Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła dzienne
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2011, 23:31   

Aby światła zapalały się po odpaleniu silnika najlepiej zastosować automatyczny włącznik świateł dziennych, koszt około 40-50zł. Wyłapuje on podwyższenie napięcia po rozpoczęciu ładowania przez alternator. Kabel zasilający ten moduł można przerwać włącznikiem co pozwoli wyłączać światła dzienne w każdej chwili. Jeśli chodzi o wykorzystanie przewodów od halogenów, to najlepiej zasilanie z włącznika świateł dziennych podłączyć w miejscu gdzie jest przekaźnik świateł przeciwmgielnych.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 28-06-2011, 11:46   

Nie chcę kupować włącznika świateł jeśli można podpiąć lampy pod wzbudzenie alternatora i będzie to samo :roll: (lampy mają automat, który wyłącza je po podaniu "+" na trzeci kabelek - czyli np. po włączeniu świateł mijania).

Chodzi właśnie o to, gdzie jest ten przekaźnik... czy styki wszystkie sa podłączone w skrzynce i wystarczy tylko go dokupić i będzie grać... czy oprócz tego trzeba wykonywać jakieś modyfikacje (nie pękam, bo z zawodu jestem elektrykiem :roll: )

Wiem jak podłączyć to wszystko tylko nie lubię plątaniny kabli, dlatego chciałbym wykorzystać istniejące wiązki przewodów. Stąd się wzięło moje pytanie :-)

P.S.
Który przekaźnik jest od świateł przeciwmgielnych przednich? :P
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-06-2011, 13:08   

Szukałem w manualu i według niego do tylnego przeciwmgielnego jest przekaźnik a do przednich przeciwmgielnych chyba nie ma. Znalazłem tylko to:
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2011, 00:06   

Witam!
Mam ledowe światła dzienne z automatycznym włącznikiem.
Ale nie bardzo wiem gdzie najlepiej je podłączyć. W instrukcji piszą:
- "czerwony kabe podłączyć pod alternator, stacyjkę lub wszędzie tam gdzie pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyka. Po doprowadzeniu napięcia na tym przewodzie lampa automatycznie się zapali.
- czarny kabel podłączyć pod minus na akumulatorze,
- biały kabel służy do wyłączenia lamp dziennych. Podłączyć go pod plus świateł postojowych lub mijania."
Jak i gdzie to podłączyć? Gdzie podłączyć pod stacyjkę? Chciałbym, żeby po zapaleniu silnika włączały mi się swiatła dzienne, a po włączeniu swiateł postojowych i mijania wyłączały sie automatycznie.
Co to oznacza "pod plus świateł postojowych"? Mam podłaczyć to do kabla od żarówki postojowej?
I najwazniejsze: moja Cari jest z 98' rocznika; mogę takie swiatla zamontować?

Prosze o porade.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 18-10-2011, 22:42   

damiano, podłączenie jest banalnie proste. Czerwony kabel podłączas tam gdzie pojawia się prąd w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję zapłonu. Najprościej jest podpiąć się pod skrzynkę bezpieczników w komorze silnika. Do alternatora raczej bym się nie wpinał choć też można.Czarny wiadomo pod minus aku.Trzeci kabelek powinien być podłączony pod lampę świateł pozycyjnych lub mijania. I teraz pojawia się dylemat. Z tego co mówi przepis to światła dzienne mogą się świecić z światłami pozycyjnymi tylnymi ale nie muszą. Problem tkwi w tym że różnie ten zapis jest interpretowany przez policję czy też ŻW z którą ja mam niestety do czynienia. Ja mam zrobione tak że świecą mi tylne światła pozycyjne i światła dzienne. W momencie włączenia świateł pozycyjnych światła dzienne gasną. Ja też mam cari z 98 roku. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19-10-2011, 11:49   

Jaro1974 napisał/a:
czy też ŻW z którą ja mam niestety do czynienia.


U Ciebie ŻW robi kontrole drogowe w stosunku do cywili poza obszarami wojskowymi ?
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2011, 20:49   

Jaro1974 napisał/a:
damiano, podłączenie jest banalnie proste. Czerwony kabel podłączas tam gdzie pojawia się prąd w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję zapłonu. Najprościej jest podpiąć się pod skrzynkę bezpieczników w komorze silnika. Do alternatora raczej bym się nie wpinał choć też można.Czarny wiadomo pod minus aku.Trzeci kabelek powinien być podłączony pod lampę świateł pozycyjnych lub mijania. I teraz pojawia się dylemat. Z tego co mówi przepis to światła dzienne mogą się świecić z światłami pozycyjnymi tylnymi ale nie muszą. Problem tkwi w tym że różnie ten zapis jest interpretowany przez policję czy też ŻW z którą ja mam niestety do czynienia. Ja mam zrobione tak że świecą mi tylne światła pozycyjne i światła dzienne. W momencie włączenia świateł pozycyjnych światła dzienne gasną. Ja też mam cari z 98 roku. Pozdrawiam.

