Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
opony wielosezonowe czy podział zima lato
Autor Wiadomość
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 05-10-2011, 21:51   

patrycjuszek napisał/a:
Mówię o AC a nie o OC. Coraz więcej ubezpieczalni w OWU zastrzega stosowanie opon zimowych, jak widać kolega nie czyta.


Czyta, czyta, więc nie ma potrzeby pisania 3 razy tego samego (patrz wyżej) :)
OC jest odszkodowaniem dla poszkodowanego. Pisząc miałem na mysli AC. Zapisy w warunkach ogólnych często są niezgodne z prawem stąd późniejsze spotkania w sądach.

pozdro

[ Dodano: 05-10-2011, 22:06 ]
-WALDOR- napisał/a:
Scorpion Ice & Snow dostają w tym teście 5 pkt na 6 możliwych a te wielosezony 5,5...jeździłem na scorpionach 1 sezon i oceniam je na 3...no max 3,5(ocena ich maleje wraz z doświadczeniem z innymi gumami)...swoje dzisiejsze nokiany na 5..a dunlopy sj6 na 5,5..wiec w skali Pirelli maja 7-8pkt na 6pkt możliwych...i to chyba wszystko


No to pogratulowac satysfakcji z udanego zakupu. Ja niestety mam złe doświadczenia z Nokianami - po 10 tys jedna z opon pękła na boku. Skończyło się (na szczęście) na reklamacji nieuznanej zreszta przez dystrybutora. Nokian ostatnio sporo produkuje w Rosji... :(
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 06-10-2011, 19:05   

W 5 nr AŚ4x4 jest test opon zimowych + jednej letniej dla pokazania różnic.
Wniosek jest jeden, opona letnia poza testami na śniegu miażdży opony zimowe. Nie wierzcie propagandzie firm oponiarskim, że należy zmieniać opony, gdy temperatura spadnie, poniżej +7, bo to kit do kwadratu. Myślę, że opony M+S będą się letnie spisywać w niektórych rejonach kraju, tym bardziej jak ktoś jeździ tylko po mieście. Z drugiej strony posiadanie kompletu opon zimowych nie jest marnotrawstwem, ponieważ zamiast zużyć dwa komplety opon M+S, zjeździsz 1 letnich i 1 zimowych.
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 06-10-2011, 19:16   

Komandor napisał/a:
Nokian ostatnio sporo produkuje w Rosji...

I właśnie te są najlepsze na naszą zimę.
_________________

 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 06-10-2011, 22:12   

Beduin napisał/a:
1plubas napisał/a:
Beduin napisał/a:
W moim OII jako ori założone są Continentale CrossContact M+S (młoto i śnieg) czyli taki wielosezon skłaniający się trochę ku zimie


Tez mam takie i okazuje sie, że w Polsce Contineltal specyfikuje takie opony jako l e t n i e

Zaintrygowało mnie to i postanowiłem sprawdzić. Są oznaczenia M+S ale bez "zimowego" piktogramu


Docztałem sie, że oznaczenie M+S bez bez "zimowego" piktogramu oznacza opony uniwersalne., ale jak już napisałem w Polsce Continental specyfikuje je jako letnie. Sądze ze ze względu na mozliwośc wystepowania bardzo niskich temperatur a jak wiadowo opna uniwersalna w bardzo niskich temp tracie znacznie swoje "zimowe" wlasniosci. Ja kupuję dobre opony z felgami specyfikowane jako zimowe bo wychodzę z załozeni, ze na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 09-10-2011, 12:19   

Moim zdaniem jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Więc podział na lato, zima uważam za jak najbardziej stosowny, właściwy.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 09-10-2011, 19:13   

13zbyszek13 napisał/a:
Moim zdaniem jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Więc podział na lato, zima uważam za jak najbardziej stosowny, właściwy.

