Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadające obroty
Autor Wiadomość
burst
[Usunięty]

  Wysłany: 24-11-2006, 10:43   Spadające obroty

Mam problem z obrotami, przepustnica wyczyszczona, obroty ustawione wg procedury Krzyżaka.

Problemy pojawiają się już przy samej regulacji, przy odłączonym silniczku ustawiam około 800rpm, po podłączeniu spadaja w okolice 700rpm. To jest jeszcze do przyjęcia ale włączam światła i kolejna 100 niżej, włączam ogrzewanie tylnej szyby i robi się 500 rpm.

Obroty nie falują trzymają się na równym poziomie.

Podczas jazdy na luzie obroty podnoszą się do 1000, o ile dobrze pamiętam to powinny wskoczyć na 1200.

W akcie desperacji ustawiłem obroty na 1100rpm po podłączeniu krokowca wraca na swoje 700. Czujnik położenia przepustnicy ustawiony na 0.49V.


Zapomniałem najważniejszego silnik 4G15 12-ka
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2006, 12:55   

Sprawdzałeś czy działa silniczek regulujący obroty? - napięciem 6 V (podłącz odpowiednio polaryzację i powinien się kręcić). A jak go wykręcisz to sprawdź stań przekładni i zębatek.
W jak ECU? - kondensatory i te sprawy. Ponadto podciśnienia. No i czujnik IPS.
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2006, 13:33   

jeśli mogę coś zasugerować to spróbuj ( zprogramować ) ECU na włączonych wszystkich odbiornikach ( jeśli z krokowym jest OK.)
te obroty przy luzie to troszkę jest to na na 2 poziomach w zależności od prędkości( przy małych to ok.1000 przy wyższych 1200-1300) tak to jest przynajmniej u mnie, a i u ciebie podobnie .
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2006, 20:10   

Krokowiec sprawny i wyczyszczony ale objawy bez zmian, jutro wezme się za kondensatory w ECU.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 02-12-2006, 14:25   

burst napisał/a:
Krokowiec sprawny

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Bo po podłączeniu napięcia obraca się prawidłowo? A ile razy tę czynność powtórzyłeś?
burst napisał/a:
i wyczyszczony

I nic się nie poprawiło po wyczyszczeniu? A został dokładnie wyczyszczony? Czy tak tylko powierzchownie? Potencjometr w silniczku sprawny?
burst napisał/a:
jutro wezme się za kondensatory w ECU.

Te jutro już dawno minęło. A po odpowiedzi ani śladu... Napisz, czy poprawiło się coś po wymianie kondensatorów.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
kovalsky
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 10:03   obroty Lancer

Koledzy,

:?: Coś dziwnego dzieje się z obrotami mojego Lancerka (gaśnie dopóki się nie rozgrzeje). Czy zna ktoś z Was kogoś kto mi to może w Warszawie lub okolicach porządnie zdiagnozować i naprawić?
z góry dzięki za namiary i pozdrawki
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-12-2006, 16:39   

Spróbuj samemu pokomboniwać :) Jeżeli nic innego poza gaśnięciem przed rozgrzaniem się nie dzieje, to ja obstawiam padnięty czujnik temperatury. Znajdziesz go koło termostatu, jest wkręcony w blok.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 17:19   

Krokowiec sprawny bo:

Widać jak macha przepustnicą.
Wyczysczony konkretnie i dogłębnie.
Spadające obroty to najmniejszy problem, teraz to chciałbym przynajmniej spadające mieć. Kondensatory wymieniłem bo Lancer zdechł totalnie na 99% wysiadł PT i na 50% to jego dogorywanie było przyczyną spadających obrotów.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-12-2006, 18:25   

Zaraz, ja czegoś nie rozumiem. Piszesz, że
burst napisał/a:
Spadające obroty to najmniejszy problem, teraz to chciałbym przynajmniej spadające mieć.
co by wskazywało na to, że teraz jest jeszcze większy problem. Ale zaraz piszesz coś takiego:
burst napisał/a:
Kondensatory wymieniłem bo Lancer zdechł totalnie na 99% wysiadł PT i na 50% to jego dogorywanie było przyczyną spadających obrotów.

Z czego wynika, że już usunąłeś przyczynę spadających obrotów. Czyli sam sobie przeczysz. Mógłbyś jasno napisać, co teraz dolega Twojemu autku?

A tak na marginesie to weź zrób jeszcze coś: odłącz silniczek całkowicie, odpal auto i wtedy sprawdź, jak zachowuje się silnik pod obciążeniem. I jeszcze raz się spytam: potencjometr w silniczku sprawny?

Teraz dopiero zauważyłem, że w innym topicu poszukujesz ECU na podmiankę. No cóż, jeśli masz niesprawne ECU, to rzeczywiście nie można jednoznacznie ustalić, czy winowajcą jest zepsuty silniczek, czy brak sygnałów z ECU. Ale mimo wszystko odłącz krokowca na chwilę i poobserwuj pracę silnika.
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 19:49   

Kamilek jak tylko uda mi się go odpalić to będę go obserwował i to bardzo uważnie. Doceniam twoje rady i jeżeli nadal będę miał problemy z obrotami to na pewno sprawdzę krokowca bo też bym go w pierwszej kolejności obstawiał. Problem w tym, że aktualnie silnik jest trup.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.