Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszukiwanie + po stacyjce w Pajero II
Autor Wiadomość
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-09-2011, 01:32   Poszukiwanie + po stacyjce w Pajero II

Założyłem światła do jazdy dziennej, ale nie mam czym ich zasterować.
Nie chce powielać tematu, ale u mnie z + po stacyjce jest problem.
Szukałem pod maską w puszce z bezpiecznikami i pod stacyjką. Zawsze jest napięcie a pod stacyjką na kablu on zanika po odpaleniu.
Z pewnością jest na pompie, ale tam ciężko się dostać. Czy jest jakiś prosty sposób?
_________________
Przemysław
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-09-2011, 06:36   

Ze stacyjki musi wychodzić przewód na którym nie zanika napięcie czy przy odpalaniu czy na pracującym silniku.
 
 
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-09-2011, 12:56   

U mnie jest sterowanie masą. Nie jestem znawcą i proszę o wyrozumiałość.
Sprawdzałem miernikiem. Plus jest na pierwszym i drugim stopniu stacyjki. Na kablu ON niestety zanika.
Próbowałem z podgrzewanymi szybami. Tam jest stały +. Nie można z tego skorzystać. Klakson działa również bez zapłonu, ehh.
_________________
Przemysław
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-09-2011, 16:34   

Jeśli stacyjka rzeczywiście załącza masę a nie + ale znalazłeś również stały + to spokojnie + po włączeniu na zapłon można wysterować za pomocą przekaźnika. Ja w poprzednim autku załączanie świateł dziennych wysterowałem sygnałem czujnika ciśnienia oleju. Światła zapalały się jak gasła kontrolka oleju.



Stały + podłączasz pod zacisk 30 i 85, masę ze stacyjki po przekręceniu na zapłon pod zacisk 86 a na zacisku 87a będziesz miał potrzebny + po włączeniu na zapłon.
 
 
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-09-2011, 23:55   

Już mi się miesza w głowie.
Opisze stacyjkę:
BAT biały + z AKU
ACC
IG1, IG2
ST masa w chwili zapłonu
Nie mam czym zasterować tych świateł. :(
Mam założone odcięcie zapłonu. 85 masa; 30, 87 gruby czarny IG2 (przecięty); 86 wychodzą 2 diody półprzewodnikowe (jedna do 87 a druga przez mikroswitch i bezpiecznik do 30) Dioda świecąca jest podpięta do stałego + ze stacyjki i czarnego kabla co idzie do 87.
Ja myślę, że ze stacyjki nie da rady.
A jak to zrobić poprzez kontrolkę ładowania AKU?

Znalazłem alternatywę :D
AVT990 AUTOMATYCZNY WŁACZNIK ŚWIATEŁ SAMOCHODOWYCH
W opisie też pisało o tym + po stacyjce, ale moim zdaniem to bez znaczenia. Ja podepnę pod IG2. Układ oparty o komparator, diodę zenera i opornik. Wystarczy ustawić próg zadziałania układu na rezystorze montażowym.
Zależy mi na prostym montażu. Do kabli od pompy nie dałem rady sięgnąć.
Czy ktoś testował opisany układ?? (schemat jest dostępny na stronie sklepu AVT.)
_________________
Przemysław
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-09-2011, 07:33   

Jeśli wchodzi + z akumulatora to masy w stacyjce nie możesz mieć a jedynie miernik tak pokazuje bo łapie masę przez odbiorniki. Włącz na zapłon, nie na odpalanie i wtedy sprawdzaj gdzie jest +. Dlatego pokazało ci masę bo stacyjka podczas odpalania odłącza wszystkie odbiorniki aby nie obciążać dodatkowo akumulatora.
 
 
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-09-2011, 10:46   

+ jest na każdym z wyjątkiem ST. W czasie odpalania na ST jest chwilowo napięcie.
Chyba skorzystam z gotowego układu AVT.
OPIS:
Układ służy do samoczynnego włączania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu. Wtedy to pracujący alternator powoduje, że napięcie w instalacji elektrycznej samochodu osiąga wartość nominalną 14...14,4 V. Wzrost napięcia powyżej napięcia akumulatora jest wykrywany przez układ.
_________________
Przemysław
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-09-2011, 13:05   

Taki gotowy układ automatycznie włączający światła, trochę z lenistwa :) mam w Carismie. Coraz mniej chce mi się bawić w takie rzeczy.
 
 
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-09-2011, 13:37   

Układ przyjdzie jutro. Wiele osób tego szukało. Firma AVT produkuje takie pierdółki.
Jak wszystko zrobię to dodam fotki.
Dzięki za pomoc.
_________________
Przemysław
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-09-2011, 16:35   

Nie ma za co, w sumie to nie wiele ci pomogłem. Sądziłem że szukasz rozwiązania jak najtańszym kosztem i dlatego nie proponowałem automatycznego włącznika, a to jednak najwygodniejsze rozwiązanie. Ja w moim przypadku trochę go zmodyfikowałem, nie zasiliłem za jego pomocą bezpośrednio świateł mijania i pozycyjnych, a zdublowałem jedynie włącznik świateł w manetce przy kierownicy który podaje jedynie sygnał - masę na przekaźnik.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-09-2011, 20:17   

Na pewno plus po stacyjce masz przy radiu.
Nie wiem tylko na jakim przewodzie. Jeśli masz kostkę ISO to znajduje się on koło masy.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
chewbacca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II GLS 2.8TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-09-2011, 21:59   

Właśnie + był wszędzie już na 2 stopniu stacyjki. U mnie światła pozycyjne, mijania i drogowe świecą już na 1 stopniu stacyjki. Nietypowa konstrukcja.
Układzik już niebawem przyjdzie kurierem :D
_________________
Przemysław
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.