Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
J.Ch(why)L Galant EA5A 2.5 V6 Avance '01
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 21-08-2011, 22:12   

radek79 napisał/a:
a ja radzę od razu robić konserwację podwozia jeżeli auto jest ze Szwajcarji mogę się założyć że podwozie całe rude


Dokładnie oglądałem podwozie.
Jest tylko czarny mat pod kołem zapasowym, być może tam wyżarło dziurkę. Nadkola tylne w niektórych miejscach burchelki, w jednym miejscu na drugim nadkolu była robiona zaprawka przez handlarza, o czym wiedziałem, ale to dobrze. Głęboko z tyłu w nadkolu też na powierzchni jest ruda. Trzeba zrobić przed zimą, żeby nie narobić sobie szkód.

Przed zimą będzie zrobione. Nie wiem tylko czy oddam do blacharza, czy zrobie to sam i jedynie malowanie pozostawie blacharzowi.

Co do reszty podwozia - tylko w 2 miejscach powierzchniowe rude, ale wystarczy przetrzeć i zakonserwować. Reszta zdrowa. Kielichy również zdrowe póki co.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 22-08-2011, 08:39   

sveno napisał/a:
radek79 napisał/a:
jeżeli auto jest ze Szwajcarji mogę się założyć że podwozie całe rude
załóż się ze mną, ja też mam Szwajcara :)


albo ze mną
mam auto ze Szwajcarii i podwozie się jeszcze trzyma
nie mówie, że nie ma śladów rudej, ale maks 1% powierzchni

radek79 napisał/a:
miałem ostatnio gala ze Szwajcarji i po umyciu podwozia przed położeniem konserwacji nawet z wahaczy schodziła farba od szwajcarskich solanek


aha, i to oznacza, że każde auto ze Szwajcarii wygląda tak samo?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22-08-2011, 09:26   

tomek84 napisał/a:
sveno napisał/a:
radek79 napisał/a:
jeżeli auto jest ze Szwajcarji mogę się założyć że podwozie całe rude
załóż się ze mną, ja też mam Szwajcara :)


albo ze mną
mam auto ze Szwajcarii i podwozie się jeszcze trzyma
nie mówie, że nie ma śladów rudej, ale maks 1% powierzchni

radek79 napisał/a:
miałem ostatnio gala ze Szwajcarji i po umyciu podwozia przed położeniem konserwacji nawet z wahaczy schodziła farba od szwajcarskich solanek


aha, i to oznacza, że każde auto ze Szwajcarii wygląda tak samo?

dobrze umyjcie spód kerszerem tak jak to się robi profesjonalnie przed położeniem konserwacji po tem niech wyschnie ,możecie się w tedy z dziwić
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22-08-2011, 09:45   

z resztą nie napisałem że musi być na 100% u każdego ale widziałem kilkanaście aut u z najomego na konserwacji różnych marek z rudą pod podwoziem właśnie ze Szwajcari
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 22-08-2011, 09:48   

radek79 napisał/a:
dobrze umyjcie spód kerszerem tak jak to się robi profesjonalnie przed położeniem konserwacji po tem niech wyschnie ,możecie się w tedy z dziwić


właśnie to zrobiłem ze 2 tygodnie temu

radek79 napisał/a:
z resztą nie napisałem że musi być na 100% u każdego ale widziałem kilkanaście aut u z najomego na konserwacji różnych marek z rudą pod podwoziem właśnie ze Szwajcari


ja sam u siebie zrobie konserwacje przed zimą, ale nie dlatego, że rudej tam dużo, a dlatego, że się pojawia i żeby jej za dużo nie było

pozdrawiam
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-08-2011, 17:14   

U mnie jest ok 1%, podobnie jak napisał tomek84.
Wszystko da się zrobić, o ile jest tylko powierzchniowo.
Mój jeździ po drogach dopiero od dalszej połowy 2003r. więc może dlatego nie jest aż tak zaatakowany. To samo tyczy się kielichów.