wiem, że to niby banalne, ale jakoś mi nie wychodzi...
Po prostu nie wiem, do czego się wpiąć - bezpośrednio do bezpiecznika, do jakiegos kabelka gdzie płynie prąd...? W którym dokładnie miejscu sie wpiąć? Chciałbym podpiąc pod skrzynkę z bezpiecznikami, pod np. swiatła pozycyjne... Ale jak to zrobic, dokładnie??? W które miejsca dokladnie sie wpiąć?? Jak to zrobić?
:?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-10-2011, 21:41   

ja może powiem tylko jedno jak juz chcecie ingerowac, bo komus szkoda akumulatora i pare zlotych na zarowki,to robcie to z glowa ostatnio o zmierzchu chcialem wyprzedac i widze dwa swiatła jakby auto znacznie dalej jechalo ale przyjrzałem sie i okazuje sie że jakis idiota w swojej rustykalnej A4 zamontował sobie ledy dzienne po środku zderzaczka, niektórych może to zmylić, to samo tyczy sie xenonów w lampach bez soczewek a już tym bardziej w światłach z ryflowanym szkłem za to powinna policja bezwględnie odbierać dowody rejestracyjne i nakładać mandaty nie raz miałem ochotę pomrugać takim delikwentom długimi po oczkach ale nie będe na głupote reagował jeszcze wiekszym debilizmem wydwac by sie mogło ze to bzdurne ograniczenia w postaci homologacji etc. ale gdyby nie one nie jeden kretyn jezdził by ze szperaczem zamontowanym w miejscu reflektorów majac totalnie gdzies to ze inni 10 minut po minieciu takiego pojazdu widza przed oczyma czarną plame, no bo przeciez on wszystko widzi....
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 21-10-2011, 22:23   

rasiak1980 napisał/a:
miałem ochotę pomrugać takim delikwentom długimi po oczkach

Ja nieraz mrugam czym innym od razu by zmienił światełka na prawidłowe :twisted:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2011, 22:40   

Mój znajomy kiedyś tak mrugał i raz gość mu tak odpowiedział że znajomy nie wiedział gdzie ma uciekać. Gość jechał ciężarówką z rzędem halogenów na dachu :)
Mnie też śmieszą ludzie montujący te małe śmieszne ledy bez homologacji których praktycznie nie widać.
 
 
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-10-2011, 23:27   

zalozylem sobie przekaznik podpialem pod kontrolke ladowania alternatora . Swiatla przednie zapalaja mi ie po podaniu masy na jeden z kabelkow przy przelaczniku siwtel. Za cholere nie moge dojsc jak zrobic podswietlanie tylnich swiatel . Licznik rowniez mi sie nie podswietla po odpaleniu silnika . :/ Moze ktos wie pod ktory kabel podpiac sie zeby i tyl mi sie podswietlal ?
Czy jest taka opcja zeby swiatla z przodu zapalaly sie po podaniu masy a z tylu po podaniu + ? Bo z tego co mierzylem na cos takiego wychodzi :/ Prosze o pomoc jezeli jestem w bledzie.
_________________
GCT
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2011, 08:25   

Jeśli chcesz aby wszystkie się zapalały jak przy ręcznym włączeniu to najlepiej podpiąć się pod 3 przewody idące do włącznika w manetce. Ja to zrobiłem przekaźnikiem z dwiema parami styków. Można też yżyć dwóch przekaźników. Jeden z tych trzech przewodów to masa a włącznik złącza tę masę z jednym i z drugim przewodem co powoduje zapalenie najpierw pozycyjnych a następnie mijania. Przekaźnikami dublujesz włącznik w manetce.
Ale jeśli chcesz uruchomić wybrany obwód, np. tylne pozycje to musisz przeciąć idący do nich przewód i wstawić w to miejsce albo diodę prostowniczą zgodnie z przepływem napięcia i za nią podłączyć zasilenie załączające te światła wraz z dziennymi albo przekaźnik który jak nie jest zasilony to ma zwarte jedne styki i złącza przecięte przewody a jak podasz napięcie na jego cewkę to rozłącza ten obwód i jednocześnie złącza drugie styki załączając napięcie na pozycje. W ten sposób zasilisz tylko wybrany obwód od wybranego momentu nie przepuszczając napięcia na wcześniejsze odbiorniki tego obwodu. Proponuję użyć diod na odpowiedni prąd, jest w ich przypadku mniej roboty i są tańsze a efekt będzie taki sam. Do tylnych świateł spokojnie wystarczą diody 3-5 amperowe.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 23-10-2011, 11:04   

Koledzy jak podpinacie światła do jazdy dziennej instalacja jest bagatelna nie wiem czy ktoś wpadał na to ja ma tak podłączone od 2+lat i działają ale dotyczy to dziennych ledów bierzemy plusa ze skrzynki takiego który jest po przekręceniu stacyjki ale zanika przy kręceniu rozrusznikiem chodzi o spadki zaś minus ledów podłączamy pod plusa żarówki mijania. kto się choć troszkę orjętuje w elektronice będzie wiedział dlaczego będą ledy pracowały poprawnie a kto nie wie niech podłączy i się cieszy bez zbędnych przekaźników i kombinacji bezsensownych prosto łatwo i przyjemnie
Pozdrawiam Piotr
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-10-2011, 13:03   

plecho1 napisał/a:
Mnie też śmieszą ludzie montujący te małe śmieszne ledy bez homologacji których praktycznie nie widać.


Mnie również, jak i HID-y (ksenony) w soczewkowych reflektorach. Wystarczy zamontować automat do świateł i jest po problemie. A mówienie o oszczędnościach żarówek i paliwa to raczej po to by usprawiedliwić samemu sobie, że się jednak człowiek wygłupił :D
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 23-10-2011, 14:43   

plecho1 napisał/a:
Mój znajomy kiedyś tak mrugał i raz gość mu tak odpowiedział że znajomy nie wiedział gdzie ma uciekać. Gość jechał ciężarówką z rzędem halogenów na dachu :)

Mam inne mrugadełka w kolor niebieski a tamto nie raz mi mrugało i jakoś wrażenia wielkiego nie zrobiło :wink:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.