Dawno dawno temu były oleje sezonowe a obecnie są uniwersalne zima i lato wiec ta zasada nie dokńca sie sprawdza :wink:
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 10-10-2011, 08:47   

1plubas napisał/a:
Dawno dawno temu były oleje sezonowe a obecnie są uniwersalne zima i lato wiec ta zasada nie dokńca sie sprawdza :wink:


O takim podziale pierwszy raz słyszę,
musiało to być bardzo, bardzo dawno.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11-10-2011, 07:06   

13zbyszek13 napisał/a:
1plubas napisał/a:
Dawno dawno temu były oleje sezonowe a obecnie są uniwersalne zima i lato wiec ta zasada nie dokńca sie sprawdza :wink:


O takim podziale pierwszy raz słyszę,
musiało to być bardzo, bardzo dawno.


no Niemcy pod Kurskiem mieli sezonowy,letni...za to nasz Rudy miał wielosezonowy... :mrgreen:

ale chyba odbiegamy od tematu...
Skandynawowie maja swojego nokiana...nie jeżdżą na wielosezonach, a to z jednego powodu guma wraz ze spadkiem temperatur twardnieje a mięknie wraz z jej wzrostem...im twardsza guma tym słabiej trzyma się lodu czy śniegu...do gumy dodawane są dodatki zwiekszajace elastyczność w mrozie..od ich ilości zależy czy opona będzie super do -5..-10 czy nawet -30...problem w tym ,ze guma trzymająca świetnie przy -30 będzie już mięciutka przy +10...a przy +15 będzie piszczeć i ścierać się w oczach...kolejnym aspektem jest rzeżba bierznika, inna na lato i wodę a inna na zimę i śnieg czy lód...stad na Skandynawie są opony inne a na Francję inne...Skandynawowie testują swoje Nokiany w warunkach dużych opadów śniegu i temperaturach -10 do-30 stopni...Francuzi czy Włosi swoje przy -5 lub nawet w okolicach 0...dla Skandynawów liczy się zdolność do jazy w śniegu i błocie pośniegowym a dla Francuzów w deszczu i tem. +1 stopień oraz komfort akustyczny...stad propozycja opon wielosezonowych które w tych -5 dadzą rade na dobrze utrzymanych i odśnieżanych ulicach Paryża czy Rzymu(zwłaszcza,że tych dni jest z 10 w roku) ...a wielka kampania reklamowa tych opon jest konieczna bo znikomy procent południowców wogóle zmienia opony na inne niż letnie...
Teraz musimy sobie sami odpowiedzieć czy bliżej nam klimatycznie do zaśnieżonych duktów Skandynawii czy słonecznej Francji...czy częściej zimą u nas jest - czy +...i wybrać opony..
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 13-10-2011, 17:58   

Nic dodać, nic ująć...
Dobrze ze kazdy moze dopasowac auto wraz z wyposazeniem do swoich potrzeb. 25 lat temu nie było to takie oczywiste...

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 14-10-2011, 08:18   

Cytat:
ale chyba odbiegamy od tematu...
Skandynawowie maja swojego nokiana...nie jeżdżą na wielosezonach, a to z jednego powodu guma wraz ze spadkiem temperatur twardnieje a mięknie wraz z jej wzrostem...im twardsza guma tym słabiej trzyma się lodu czy śniegu...do gumy dodawane są dodatki zwiekszajace elastyczność w mrozie..od ich ilości zależy czy opona będzie super do -5..-10 czy nawet -30...problem w tym ,ze guma trzymająca świetnie przy -30 będzie już mięciutka przy +10...a przy +15 będzie piszczeć i ścierać się w oczach...kolejnym aspektem jest rzeżba bierznika, inna na lato i wodę a inna na zimę i śnieg czy lód...stad na Skandynawie są opony inne a na Francję inne...Skandynawowie testują swoje Nokiany w warunkach dużych opadów śniegu i temperaturach -10 do-30 stopni...Francuzi czy Włosi swoje przy -5 lub nawet w okolicach 0...dla Skandynawów liczy się zdolność do jazy w śniegu i błocie pośniegowym a dla Francuzów w deszczu i tem. +1 stopień oraz komfort akustyczny...stad propozycja opon wielosezonowych które w tych -5 dadzą rade na dobrze utrzymanych i odśnieżanych ulicach Paryża czy Rzymu(zwłaszcza,że tych dni jest z 10 w roku) ...a wielka kampania reklamowa tych opon jest konieczna bo znikomy procent południowców wogóle zmienia opony na inne niż letnie...
Teraz musimy sobie sami odpowiedzieć czy bliżej nam klimatycznie do zaśnieżonych duktów Skandynawii czy słonecznej Francji...czy częściej zimą u nas jest - czy +...i wybrać opony..


Ale pięknie napisane. :lol:
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.