Najważniejsze to nie dopuscić do dalszego rozwoju. Brunox, Variant reaktywny podkład + masa uszczelniająca + masa bitumiczna czeka :D
 
 
Mithrill 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: Lancer 1.6 16V (C66A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 543
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 22-08-2011, 19:32   

Jak się do tego zabrać?
Jakby był jakiś mały FAQ, to proszę o linka, lub opisanie.

Pewnie najpierw dokładne czyszczenie podwozia i elementów rdzewiejących.
I jak lecimy dalej? Nanosicie to wszystko pędzlami, czy są jakieś pistolety natryskowe?
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 25-08-2011, 19:38   

1. Myjesz podwozie
2. Najpierw czyścisz rdzę do gołej blachy szpachelką, papierem ściernym itp.
3. Po starciu odtłuszczasz powierzchnię Nitrem.
4. Na głębszą rdzę nakładasz preparat Brunox Epoxy, 2 warstwy i czekasz aż wyschnie (oczywiście z przerwami między nakładaniem warstw).
5. Po wyschnięciu całość malujesz 2 warstwy podkładem reaktywnym (oczywiście z przerwami między nakładaniem warstw), a miejsca newralgiczne tj łączenia blach, zgrzewy itp - masą uszczelniającą.
6. Po wyschnięciu podkładu idą kolejne 2 warstwy - masa bitumiczna. Analogicznie do pkt 4 i 5

Tak wykonana konserwacja zabezpieczy nadkola/podwozie na dłuugie lata.
Najważniejsze to dokładnie oczyścić z korozji i odtłuścić. Jeżeli będzie robota zrobiona niedokładnie (niedokładne wyczyszczenie z rdzy), po zimie (max 2 zimy) konserwacja zacznie odpadać z rdzą.

Ja jeszcze osobiście tego nie robiłem, ale kilku Maniaków robiło jak wyżej i sobie chwalą efekty - spokój z korozją na lata.
 
 
Mithrill 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: Lancer 1.6 16V (C66A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 543
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 26-08-2011, 16:58   

Mój Lanc miał taki zabieg zrobiony jeszcze w Niemczech.
Do dziś podwozie mam czarne jak smoła.
Jedynie na nadkolach konserwacja już się "zużyła"/wytarła.
Zapewne od kamyczków, piasku, no i myjek ciśnieniowych.

Dzięki JayChyl za mały tutorial! Teraz będę wiedział jak to zrobić samemu... :biggrin:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-08-2011, 11:17   

Mithrill napisał/a:
Mój Lanc miał taki zabieg zrobiony jeszcze w Niemczech.
Do dziś podwozie mam czarne jak smoła.
Nie porównuj swojego Lancera do Galanta EA.
 
 
Cooler 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kolno @ Olecko
Wysłany: 27-08-2011, 12:05   

Witam kolegę z Łomży ;)
Bardzo ładny galant i skrzynia lepsza niż moja :p W tiptronicu nie było skrzyń 5 biegowych?
Zapraszam na motone.pl ;)
Ostatnio zmieniony przez mkm 30-08-2011, 03:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mithrill 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: Lancer 1.6 16V (C66A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 543
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 27-08-2011, 18:51   

Hugo napisał/a:
Mithrill napisał/a:
Mój Lanc miał taki zabieg zrobiony jeszcze w Niemczech.
Do dziś podwozie mam czarne jak smoła.
Nie porównuj swojego Lancera do Galanta EA.


Wybacz, ale w którym miejscu porównuję Lanca do Gala?
Nie wiem po co wypisujesz takie pierdoły... :wink:
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-09-2011, 22:07   

Cooler napisał/a:
Witam kolegę z Łomży ;)
Bardzo ładny galant i skrzynia lepsza niż moja :p W tiptronicu nie było skrzyń 5 biegowych?
Zapraszam na motone.pl ;)


Były, ale w ostatnich wypustach jakoś około 2003r. Invecs III bodajże. U siebie mam Invecs II.

Szykuje się wymiana rozrządu za jakiś tydzień. Trzeba kupić paski, rolki, simmeringi... trzymając się zasady Made in Japan.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.