazu.

Reasumując - najbardziej opłacalne będą 2.5V6 z Galanta (silnik z osprzętem można dostać za stosunkowo nieduże pieniądze) lub 2.0V6 z FTO.
 
 
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-08-2011, 19:13   

Cytat:
Przy wolnej kwocie 10.000PLN poszedłbym w kierunku ostatniego silnika, z tym, że przy nim będzie najwięcej roboty by włożyć go do Colta.


...no właśnie ja nie chcę za bardzo aż takiej rakiety, za dużo modyfikacji. Nie chcę ingerować za bardzo w zawieszenie i inne elementy, a poza tym nie chcę za bardzo pogarszać komfortu jazdy.

Cytat:
1.8 GDI nie zagazujesz.


-Czemu??

Cytat:
Reasumując - najbardziej opłacalne będą 2.5V6 z Galanta


-Czy ktoś z forumowiczów miał albo ma coś takiego??

Jakieś inne pomysły. Ludzie jesteście tam??
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-08-2011, 20:08   

GDI to bezposredni wtrysk, lpg sie w to nie wklada bo ori wtryski popadają lub pracuje w cyklu mieszanym - oszczednosci male, klopotu duzo.

Z tego co widze to ogolnie daj sobie spokoj z traceniem czasu na szukanie info itp. i zmien po prostu fure na mocniejsza. 99% ktore rozpytuja o swap mozliwosci itp tego nie zrobi, bo koniec koncow i tak okazuje sie to mocno nierozsadne.

Nie zrozum mnie zle, ale nawet swap typu p&p to jest kasa, robota i masa potencjalnych problemow. NA PEWNO nie jest to uzasadnione ekonomicznie. Mowisz ze masz 10k PLN, sprzedaj swoje mitsu za ~5k PLN i napewno dostaniesz w miare fure juz z zalozonym gazem ew, do poprawki - wyjdzie i tak taniej, i byc moze nawet bedziesz mogl pojezdzic samochodem zamiast wertowac fora, manuale i inne katalogi :mrgreen:
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2011, 23:39   

jak nie chcesz rakiety, to 1.6 90KM by Ci wystarczyło, na dobrą sprawę :) różnica jest spora między 1.3 a 1.6, uwierz na słowo :) . Natomiast możesz brać pod uwagę również 1.8 SOHC z Carismy (113KM bodajże czy 116) i ten silniczek też wkładasz p&p bez zbędnych kombinacji. W Niemczech jeździ tego trochę, na Wyspach bawią się albo w 2.0 z MIVECa (u nas trzeba wiązkę kombinować, u nich jest wszystko ok), albo 2.0T z Evo, to już tak po bandzie :) 2.5V6 jest kilka na Wyspach, ale dużo mniej od MIVECów.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2011, 19:15   

Temat o swapie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82
Ogólnie polecam też zapoznać się z :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17006
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Oskar2000 
Forumowicz
COLT


Auto: colt CJ0 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 28-08-2011, 14:21   

Ja jestem w trakcie przekładki do colta GDI-ka silnik juz pali wchodzi bez przeróbek, przekładka też całej instalacji z carismy, jedyne co trzeba dorabiac to deske pod panel z climatronica i pod licznik z gdi bo nie pasuje deska z carismy. Jaki będize efekt opiszę jak auto będzie gotowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.