[E3x ALL]Wymieniona maglownica problem z gałkami! Pomocy!! |
Autor |
Wiadomość |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22-09-2011, 02:36 [E3x ALL]Wymieniona maglownica problem z gałkami! Pomocy!!
|
|
|
Witam! Dziś a raczej wczoraj bo już środek nocy wziąłem się za wymianę maglownicy w moim galu i wszystko poszło ok do pewnego momentu. Gdy zamontowałem nową i zabrałem się za wkręcanie gałek okazała się dziwna sprawa że obie gałki musiałem wkręcić do samego końca a mimo wszystko nie pasowało. Efekt jest taki że pełny skręt w lewo mam po troszkę ponad 1 obrocie a w prawo nie ma ograniczenia aż koło zacznie wadzić o elementy. Stąd moje pytanie jak się reguluje maglownice?? Tak by szło normalnie skręcać i dojechać na zbieżność. Powiem szczerze że nie robiłem tego wcześniej a w tej chwili jestem bez auta sparaliżowany. Zastanawiałem się długo gdzie mogłem popełnić błąd może to kwestia montażu w odpowiedniej kolejności z odpowiednimi ustawieniami szczerze nie wiem i proszę o pomoc! |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 22-09-2011, 09:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-09-2011, 09:23
|
|
|
????
W sensie końcówki drążków ?
Jedyna możliwość regulacji to końcówki drążków.
A jaką maglownicę kupiłeś ? Może od czegoś innego ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22-09-2011, 10:55
|
|
|
No maglownica jest ta sama w 99%. różnią się tym że stara miała przy mocowaniu krzyżaka jakąś cewkę o ile się nie mylę to może to być elektromagnes do wyłapywania opiłków. W nowej tego nie ma. Po za tym obie są identyczne nawet długość wysunięcia obu drążków jest taka sama w zależności od obrotu. Przekładnie kupiłem w IC z laubera po regeneracji.
A jeżeli zostawię odkręcone końcówki drążków i na odpalonym silniku pokręcę kierownica to czy powinna mi przekładnia wrócić sama do środkowej pozycji??? Nie wiem co zrobiłem źle na starej maglownicy lewa końcówka była wkręcona na 12 zwojów prawa na 13,5 teraz jak tak zamontuje to każde koło w inną stronę idzie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-09-2011, 11:01
|
|
|
dave89 napisał/a: | każde koło w inną stronę idzie | niemożliwe - no chyba, że listwa w maglu jest pęknięta i zamieniłeś przewody ciśnienia... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-09-2011, 11:02
|
|
|
dave89, kupiłeś inną maglownicę. Ta cewka to EPS -solenoid do regulowania ciśnienia wspomagania - przy większych prędkościach zmniejsza się ciśnienie. Z tego co wiem żeby poprawnie wsadzić tę maglownicę musisz mieć też krzyżak do wersji bez EPS. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-09-2011, 20:06
|
|
|
Lub zle jest przekładnia zamontowana na kolumnie kierownicy , bo jesli w jedą strona koło kierownicy wykonuje jeden obrót , a w drugą stronę do oporu to nic innego jak zle osadzona wzgledem koła kierownicy . Tylko demontaz maglownicy i ponowne ustawienie przekładni , w każda strone powinną wykonywac ok 2 obrotów koło kierownicy . |
Ostatnio zmieniony przez deejay 22-09-2011, 21:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22-09-2011, 21:49
|
|
|
Wróciłem po kolejnym dniu walki wymontowałem nową przekładnie, faktycznie pasować na 100% nie będzie ze względu na podane przez Maretzky85 różnice krzyżakach. Jadę jutro z przekładniami do IC, oddam nową i spróbuję oddać do regeneracji do laubera starą.
