Co to za część? |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-10-2006, 17:27 Co to za część?
|
|
|
Jak w temacie chodzi o to coś zaznaczone na fotce na zielono. Jest to co prawda silnik 12V (ja mam 8V) i czy powinienem mieć to w swoim Colcie? Kiedyś było, ale nie podłączone (tzn. tylko wkręcone w kolektor wydechowy) a tego grubego węża i cienkiego (widoczne na fotce) nie miałem w ogóle. Pół roku temu to odkręciłem od kolektora i otwór zaślepiłem. Nie mam pojęcia też gdzie ten wąż i cienki wężyk mają być podłączone. Mam założony kolektor wydechowy od 4G15 (już był jak kupiłem auto) i to coś już było w niego wkręcone. Jak ktoś wie coś na ten temat to byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Drugie pytanie: Co to za puszeczka (może przekaźnik-ale od czego?), zaznaczony na fotce kolorem białym. Pytam o to przy okazji i z czystej ciekawości.
Zapożyczone z serwisu otoMoto
Aha jeżdżę na LPG i może to coś było celowo nie podłączone? |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 18:55
|
|
|
To o czym mowisz to zawor EGR.(pobiera on spaliny i kieruje je do filtra-tyle wiem). Na fotce masz pokazane gdzie ma isc gruby waz=obudowa filtra powietrza. Ten cienki podcisnieniowy laczy sie z innym kompletem wezy z zielonym paskiem.
Ja mialem 4g13 na gazniku i tez byl tam egr. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-10-2006, 22:05
|
|
|
qbartx napisał/a: | Ja mialem 4g13 na gazniku i tez byl tam egr |
OK to wiem co to jest. Przypomniałem sobie, że znajomy ma Pony 1.3 8V na gaźniku i ma ten zawór podłączony. Tyle tylko, że on ma gaźnik ten nowszy-rozbudowany (mnóstwo podciśnień, sonda lambda itd.) a ja mam ten starszy typ-mechaniczny. Więc nie wiadomo czy powinienem to mieć podłączone.
A Ty jaki masz gaźnik w swoim Colcie?
[ Dodano: 14-10-2006, 22:18 ]
W niektórych silnikach Mitsu, w których zawór EGR jest umieszczony na kolektorze ssącym celowo się go zaślepia. Z jakiego powodu?
Mam nadzieję, że jego brak w moim przypadku nie wpływa negatywnie na silnik. |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 22:27
|
|
|
Ja mam gaznik elektr. :/ Z tego co wiem w mechanicznym chyba nie bylo egr wiec zle nie moze na twoj silnik wplywac
Zawor zaslepia sie z o ile mi dobrze wiadomo aby uniknac zabrudzania sie przepustnicy/gaznika. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-10-2006, 22:40
|
|
|
Dzięki. Dostałeś "pomógł". A nie wiesz przypadkiem od czego jest to coś zaznaczone na biało? |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 22:43
|
|
|
tak na szybko nie wiem ale lukne u siebie co to za ustrojstwo tam siedzi Jakis przekazniczek ale co on wlacza to sie zobaczy jeszcze. Pzdr |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-10-2006, 14:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | zaznaczone na fotce na zielono |
ja mam to samo i tez nie wiedzialem do czego to jest ? ale wiem ze jak sie zdejmie ta czarna rure z tego ustrojstwa to jak sie jedzie normalnie (nic nie slychac) ale jak sie wcisnie gaz w podloge to fajnie mruczy , tak jak bym mial silnik 5 litrow ,
hmmm z tego co zauwazylem w moim colcie to ten bajer pobiera powietrze , i tez nie wiem w jakim celu ?
a to zaznaczone na bialo , kiedys odlaczylem i colt jezdzil normalnie (nic sie nie zmienilo , nic nie zauwazylem ) |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 16:52
|
|
|
szpala85, czytaj dokladnie Juz powiedzialem ze to egr |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-10-2006, 17:03
|
|
|
qbartx napisał/a: | szpala85, czytaj dokladnie Juz powiedzialem ze to egr |
Wiem ,wiem
Ale i tak fajnie odglosy wydaje jak sie sciagnie ta rure |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 14:16
|
|
|
to białe wygląda na gniazdo bezpiecznika - nie jest przypadkiem podłączony do plusa aku?, w środku powinien być spory bezpiecznik - tak 60-80 A |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 15:31
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to białe wygląda na gniazdo bezpiecznika - nie jest przypadkiem podłączony do plusa aku?, w środku powinien być spory bezpiecznik - tak 60-80 A |
to zaznaczone to akurat jest jakis przekaznik...tylko nie wiadomo od czego :/ |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-10-2006, 11:36
|
|
|
A czy to zaznaczone na bialo mozesz wcisnac ? |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2006, 13:33
|
|
|
KaWu napisał/a: | A czy to zaznaczone na bialo mozesz wcisnac ? |
W sensie nadusić jak jakiś przycisk? Nie, nie. To jest tak plastikowa puszeczka chwycona metalową obejmą i przykręcona do nadkola. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-10-2006, 15:24
|
|
|
Hugo napisał/a: | W sensie nadusić jak jakiś przycisk? |
Tak-myslalem ze moze masz wylacznik antywstrzasowy. Ale jak nie, to odpada. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:00
|
|
|
Już wiem co to takiego to co zaznaczyłem na fotce białym kolorem. Jest to przekaźnik czujnika temperatury silnika-tego odpowiedzialnego za ssanie. Gdy odpaliłem auto i zsuwałem wtyczkę z czujnika to przekaźnik "tykał". Więc jest OK. Jednak w dalszym ciągu mam niskie obroty na ssaniu (max. 1000, jednak nigdy nie zgaśnie). Gdy odpaliłem auto po 20 min. postoju (temp. zewn. ok. 7 st. C) i zsunąłem wtyczkę to przekaźnik "cyknął" a obroty silnika się nie zmieniły. Zero reakcji.
Moim zdaniem w tej sytuacji czujnik powinien chociaż na kilkadziesiąt sekund podbić obroty. A Wy jak myślicie?
Muszę mu wreszcie zmierzyć tę oporność. O ile dobrze pamiętam na zimnym 3-4 Ohm.
Aha jeszcze jedno: mianowicie do tego czujnika dochodzi tylko jeden kabel (drugiego ani śladu), mimo iż czujnik ma 2 bolce (ułożone jeden w pionie a drugi w poziomie) |
|
|
|
 |
|