Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariackie obroty silnika 3,2 DID
Autor Wiadomość
vaxam 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 07-09-2011, 20:54   Wariackie obroty silnika 3,2 DID

Zanim wyłożę mój problem na wstępie chciałem przywitac wszystkich ! Mam na imię Radek i jestem z Wałbrzycha. Od miesiąca jestem posiadaczem Pajero 3.2 DID z 2001 roku. Autko bezwypadkowe swietnie urzymane i generalnie nie mogę narzekac, ale ostatnio ujawnił sie mega problem:
silnik bez wyraznej przyczyny tzn przy spokojnej jednostajnej jeździe zaczyna sie samoczynnie rozkręcac az do maksymalnych obrotów, nie ma zadnego odciecia tylko totalny maks! Zapala sie tez check engine. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wraca do normy i jest ok przez 3-4 dni.

Może mieliscie podobne przypadki ? pozdrawiam
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 07-09-2011, 22:17   

cześć, dwie rzeczy potencjometr gazu lub nastawnik dawki wtrysku ewentualnie dużo nagaru lub oleju w kolektorze dolotowym ale raczej dwie pierwsze przyczyny.
powodzenia
_________________

 
 
vaxam 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 07-09-2011, 22:25   

dzieki za podpowiedzi, osobiscie tez mysle ze to elektronika poniewaz po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy no i mozna go wylaczyc kluczykiem czyli odpada samozapłon, tylko czy potencjometr gazu przy pedale moglby sam podniesc tak obroty ( przy trzymaniu pedału praktycznie w jednej pozycji ) jutro pojade podpiac go do kompa moze cos wyjdzie ???
btw gdzie jest złącze diagnostyczne w moim misku ?
Ostatnio zmieniony przez vaxam 07-09-2011, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 07-09-2011, 22:32   

potencjometr gazu jako odbiornik o zmiennej charakterystyce rezystancyjnej powinien mieć wygląd na monitorze oscyloskopu spłaszczonej hiperboli.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-09-2011, 23:16   

vaxam napisał/a:
dzieki za podpowiedzi, osobiscie tez mysle ze to elektronika poniewaz po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy no i mozna go wylaczyc kluczykiem czyli odpada samozapłon, tylko czy potencjometr gazu przy pedale moglby sam podniesc tak obroty ( przy trzymaniu pedału praktycznie w jednej pozycji ) jutro pojade podpiac go do kompa moze cos wyjdzie ???
btw gdzie jest złącze diagnostyczne w moim misku ?

na wysokości kolana prawego kierowcy, od spodu, pod deska.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
vaxam 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 08-09-2011, 13:16   

coś juz wiem :) byłem dzisiaj podpiac miska pod komuter i pokazało błąd pedału przyspieszenia wiec szukam dalej czy to kwestia potencjometru czy cos na połączeniu bo gosc ktory podpinał kompa mówił że jak ruszał kostką to zmieniały się wartości :?:
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 08-09-2011, 20:18   

tak pokazuje komputer, możliwe, że nastawnik dawki wariuje i dane wejściowe do PCM z pedału i nastawnika są różne i dlatego wywala taki błąd, najlepiej podepnij od kogoś potencjometr na podmiankę, oczywiście po skasowaniu błędów z pamięci to będziesz pewien,że to pedał jeśli nie pedał to do czyszczenia nastawnik.

[ Dodano: 09-09-2011, 18:16 ]
jakie błedy wyskoczyły, zmanuala wynika,że za pedał może pokazywać 4 błędy, 2 to wina pedału, a 2 nastepne to błędy pośrednie
_________________

 
 
vaxam 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 21-09-2011, 10:44   

witam, od czasu skasowania błędu i przeczyszczenia wtyczki przy potencjometrze problem narazie zniknął.... orientujecie się może jaki protokół komunikacji i jaki typ złącza diagnostycznego jest w Pajero 3.2 DiD z 2001 roku chciałem kupic interfejs żeby samemu podejżeć parametry ale nigdzie nie mogę znalezc takiej informacji, wszędzie jest napisane ogólnie ze diesle po 2003 r maja obd2 a wczesniej co było ????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.