[CJ1A 1.3] Przewody SEIWA i świece NGK |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz82
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 6 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-10-2011, 07:49 [CJ1A 1.3] Przewody SEIWA i świece NGK
|
|
|
Witam
Ostatnio przy moim Colcie z 1996r. silnik 1.3, który został sprowadzony m-c temu postanowiłem wymienić świece i kable. I własnie odnośnie tego drugiego nie wiem czy dobrze zrobiłem. Świece miały czarny nalot nagaru na krawendziach gwintów - czy to oznaka spalania oleju lub innych niedomagań? Dodam że poza tym elektroda i izolator czyste.
Ale najlbardziej zairytowały mnie te nowe przewody. Te co w Colcie były zamontowane są tak skonstruowane że ta guma fajki ciasno przylega do świecy, uniemośliwiając praktycznie dostawanie się wilgoci do środka, dodatkowo wcisk świeca przewód jest wyraźny i przewód siedzi bardzo stabilnie. Na tych przewodach SEIWA fajka luźno leży na świecy i wcisk jest bardzo słaby, łatwo zdjąć taki przewód. I stąd moje pytanie nr.2 czy wszystko będzie w porzadku, tez tak macie? czy moga być problemy zimą. Dodam że na razie wszystko jest w porządku. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2011, 10:09
|
|
|
Seiwa to słaby wybór. zimą mogą być problemy, szczególnie podczas opadów śniegu.
naciąłem się raz na Seiwę - jexdziłem miesiąc, później zaczęły się przebicia a w śnieżycy samochód po prostu stanął. nic nie warte przewody, lepiej zainwestować w NGK. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2011, 11:28
|
|
|
ja kupiłem auto właśnie z przewodami seiwy, końcówka jednego z kabli przy aparacie zapłonowym była praktycznie utleniona trzymała się na tej czarnej gumie - wymieniłem na NGK |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 13-10-2011, 11:56
|
|
|
Odkąd zakupiłem wszystkie świece i kable NGK skończyły się problemy z zasilaniem , aparatem zapłonowym i odpalaniem . Polecam tylko NGK . |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 13-10-2011, 14:08
|
|
|
Macie NGK francuskie czy japońskie ?
Mam u siebie Seiwa od lutego tego roku przejechane 5k km i nic sie nie dzieje , gumy dociskają dobrze styki ciasno wchodzą w świece i dobrze trzymają sie kabli-podwójne zaciski .
Ale w paru miejscach zauważyłem jakby nakłucia tak jakby ktoś nakłuł szpilką .
W sumie jak za cene 60zł to niezłe kable (made in japan) .
Chociaż na forum mazdy teraz znalazłem złe opinie o nich że dostają przebicia miękną od ciepła itp
Może nie wszystkie są produkowane w Japonii ...
Sprawdzę po ciemku czy nie mają przebicia... |
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 13-10-2011, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 13-10-2011, 14:37
|
|
|
Ja mam Made in Japan . Polecam sklep Autojapan parts . |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 16-10-2011, 19:46
|
|
|
Zajrzałem przy odpalonym pod maskę po ciemku i zero iskier ...także do Seiwy nic nie mam .
Grzegorz82 - Te twoje Seiwa były made in japan ? |
|
|
|
 |
Grzegorz82
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 6 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-10-2011, 07:23
|
|
|
Na moich przewodach jest made in japan. Na razie nic się nie dzieje, chodzi bez zarzutu, tylko strasznie miękkie się zrobiły te przewody.
A poza tematem wam 1.3 też spala w mieście na bardzo krótkich odcinkach (1-2km) średnai spalania wychodzi coś koło 9 -10 litrów? |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-10-2011, 14:40
|
|
|
Grzegorz82, Tak, auto mam 100% zdrowe - ten typ tak ma |
|
|
|
 |
Grzegorz82
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 6 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-10-2011, 14:49
|
|
|
Kurcze, to jakaś masakra, golf III 1.4 tyle pali. A mówią że niemieckie paliwożerne a japońskie oszczędne . Jeździłem wcześniej tico i seicento 1.1 i ten drugi nie spalił więcej jak 7-7,5 litra, a 10l to naprawdę duża dawka co by nie pisać. |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2011, 19:57
|
|
|
Tematów o spalaniu jest milion pięcset 100 900
Kontynuowanie tego wątku tutaj dalej zostanie nagrodzone |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
|