Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to termostat?
Autor Wiadomość
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2011, 21:57   

MikeDID napisał/a:
fuegos napisał/a:
JackD ma racje. Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Przy sprawnym ukladzie silnik osiaga temp. robocza po kilku minutach pracy.


Po kilku minutach? Tzn?

Ja mam DIDa, wymieniałem ostatnio termostat bo 90st. w sumie nigdy nie mógł dobić. Teraz jest z tym ok.

Ale, u mnie nagrzanie do tych 90st. trwa tak z 15 minut...

Czy to jest prawidłowe zachowanie dla dida?


Jak najbardziej prawidłowe. Silnik Diesła nagrzewa się powoli, szczególnie w okresie zimowym. Pozdr
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2011, 13:04   

Ok, dzięki - też mi się tak wydawało ale te 'kilka' minut trochę mnie zaskoczyło.

Można ew. pokusić się o sprawdzenie świec w podgrzewaczu cieczy chłodzącej, bo one też są odpowiedzialne za przyspieszenie podgrzania cieczy w DIDach..

Teoretycznie jak podłączyłem je 'na krótko' to przewodziły, ale żeby się w ich okolicach ciepło zrobiło, to nie - silnik był oczywiście wyłączony.

Więc się zastanawiam nad ich wymianą lub co najmniej dokładniejszym sprawdzeniem...
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2011, 18:31   

MikeDID napisał/a:


Można ew. pokusić się o sprawdzenie świec w podgrzewaczu cieczy chłodzącej, bo one też są odpowiedzialne za przyspieszenie podgrzania cieczy w DIDach..

Teoretycznie jak podłączyłem je 'na krótko' to przewodziły, ale żeby się w ich okolicach ciepło zrobiło, to nie - silnik był oczywiście wyłączony.

Więc się zastanawiam nad ich wymianą lub co najmniej dokładniejszym sprawdzeniem...


Znaczy masz grzałkę w układzie chłodzenia?? wersja skandynawska?
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2011, 09:52   

A to nie jest standard w DIDach? :) Tak, mam grzałkę....

Hmm, jakbym wiedział jak poznać wersję skandynawską to bym odpowiedział na Twoje pytanie :)
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 25-08-2011, 08:18   

Dołożę się do tematu z moim problemem...
Do tej pory cari jeździła normalnie - temperatura pracy po nagrzaniu ok 89 stopni...troszkę mniej niż połowa skali...
Wczoraj patrzę a wskazówka temp. wychylona ponad 3/4...klimatronik ustawiony na 23 stopnie...
po dokładniejszej obserwacji sprawa wygląda tak:
auto dąży do tego aby się przegrzać, na wolnych obrotach dochodzi do ok 89 stopni natomiast przy 1500 już temp. rośnie i podchodzi do czerwonego pola...ustawienie klimatronika na 32 stopnie powoduje spadek temp. - tak samo na wolnych obrotach jak i ok 1500 obr., ustawienie na MAX COOL daje wzrost temperatury i dążenie do czerwonego pola.
W praktyce: jadę spokojnie-temperatura ok. Jadę bardziej agresywnie - temp. rośnie i przekracza 89 stopni. Postój na światłach, auto na wolnych obrotach powolny spadek temp. Ruszenie ze świateł i jazda bardziej dynamiczna - wzrost temp., ustawienie klimatronika na 32 w trakcie jazdy - w aucie safari ale temp. silnika spada...

Gdzie szukać przyczyny ? Wina termostatu czy niedomaganie pompy wody ?
Wcześniej już padały podejrzenia na termostat bo jak klimatronik był ustawiony na 26-27 stopni to leciało zimne powietrze a ustawienie na 28-29 - gorące, nie było tego obszaru przejściowego (letnie powietrze itd.) a skala zawiera się w przedziale 17-32 stopnie.
Pompa wody wymieniona ok 15kkm temu (rok czasu jeździ) ale nie da się ukryć że od kilku dni spod maski dochodzi słabe wycie (łożysko...etc.) pasek wielorowkowy który wymieniał ten sam mechanik jest już popękany a był wymieniany razem z pompą...więc teraz nie wiem czy powinienem sugerować się żywotnością pompy 40kkm czy szykować kasę na nową...
Od czego zacząć ? Co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
Będę wdzięczny za sugestie...
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-08-2011, 10:21   

korwet napisał/a:
pasek wielorowkowy który wymieniał ten sam mechanik jest już popękany a był wymieniany razem z pompą
??????
W GDI pompę cieczy chłodzącej napędza pasek rozrządu. Za „młoda, żeby było z nią coś nie tak…, chyba że... wirnik odpadł /malo realne/.

