Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.8 CVT
Autor Wiadomość
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 11-10-2011, 23:36   

olosoft napisał/a:
na youtube jest tego sporo

ale mało co jest na temat

Interesuje mnie dokładnie coś takiego jak to http://www.youtube.com/watch?v=46Tqa5vqe-A tylko że przy różnych prędkościach, a w takie spalanie przy 130 km/h nie potrafię uwierzyć jakoś :)

jaca71 napisał/a:
olosoft napisał/a:
torque converter czyli przemiennik momentu obrotowego

M@teusz607 napisał/a:
sprzęgło hydrokinetyczne

To jest to samo, chociaż druga nazwa jest ze wszech miar niesłuszna

Czyli jest ta strata energi> paliwa przez ten element?

george2 napisał/a:
Motor przy tej przekładni kręci się w granicach 1300-2000 obrotów przy normalnej eksploatacji

Jakoś ani trochę mi się nie widzi dynamika jazdy poniżej 2k RPM :?
_________________
LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 23:54   

M@teusz607, ogólnie jest tak: w trasie CVT będzie oszczędniejsze przy większych prędkościach, ze względu na maksymalne przełożenie skrzyni wyższe, niż 5-ty bieg w manualu.
W mieście pewnie będzie palił więcej niż manual, ze względu na konstrukcję (przeniesienie napędu) jak również ze względu na mniejszą kontrolę kierowcy na dobierane przełożenie (no chyba, że jeździsz na manualnym trybie). Mam na myśli ecodriving :)
Co do dynamiki:
M@teusz607 napisał/a:
Jakoś ani trochę mi się nie widzi dynamika jazdy poniżej 2k RPM

Przecież to jest automat! Sam dobierze przełożenie aby uzyskać dobrą dynamikę. Jak depniesz, to "zredukuje" i wkręci się na 5000... Tak samo, jak zwykły automat...
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 12-10-2011, 10:18   

M@teusz607,

dynamiki poniżej 2000 obr/min nie ma żadnej, po prostu się toczysz płynnie i w miarę oszczędnie, jak wdepniesz to samochód nie zbiera się zbyt szybko bo wzrost obrotów i redukcja przełożenia zajmuje sporo czasu, można to przyspieszyć i od tego są łopatki, do CVT trzeba się przyzwyczaić i nauczyć tym jeździć żeby osiągnąć zadowalające spalanie, jazda z użyciem łopatek lub wybieraka jest bardzo dynamiczna (jak na tego typu przekładnię) i daje masę frajdy,

ze spalaniem nie jest tak różowo ale w normie dla tego rodzaju napędu, w moim przypadku 70% miasto/30% trasy wychodzi ok 10l/100km, za miastem przy nagrzanym silniku 6,7l to nie problem ale w mieście 12,5l przy zimnym też się zdarza,

co do żywotności skrzyni to sam bym chciał wiedzieć, prędzej jednak osiągnę termin wymiany płynu niż przebieg,

czy ktoś zrobił z CVT ponad 100kkm? czy ktoś miał awarię/wymianę przekładni CVT?
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2011, 14:08   

Firma Jatco producent skrzyni wyprodukowała już ich ponad 10 milonów sztuk. Gbyby były awaryjne to by było o tym głośno. W USA i w Kanadzie Nissan daje na nie 10 lat gwarancji lub 150000 tys. mil. Stosowane są między innymi w Outlanderach i też na razie nie słychać o kłopotach i niech tak zostanie. Nasza skrzynia to F1CJA według Mitsubishi a JF 011E według Jatco.
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 12-10-2011, 18:40   

george2 napisał/a:
150000 tys. mil


no chyba trochę przesadziłeś :wink:
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2011, 22:27   

Masz rację kolego , gwarancja to 120000 tyś mil lub 10 lat. Swoją drogą to gdyby u nas była połowa tzn. 100000 tyś km lub 5 lat to też bym się cieszył.

http://paultan.org/2009/1...ssion-warranty/
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-10-2011, 22:47   

george2, przy wymianie oleju co 3-5tys. mil ? :wink:
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 12-10-2011, 23:30   

george2 napisał/a:
120000 tyś mil


jak piszesz całą cyfrę to nie pisz "tyś" bo wyszło ci 120 milionów mil :P
Ostatnio zmieniony przez M@teusz607 13-10-2011, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-10-2011, 10:56   

Chłopaki: 120 000 tys = 120 mln...
Czyli można powiedzieć, że niemalże(!) dożywotnia;) - z tego co pamiętam, to 1 mila "lądowa" to około 1600m, więc 120 tys *1'609 m = 193'080 km; czyli około 10 lat jeżdżenia..
Dużo.
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2011, 20:30   

Trochę to śmieszne, napiszę więc niektórym jeszcze raz gwarancja w USA i Kanadzie na skrzynię CVT dla Nissana wynosi 120000 mil lub 10 lat.
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 13-10-2011, 23:44   

RalfPi no dobra, ja też poprawiając się machnąłem ;P
_________________
LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2011, 23:58   

Jasne nie ma sprawy. Ważne żeby M@teusz607 kupił auto takie jak sobie wymarzy.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-10-2011, 00:07   

george2 napisał/a:
Trochę to śmieszne, napiszę więc niektórym jeszcze raz gwarancja w USA i Kanadzie na skrzynię CVT dla Nissana wynosi 120000 mil lub 10 lat.


pod warunkiem nie ciągania przyczepki - montując hak tracisz ją
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 15-10-2011, 23:08   

george2 napisał/a:
takie jak sobie wymarzy.

Jakoś noworoczne podwyżki cen paliw- szczególnie LPG +1 zł :shock: wcale temu nie sprzyjają :?
_________________
LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000
 
 
Marcin8603 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-02-2014, 14:00   Skrzynia biegów CVT

Witam,

Zastanawiam się nad Lancerem który ma automatyczną skrzynię biegów . Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.