 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wariackie obroty silnika 3,2 DID |
Autor |
Wiadomość |
vaxam
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 07-09-2011, 20:54 Wariackie obroty silnika 3,2 DID
|
|
|
Zanim wyłożę mój problem na wstępie chciałem przywitac wszystkich ! Mam na imię Radek i jestem z Wałbrzycha. Od miesiąca jestem posiadaczem Pajero 3.2 DID z 2001 roku. Autko bezwypadkowe swietnie urzymane i generalnie nie mogę narzekac, ale ostatnio ujawnił sie mega problem:
silnik bez wyraznej przyczyny tzn przy spokojnej jednostajnej jeździe zaczyna sie samoczynnie rozkręcac az do maksymalnych obrotów, nie ma zadnego odciecia tylko totalny maks! Zapala sie tez check engine. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wraca do normy i jest ok przez 3-4 dni.
Może mieliscie podobne przypadki ? pozdrawiam |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 07-09-2011, 22:17
|
|
|
cześć, dwie rzeczy potencjometr gazu lub nastawnik dawki wtrysku ewentualnie dużo nagaru lub oleju w kolektorze dolotowym ale raczej dwie pierwsze przyczyny.
powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
vaxam
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 07-09-2011, 22:25
|
|
|
dzieki za podpowiedzi, osobiscie tez mysle ze to elektronika poniewaz po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy no i mozna go wylaczyc kluczykiem czyli odpada samozapłon, tylko czy potencjometr gazu przy pedale moglby sam podniesc tak obroty ( przy trzymaniu pedału praktycznie w jednej pozycji ) jutro pojade podpiac go do kompa moze cos wyjdzie ???
btw gdzie jest złącze diagnostyczne w moim misku ? |
Ostatnio zmieniony przez vaxam 07-09-2011, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 07-09-2011, 22:32
|
|
|
potencjometr gazu jako odbiornik o zmiennej charakterystyce rezystancyjnej powinien mieć wygląd na monitorze oscyloskopu spłaszczonej hiperboli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-09-2011, 23:16
|
|
|
vaxam napisał/a: | dzieki za podpowiedzi, osobiscie tez mysle ze to elektronika poniewaz po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy no i mozna go wylaczyc kluczykiem czyli odpada samozapłon, tylko czy potencjometr gazu przy pedale moglby sam podniesc tak obroty ( przy trzymaniu pedału praktycznie w jednej pozycji ) jutro pojade podpiac go do kompa moze cos wyjdzie ???
btw gdzie jest złącze diagnostyczne w moim misku ? |
na wysokości kolana prawego kierowcy, od spodu, pod deska. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
vaxam
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 08-09-2011, 13:16
|
|
|
coś juz wiem byłem dzisiaj podpiac miska pod komuter i pokazało błąd pedału przyspieszenia wiec szukam dalej czy to kwestia potencjometru czy cos na połączeniu bo gosc ktory podpinał kompa mówił że jak ruszał kostką to zmieniały się wartości |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-09-2011, 20:18
|
|
|
tak pokazuje komputer, możliwe, że nastawnik dawki wariuje i dane wejściowe do PCM z pedału i nastawnika są różne i dlatego wywala taki błąd, najlepiej podepnij od kogoś potencjometr na podmiankę, oczywiście po skasowaniu błędów z pamięci to będziesz pewien,że to pedał jeśli nie pedał to do czyszczenia nastawnik.
[ Dodano: 09-09-2011, 18:16 ]
jakie błedy wyskoczyły, zmanuala wynika,że za pedał może pokazywać 4 błędy, 2 to wina pedału, a 2 nastepne to błędy pośrednie |
_________________
 |
|
|
|
 |
vaxam
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 21-09-2011, 10:44
|
|
|
witam, od czasu skasowania błędu i przeczyszczenia wtyczki przy potencjometrze problem narazie zniknął.... orientujecie się może jaki protokół komunikacji i jaki typ złącza diagnostycznego jest w Pajero 3.2 DiD z 2001 roku chciałem kupic interfejs żeby samemu podejżeć parametry ale nigdzie nie mogę znalezc takiej informacji, wszędzie jest napisane ogólnie ze diesle po 2003 r maja obd2 a wczesniej co było ???? |
|
|
|
 |
|
|