Jak powinno być z tą temperaturą….
Temperatura układu chłodzącego jest utrzymywana przez termostat. Jego początek otwarcia w naszych silnikach to 85 stopni. Jego konstrukcja zapewnia stabilną temperaturę w przedziale 95-100 stopni. Nawiew powietrza w czasie jazdy w zupełności wystarcza żeby schłodzić silnik nawet przy maksymalnym obciążeniu.
W pewnych sytuacjach, korki, lato ciecz chłodząca osiąga 104 stopnie, w tym momencie załącza się wentylator chłodzący. Jego wyłączenie następuje przy 102 stopniach, trwa to parę chwil.
Dane o temperaturze cieczy ECU silnika pobiera z dwupinowego czujnika wkręconego w blok silnika. Wykres temperatur widać doskonale w logach z Evoscana. Przy okazji można sprawdzić i porównać prawidłowość wskazań z ECU z tym co na zegarze się dzieje.. Znaczy czy te twoje 89 stopni, to prawda.
Czujnik jednopinowy, wkręcony w obudowę termostatu daje sygnał na zegar.
Żyje jakby własnym życiem. W czerwone pole wskazówka jednak nie powinien wchodzić.
Zachowanie klimatronika masz prawidłowe, jak grzeje, to pobiera ciepło z małego obiegu schładzając silnik.

Problem widziałby faktycznie w termostacie. Nie w pełni się otwiera, albo założono nie ten typ, o zbyt małym przelocie.
Zdemontuj termostat /trzeba trochę cieczy chłodzącej upuścić, i odkręcić dwie śruby/, i do gara z nim, przy 98 stopniach powinien być w pełni otwarty.

Test tak wygląda:



Pozdrawiam
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-08-2011, 11:39   

Cześć,
korwet napisał/a:
Gdzie szukać przyczyny ? Wina termostatu czy niedomaganie pompy wody ?


Zacznij od termostatu. Jeśli nagrzewnica schładza Ci ciecz chłodzącą to oznacza to, że pompa żyje. Nie wiem jaki jest dostęp w GDi, ale DID zrobiłem wszystko w 15 minut i jest cacy. Koszt termostatu znikomy.
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 25-08-2011, 14:23   

aren195612 napisał/a:
Nawiew powietrza w czasie jazdy w zupełności wystarcza żeby schłodzić silnik nawet przy maksymalnym obciążeniu.

Jak mam klimatronik na np. 23 to sam nawiew powietrza nie wystarcza idzie wskaźnik aż do czerwonego...dalej nie czekam tylko włączam ogrzewanie na kabine...przy ogrzewaniu na 32 temperatura wraca normy - te 89 stopni to był tylko mój strzał, nie mam skali na wskaźniku a gdzieś słyszałem że to jest prawidłowa temp. pracy silnika tylko że chyba 1,4 :mrgreen: , więc pewnie jest taka jak piszesz...
aren195612 napisał/a:
albo założono nie ten typ, o zbyt małym przelocie

termostat był nieruszany od przeszło roku więc montaż niewłaściwego można wykluczyć, wcześniej sprawował się na tyle dobrze że nie było problemów z temp. silnika...
jedyne co zauważyłem to to że:
korwet napisał/a:
Wcześniej już padały podejrzenia na termostat bo jak klimatronik był ustawiony na 26-27 stopni to leciało zimne powietrze a ustawienie na 28-29 - gorące, nie było tego obszaru przejściowego (letnie powietrze itd.) a skala zawiera się w przedziale 17-32 stopnie

Wydawało by się że powinna być możliwość płynnej regulacji temperatury a nie że w przedziale 17-26 stopni zimno a w przedziale 27-32 gorąco...
MikeDID napisał/a:
Jeśli nagrzewnica schładza Ci ciecz chłodzącą to oznacza to, że pompa żyje

Martwi mnie tylko to wycie pod maską...wspomaganie klima i ładowanie działa bez zarzutu... :?
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-08-2011, 15:52   

Najszybciej i najtaniej (bo samemu) sprawdzisz termostat. Zobacz czy on jest sprawny, a po tym trzeba zbadać to wycie.