Zrobiłem dziś jeszcze jeden test nowej maglownicy. Odpiąłem krzyżak, wysunąłem maglownicę maksymalnie do pozycji skrętu w prawo, zamontowałem końcówki drążków wkręcając je do końca gwintów po obu stronach, ustawiłem mniej więcej równy skręt na obu piastach, i gdy skręcone są koła w prawo to wygląda jakby wszystko było ok, lecz przesuwając w druga stronę (lewo) skręt jest tak głęboki że koło obciera o nadkole (normalnie mercedes by się nie powstydził takiego skrętu ). Trochę humoru musi być w czasie kryzysu:) Dziwna sprawa. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-09-2011, 22:24
|
|
|
deejay, przecież kolumna kierownicy może się dowolnie obracać bez magla, więc nie ma to w zasadzie znaczenia - co najwyżej kierownica będzie krzywo. Magla nie da się źle wsadzić, bo są punkty mocowań - jedyne co, to regulacja jest możliwa na końcówkach drążków. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-09-2011, 21:18
|
|
|
Chodziło mi o to że magiel nie został wypośrodkowany , wystarczy jeden cm w lewo lub prawo i kierownica nie bedzie wykonywac tyle samo obrotów w dwóch kierunkach |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2011, 21:24
|
|
|
ale nie można jej nie wyśrodkować - tzn. nie można pod warunkiem, że najpierw założy się drążki a potem podłączy kolumnę a nie odwrotnie
a nigdy inaczej nie robiłem |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-09-2011, 21:34
|
|
|
Darku znam , róznych magików ktorzy montują bez drązków i potem mają problemy po montażu , ze nie można dojśc do ładu z ust. geometrii pojazdu |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-09-2011, 22:14
|
|
|
deejay, Ale to i tak będzie można na końcówkach drążków poprawić, więc demontować nie trzeba przeca.
Można kierownicą ustawić mniej więcej środek i końcówki dostosować tak żeby koła były mniej więcej na wprost.
Oczywiście ja zakładam, że cały komplet jest nowy wraz z drążkami (które przeważnie są razem z maglem) i końcówkami drążków. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2011, 17:08
|
|
|
dlatego przy słabym dostępie, kiedy nie mogę wsadzić magla w całości z drążkami itd., montuję drążki, potem je wykręcam i wsadzam magla - mam wtedy go wyśrodkowanego jak należy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2011, 17:27
|
|
|
Też będe wymieniał maglownicę i aż mnie głowa boli jak to wszystko czytam. |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 30-09-2011, 10:57
|
|
|
Zmęczyłem w końcu maglownicę:D Zacznijmy od mojego ostatniego posta a więc udałem się do IC z nową i starą maglownicą, próbując stara wysłać na regeneracje ale dowiedziałem się, że w Lauberze nie opłaca się to za bardzo bo trwa długo i kosztuje za dużo. Postanowiłem więc w własnym zakresie coś znaleźć, ale w między czasie dogadałem się z sprzedawcą z ic i ściągnął mi 2 inne maglownice do tego gala. Na drugi dzień okazało się, że mimo iż w katalogu widnieją jako różne modele, wszystkie są identyczne i można zapomnieć w ogóle o wersji z EPS'em. Nie mówiąc już o tym że model który widnieje w katalogu online w IC nie pasuje gdyż ma o pare centymetrów za duży rozstaw. Efektem jest uciekanie kół do środka po ustawieniu kierownicy po środku i wkręceniu końcówek po obu stronach do końca. Tak więc zrezygnowałem i znalazłem dobry warsztat regenerujący w Katowicach na ul. Paderewskiego 13. Pan wziął maglownicę w poniedziałek a we wtorek miałem ją do odbioru. Koszt całkiem przyzwoity po znajomości (piąta woda po kisielu) 350zł . Reszta przebiegła bezproblemowo chociaż sam montaż wymaga trochę wysiłku to jak się robi z głową idzie zaoszczędzić trochę czasu. Wielkie dzięki Maretzky85 że poinformowałeś mnie o złym wyborze magla, bo inaczej chyba bym stał w miejscu:) |
|
|
|
 |
|