Wyjmij termostat, włóż do jakiegoś garnka, na kuchnie i zagrzej wodę. Jeśli jest ok to otworzy się bez problemu. Jeśli tak to pompa, co ewentualnie odgłos może na to wskazywać, już umiera.

Ew. możesz sprawdzić czy wąż, który idzie do chłodnicy od cieczy, jest ciepły/gorący gdy wskaźnik od temperatury pokazuje temp. >> 90 st.

Jeśli jest zimny to oznaczałoby, że termostat nie otworzył zew. obwodu. No, ew. jeszcze możesz mieć gdzieś przytkany zew. obwód ;) .
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 26-08-2011, 03:55   

MikeDID napisał/a:
wąż, który idzie do chłodnicy od cieczy, jest ciepły/gorący gdy wskaźnik od temperatury pokazuje temp. >> 90 st.

wąż wchodzący do chłodnicy na górze jest gorący, natomiast ten który wychodzi z chłodnicy na dole jest zimny -> letni...obudowa termostatu też jest gorąca.
Zauważyłem że decydujące są warunki atmosferyczne, tj. temp. otoczenia...np. na odcinku 7 km przez pierwszy km silnik łapie temp. i wskazówka dochodzi prawie do połowy, utrzymuje się tak przez jakiś czas a dopiero później zaczyna przekraczać połowę skali...
w południe zaczęła przekraczać po ok. 3-4km, a teraz jechałem (3:30 w nocy) to dopiero na powrocie przekroczyła połowę skali czyli po ok 7km
klimatronik miałem na 23st. i cały czas leciało zimne powietrze, jak wskazówka zbliżyła się do 3/4 skali ustawiłem na max ogrzewanie i wskazówka wróciła na swoje miejsce (niecała połowa skali)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-08-2011, 12:37   

Termostat do wymiany.
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 26-08-2011, 12:53   

Dzięki za wskazówki i sugestie...
Termostat zamówiony... w IC 62zł
dzisiaj odbieram, w sobotę wymiana a po wszystkiemu podzielę się spostrzeżeniami...

Powinienem wiedzieć coś jeszcze oprócz tego że trochę płynu mi wycieknie ?
Coś z obudową robić szczególnego skoro będzie rozebrane ?

EDIT 2011-08-27 22:00

Termostat wymieniony...w sumie roboty na 15-20 minut...ale jak ma się właściwy na wymianę. Ten który dostałem w IC miał średnicę ok 48mm jak dobrze pamiętam i temp. otwarcia 82 stopnie. Ten który wyjąłem z auta miał średnicę ok 56mm i temp. otwarcia 85 stopni. Ostatecznie udało mi się znaleźć termostat o średnicy ok 56mm i temp. otwarcia 82 stopnie. W jednym sklepie usłyszałem nawet że są termostaty zimowe i letnie :mrgreen:

Autko zachowuje się wzorowo...poza jednym wyjątkiem...szybko łapie temperaturę pracy i utrzymuje ją tak że wskazówka nie drgnie ani o jedną kreseczkę...ale pozostał problem dot. ustawień ogrzewania na kabinę...w dalszym ciągu przy ustawieniu klimatronika w przedziale 17-28 stopni do środka leci zimne powietrze, 29-30 stopni - letnie powietrze, a przy MAX tj. 32 stopnie gorące...macie jakieś pomysły co z tym zrobić ? Gdzie tutaj szukać przyczyny ?
 
 
gitara 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 01-02-2013, 20:45   

Witam !! ja mam problem ze wskaźnikiem temperatury , ogrzewanie działa bez zarzutów po paru km leci gorące ale wskaźnik , podnosi się bardzo wolno i zostaje w 1/3 i nawet po dłuższej jeździe już więcej się nie podnosi , jaki może być powód ? jakiś czujnik ?
_________________
gitara
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2013, 21:22   

Może być poprostu niesprawny termostat, trzeba sprawdzić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gitara 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 01-02-2013, 21:24   

no właśnie termostat sprawdziłem i działa , mało tego kupiłem nowy i jest bez zmian , dlatego nie wiem co dalej
_________________
gitara
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.